אנו מתנגדים בחריפות

רבות נכתב על הבלוג החדש של ביבי. למרות זאת התאפקתי ולא נכנסתי לשם לראות על מה המהומה. לפני כמה דקות בדקתי את חשבון הדואר האלקטרוני שלי בעיתון ב"הארץ". ב"הארץ" היו נחמדים למדיי ולא סגרו לי אותו למרות שאינני עובד שם למעלה משנתיים. אמנם אינני יכול לשלוח ממנו הודעות אך אני יכול למשוך הודעות.

מסתבר שביום חמישי בשעה 03:01 לפנות בוקר קיבלתי לתיבה שלי ב"הארץ" הודעת דואר אלקטרוני מביבי ובה הוא מעדכן אותי על פוסט חדש שכתב (הפוסט הזה אם זה מעניין מישהו). בסוף ההודעה נכתב:

דואר זה נשלח אליך מכיוון שמופיע אצלנו שביקשת לקבל עדכונים על חדשות באתר של בנימין נתניהו. אנו מתנגדים בחריפות לשליחת דואר פרסומי שלא על פי בקשת הגולשים, לכן אם לא נרשמת לקבלת העדכונים, או שאינך מעוניין לקבלם עוד בעתיד, אנא הקש כאן.

לא שההודעה הזו יוצאת דופן ועדיין היא כל כך מתאימה לביבי. אני לא ביקשתי, לא נרשמתי ואפילו לא ביקרתי באתר שלו ועדיין זה לא הפריע לו (ומי מטעמו) לקצור את כתובת הדואר האלקטרוני (הבלתי מעודכנת שלי) מעיתון "הארץ", ואז לספר לי שהוא מתנגד חריפות "לשליחת דואר פרסומי שלא על פי בקשת הגולשים".

הייתי יכול לעבור על זה איכשהו בשתיקה אם ביבי לא היה מתעקש, אבל ממש מתעקש, לשלוח לי הודעה נוספת ב-03:59 ובה הוא מספר לי על אותו הפוסט.

ואז הודעה נוספת, ב-05:42.

טוב, נו. הוא לא סתם מתנגד – הוא מתנגד חריפות.

אגב, נראה לי שנתניהו מתנגד חריפות גם להפרת חוקי זכויות היוצרים אחרת קשה לי להבין מדוע הוא מתפאר בראיון שביצע עמו ביל מאהר מרשת HBO ושנלקח ישירות מ-YouTube. מצד שני, יכול להיות שהוא ביקש אישור להשתמש בקטע וגם קיבל. אחרי הכל, ביבי טוב למורידים.

30 מחשבות על “אנו מתנגדים בחריפות

  1. אם אני לא כותב פוסטים – אני חוטף על הראש.
    אם אני כותב פוסטים – אתה משתדל לא לקרוא אותם.

    אני ממש לא מבין איך לקח לי כל-כך הרבה זמן להבין שאתה סתם סדיסט.

  2. יובל, הטענה המרכזית שלך נכונה, מה שמפריע לי זו השינאה שאתה מפיץ כלפיו.

    אתה באמת רואה איזו שהיא בעיה עים הראיון מ- YouTube? אני מניח שלא. אז למה להתנגח בו גם לגבי זה?

    לגבי הדוא"ל, אתה בהחלט צודק. הייתי בקשר עם אדם אחד שפירסם בתגובות בבלוג שלו שהם בנו את האתר בהיתנדבות.

    הוא רשם את זה בתגובה על התמיהה שהעיליתי לגבי עניין ה- RSS והטענה שלי שלא יתכן שמועמד לרשות הממשלה מקים אתר ללא RSS, ומה שגרוע יותר: קישור ל- RSS לא מתפקד, וציינתי שזה נובע לדעתי מכך שהוא נתן את העבודה בפרוטקציה למכר או חבר מהמרכז, אף שזה אינו מוכשר כלל להקים אתרים כאלה.

    נראה שאין זה המצב. הפשלה עם ה- RSS עדיין הייתה פשלה, אבל אם האתר נבנה זה בהתנדבות לפחות בנימין נתניהו פתור.

    אני אעביר לאיש הזה את שני הפוסטים שלכם.

    והערה: אני לא שותף בבלוג הזה ולא ממעריצי בניימין נתניהו, אבל אני חושב שהוא אכן אדם בעל פוטנציאל (כפי שתמיד היו אומרים להורים שלי בישיבות הורים…) והרצף הכה צפוי מראש של כתבות/טורים/פוסטים/תגובות די מפריע לי.

  3. אלמו נימי – ראשית אני לא מפיץ שום דבר. אני כותב את דעתי. שנית, אני ממש לא דוגל בשנאה. לי, כמו לאחרים, יש דעה אישית על נתניהו הפוליטיקאי.
    דעתי האישית עליו אינה משובחת.
    מה לעשות. קורה.

  4. יובל, אין לי שום בעיה עם הדיעה שלך עליו, אלה על העיניניות של מה שאמרת שהעלית לגבי YouTube (בהתחלה כתבתי "טענה", אבל שיניתי כי ברור לי שזו לא טענה). מאחר שאני (מניח) שאתה מאמין שזה בסדר להשתמש בזה, אני לא רואה מה הקשר המוצדקים האחרים שטענת כאן. ואם אתה סתם לא סובל אותו ורוצה לכתוב משהו שלילי עליו, אינך זקוק להודעת הדוא"ל הזו ובוודאי לא ל- YouTube. פשוט כתוב.

    זה מזכיר לי את התגובות שפוליטיקאים (מהשמאל בעיקר) הגיבו אחרי שביטל את הבחירה של הח"כים ע"י המרכז. זה דבר שבלא ספק נכון מבחינה ציבורית, אבל הם לא היו מסוגלים לומר משהו חיובי, או לפחות לא לומר דבר, וגם שם היו חייבים להשמיץ השמצות שהיו מגוחכות כמובן.

  5. הבהרה: אני לא טוען שהישמצת כאן. הבאתי את עניין ההשמצות בפיסקה השנייה כדי להמחיש שהיחס אליו מוטה מראש, ואני באופן אישי כמעט לא יכול לקרוא עליו דברים שנכתבים מנקודת מבט מאוזנת.

  6. ובאשר להערתך השניה – בפעם האחרונה שבדקתי שמי הפרטי אינו "רשות" ושם משפחתי אינה "השידור". אינני מחויב באיזון ולמעשה איזון מעייף, משעמם ומעצבן אותי.
    למה בדיוק אני צריך להיות מאוזן כשאני כותב על ביבי, ביילין או ברק?
    אם אתה מחפש איזון באת למקום הלא נכון. כאן אנשים משתדלים לכתוב את דעותיהם הלא מאוזנות בעליל.

  7. יובל, יובל,

    אני מכיר ומבין את המדיום. אינך צריך לחנך אותי. לי מפריע האופן בו זה נוסח, ולכן היגבתי ואמרתי שזה מפריע לי. האם אמרתי שאתה צריך להיות אובייקטיבי? האים איימתי בפנייה לישראל חסון?

    ולגבי ביבי והפרת זכויות יוצרים: לא הבנתי (באמת לא היבנתי, זו לא שאלה רטורית או קנטרנית). ולא צפיתי בראיון, כך שאם זה קשור אמור לי.

  8. אנסה להסביר: מכיוון שבאתר של ביבי הטמיעו קטע וידאו שנלקח מ-Youtube ובו רואים ראיון שנערך עמו ברשת HBO, תמהתי האם ביבי מודע לעובדה שמדובר בהפרה בוטה, מזעזעת, חסרת תקדים ובלתי מקובלת על דעתו של כל אדם שומר חוק באשר הוא ביבי, של זכויות יוצרים (של רשת HBO). למרות זאת ציינתי שיכול להיות שביבי ביקש וקיבל אישור מ-HBO לשידור הקטע (למרות שאני מתקשה להאמין – אבל לך תדע, זה ביבי. הוא כל-יכול).

  9. יובל,

    גם אני אנסה להסביר:
    אים כל ההתייחסות שלך לנושא YouYube נועדה אך ורק לצורך קנטרנות, אין טעם להגיב על זה. אם השאלה כנה, אוכל לומר שברור לך היטב, שגם אם "ההעתקה" "אינה חוקית" אין בה יותר הפרה של החוק מההפרה המתקבלת, נניח, מלעיסת מסטיק תוך כדי הליכה ברגל: זו בוודאי הפרה של חוק כלשהו, למשל איסור על פגיעה ברגשות הציבור, ואני למשל רואה עצמי כחלק מהציבור ונפגע מאוד כאשר מישהו לועס מולי מסטיק, או הליכה ברחוב תוך כדי האזנה למוסיקה באוזניות, שכן יש בוודאי חוק תנועה המחייב הולכי רגל להקדיש את מלא תשומת ליבם לפעולת ההליכה ברחוב.

  10. אלמו נימי – צר לי, אבל אני לא מבין על מה אתה מדבר. החוק האמריקאי פוסק קנס של 150 אלף דולר להפרה. כשתלעס מסטיק תוך כדי האזנה לאוזניות ויתבעו אותך ב-150 אלף דולר תקרא לי.

  11. יובל היקר,
    מכיוון שאני עוזר לנתניהו להפעיל את הבלוג, הרשה לי להשתמש בכינוי "המערכת". מכיוון שיש לי יותר מיד אחת ורגל אחת באתר של נתניהו הייתי מעוניין להבהיר מספר דברים:
    בשבוע שעבר נשלחה בפעם הראשונה הודעת עדכון למנויים לאתר נתניהו. הכתובות אליהם נשלחה ההודעה היו אותם האנשים שנרשמו לאתר החדש של נתניהו ולאתר הישן של נתניהו(רשימת תפוצה שמעולם לא היתה בשימוש).. אני יכול להבטיח לך שלא השתמשנו בשום שירות "ספאם" או רשימה לא מורשית. עם זאת, נעשו מבחינתנו שתי תקלות שיפתרו בזמן הקרוב:
    א. לא התבצע סינון של כתובות דואר כפולות בשני האתרים או של רישום אותה כתובת דואר מספר פעמים ברצף.
    ב. לא התבצע אימות של הדואר האלקטרוני לאחר הרישום לא באתר הישן ובינתיים גם לא באתר החדש. חלק מהגולשים ככל הנראה השתמשו באופציה הזו להכניס כתובות לא שלהם.

    האימות של כתובת הדואר יתחיל לפעול בזמן הקרוב, ובינתיים אני יכול להבטיח לך שאנחנו מתייחסים ברצינות המלאה לאופציה של הגולשים למחוק את עצמם מהרשימה (בניגוד לאינסטינקט הראשוני להיזהר מהקישור הזה שבדר"כ מוביל לאימות הדואר אצל הספאמרים).

  12. שני דברים:

    יובל, הדוגמאות שהשתמשתי בהן נכונה, אבל לא הכי טובות: השימוש בסירטון שהוא משתמש בו באתר שלו שקול לצילום של כתבה מתוך כתב עת או ספר וחלוקתה במשרד. אכן, זה שווה קנס של 150 אלף דולר (וממתי חוקי ארה"ב חלים כאן?). אבל ברור לך שההערה שלך מיותרת, אז אין צורך להוסיף מעבר לזה.

    אשר לשמעון פרס: שמעון פרס אדם יקר שעשה הרבה בחייו. ברמה האישית, אני מעריך אותו מאוד, אלא שכשר אני בספק אם הוא ממשיך לתפקד. הוא בעיקר עוסק בהזיות.

    כיום הוא השר לפיתוח הנגב, או הגליל (אני באמת לא זוכר וזה ממש לא משנה). נראה אילו קבלות הוא יוכל להציג כאשר יסיים את הקדנציה. אז נידע אם חוץ מדיבורים וסיפורים הוא מסוגל לעשות משהו, או שהוא על תקן של נערת הגלגל בממשלה הזו.

  13. אלמו נימי, אני מתנצלת על הטרחנות, אבל כותבים אם (ולא אים), עם (ולא עים) ובניין הפעיל, על הטיותיו השונות, דורש י' בין ע' הפועל ל-ל' הפועל ואת הי' הזו בלבד.

    שוב סליחה, אבל זה מכאיב לי בעינים.

  14. בסדר בלונדינית, תודה על ההערה. השגיאות קורות לי בעיקר כי הציפורניים שלי בדיוק נעשו ארוכות מידי, וזה מפריע לי להקליד.

  15. אלמונימי – כל הכבוד! אכן "בעל פוטנציאל"…..

    אפשר לחסוך את כל הוויכוחים כי יובל בעצמו איפשר כאן הפרת זכויות יוצרים של ערוץ 10 כשלא מחק כאן לינקים לצפייה ביוטיוב של הראיונות שלו בלונדון את קירשנבאום.

    אבל כמו שאמרת נכון, למה שהוא יפסיד הזדמנות ללכלכך.

  16. "מערכת" יקרה,

    לא נרשמתי לאתר הישן ולא נרשמתי לאתר החדש וכך גם לא נרשמו עשרות אנשי התקשורת שמעולם לא נרשמו לשום אתר של נתניהו וקיבלו הודעות מכם.

    אני מאוד שמח שאתם מתייחסים ברצינות לאופציה של מחיקת הגולשים מהרשימה שלכם. זה באמת נחמד מצדכם מבהתחשב בעובדה שמעולם לא נרשמתי אליה.

  17. "לא שההודעה הזו יוצאת דופן ועדיין היא כל כך מתאימה לביבי"

    מה ששנאה פונדמנטליסטית לאדם מסוים יכולה לעשות לאנשים כמוך, יובל, שכל-כך מתאמצים להראות אינטלגינטים ונאורים. איכס.

  18. כאמור בהודעתי הקודמת, "חלק מהגולשים ככל הנראה השתמשו באופציה הזו להכניס כתובות לא שלהם".
    מכיוון שאיני מכיר את האימייל שלך ואתה העדת שמקורו בעיתון הארץ, יתכן מאד שמישהוא רשם את עיתונאיי הארץ לאתר מבלי לבקש את רשותם.

  19. מה יש בביבי שמעורר את מקהלת ה"די עם השנאה הזו" כל פעם שמישהו כותב עליו משהו, לא משנה איפה? הוא מעסיק אותם? הם משפחה סודית שלו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *