צלמאניה

סצינת הדייטים גועשת ורועשת. טוב, אז זו לא סצינת, רק אתר "אטרף", ולא גועשת, מקסימום מבעבעת ויש סיכוי טוב שזה האפטר שוק מהמנגלים של יום העצמאות, אבל השורה התחתונה היא שמעכשיו אפשר להיכנס לצ'אט של "אטרף" רק עם תמונה. לא סתם תמונה, כאלה שמנהלי הקפטוש מוחקים בקפידה, אלא תמונה אמיתית.

מפעילי האתר מסרו בתגובה כי בשנתיים האחרונות מופעל מנגנון וידוא תמונות, וזאת בכדי למנוע שימוש לרעה בו, ולמנוע העלאת תמונה מזוייפת או שימוש בתמונתו של אחר. הגולשים מתבקשים גם לצלם תמונה עם אמצעי זיהוי ספציפיים (נוסף על תמונת הפנים), ולאחר שזוהו יקבלו אישור לאמיתות מטעם האתר שיופיע לצד התמונה שלהם בעמוד הפרופיל.

מכיוון שהגלוב לא מהסס לגנוב רעיונות טובים בלי בושה, ומכיוון שגם אנחנו רוצים "למנוע מגולשים לנצל לרעה את האנונימיות שלהם", אף אנו שוקלים לחייב את המגיבים לצרף תמונה עם אמצעי זיהוי* כמו חולצת "גמני מוסיף", משולש פיצה חצי אכול או אריזת ויסטה כמעט חדשה מכמעט רופא דוקטור.

ההימור שלי הוא שההצעה התמוהה הזו לא רק תמנע מגולשים לנצל לרעה את האנונימיות, אלא גם את הצ'אט עצמו. אנשים לא תמיד רוצים להיחשף לעיני כל, ובוודאי שלא מבחירה. גם אם מנהלי האתר מבטיחים שהתמונות לא יפורסמו בציבור אם המצ'וטטים אינם מעוניינים בכך, מי יכול להבטיח שכך יהיה, שהפרטים לא יזלגו, שהאנונימיות אכן תישמר? הניסיון מראה שגם באתרים הדורשים רישום – חלה ירידה משמעותית בכמות הגולשים. הגולשים זקוקים לאנונימיות הזו, וגם אם היא אנונימיות רק לכאורה (שהרי הספקיות מחויבות לנפק מידע בעקבות דרישה של המשטרה), היא מאפשרת את אחת מהזכויות החשובות – הזכות לפרטיות, ברשת ומחוצה לה.

*ניתן לרכוש במחיר מופקע למחצה בקופות הגלוב

4 מחשבות על “צלמאניה

  1. יכול להיות שבאטרף החליטו שנמאס להם להיות כור היתוך לפקאצות וגברים המתחזים לכל דבר אפשרי (נשים, ילדים, לטרנסג'נדרים) והחליטו לנסות להפוך לאתר איכותי יותר עם אנשים שלא מפריע להם להודות שהם אכן גבר או אישה (או טרנסג'נדר).

    הזכות לפרטיות עדיין נשמרת באתר הזה, ואם אלפי האלפים של הגולשים באטרף יחליטו שזה לא
    מתאים להם הם פשוט ילכו למקום אחר.

  2. אמצעי זיהוי ספציפיים – מה זה לכל הרוחות?

    הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו זה פשוט לצרף תצלום מתעודת הזהות או מרשיון הנהיגה.
    כן, זה ימשוך בחורות כמו מגנט! אין כמו תמונה טובה מגיל 16 בשביל למצוא סטוץ!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *