תרמית פירמידה

"המצרים מתעקשים: היהודים לא בנו את הפירמידות", כך מספרת כותרת בידיעות אחרונות של היום. על פי הידיעה, מסתבר שיו"ר המועצה העליונה לעתיקות של מצרים הגיש קובלנה רשמית לתובע הכללי במדינה, נגד בית ספר תיכון בקהיר שמלמד ש"היהודים הם שבנו את הפירמידות… ושיהודים שסירבו להשתתף בבנייה ספגו עינויים גופניים…”.

המצחיק הוא, שאם כבר צריך להוציא מהעובדות האלה איזושהי כותרת, אז אולי היא יכולה להיות עצם העובדה שבתיכון בקהיר מלמדים (משום מה) שעבדים יהודים הם שבנו את את הפירמידות. זאת בזמן שבקרב מומחים בתחום אין בכלל מחלוקת לגבי העובדה שלא בני ישראל הם אלה שבנו את המבנים הללו.

הנה, כך נכתב בויקיפדיה למשל:

"בניגוד לדעה הרווחת, הפירמידות במצרים לא נבנו על ידי העבדים היהודים ולמעשה לא נבנו על ידי עבדים כלל. ראשוני היהודים אשר פקדו את מצרים בתקופת המקרא הגיעו אליה ככל הנראה בתקופת השושלת ה-18… תקופה שבה בניית פירמידות הייתה נחלת העבר הרחוק”.

והאנציקלופדיה של Ynet מוסיפה:

“…אין ממש בטענה כאילו בני ישראל בנו את הפירמידות בעת ש'עבדים היינו לפרעה במצרים'; גם אלה הטוענים להיסטוריות של סיפור בני ישראל במצרים ושל יציאת מצרים ההמונית, מסכימים כי מועד היציאה חל במאות השנים האחרונות של האלף השני לספירה (בין המאות ה-14-11 לפני הספירה. אין תאריך מוסכם בעניין). לנוכח העובדה שהמקרא מדווח על שהות בת 400 שנה של בני ישראל במצרים… אזי בכל חישוב שהוא לא ייתכן כי בני ישראל שהו בארץ בזמן הקמת הפירמידות”.

“…נראה שעכשיו הדיון הזה בכלל לא קשור להיסטוריה אלא דווקא לפוליטיקה", מאבחנת הכתבת סמדר פרי. מה שבטוח הוא שגם לידיעה שלה אין ממש קשר להיסטוריה.

10 מחשבות על “תרמית פירמידה

  1. מישהו כבר אמר היום שזה ברור שלא היהודים בנו אותן כי הן עדיין עומדות.
    אבל זה לא יפה ללכלך, פרמידות יפות יש להן.

  2. למה ללכת רחוק? אפילו בתנ"ך לא כתוב פירמידה, או צורה גאומטרית כלשהי, אלא ערי מסכנות (אאל"ט).

    אפשר להגיד על הפירמידות הרבה דברים, ערי מסכנות אינו אחד מהם.

  3. לא הבנתי את מה שכתוב באינציקלופדיה של ווינט:

    "מועד היציאה חל במאות השנים האחרונות של האלף השני לספירה (בין המאות ה-14-11 לפני הספירה. אין תאריך מוסכם בעניין)."

    אז המאות האחרונות של האלף השני לספירה או המאות ה- 11-14 לפני הספירה?
    אולי הם התכוונו למאות האחרונות של האלף השני *לפני* הספירה?

  4. הם בנו ערי מסכנות – את פיתום ואת רעמסס. ערי מסכנות = ערי מחסנים. פיתום ורעמסס השמות הקדומים של ערים אלו. עצם השימוש בשמות אלו מוכיח את אמיתות הטענה.
    היהודים מעולם לא טענו שבנו את הפרמידות.

  5. גוני דו ולא משנה: דוגמא מצוינת למה עדיפה ויקיפדיה על המשהו הזה שנקרא האנציקלופדיה של ווינט.

  6. האמת היא שכשהייתי לאחרונה במצרים, אז בדיוק שאלו אותי על זה; אם בישראל חושבים שאנחנו בנינו את הפירמידות. כשהשבתי בשלילה, ציין בין שיחי, נהג המונית, שבביקור רה"מ שמיר במצרים (ואני לא ערב לכך שאכן היה מתישהו ביקור כזה) הוא ציין באוזני מארחיו שאנו היהודים בנינו את הפירמידות בביקורינו האחרון שם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *