בממוצע זה יוצא 0.2

אנחנו עוצרים את תוכניתנו "מה נעשה עם האולמרט הזה" להפסקת תשקורת קצרה. נראה שלא רק ראש הממשלה עייף (המומחים קובעים: אסור לו!), גם מישהו ב"גלובס" היה הערב מאוד עייף.

0.2 2.0, הכל אותו דבר

לא תגידו זו איזו כותרת קטנה, התחבאה בתחתית עמוד 29 למטה. זה פאקינג הכותרת הראשית לרוחב עמוד 8 למעלה. אי אפשר היה לראות שיש פה איזו בעיה קטנטנה עם ה-2.0 החמקמק הזה?

אבל זה מילא. באתר האינטרנט של "גלובס" התפרסמה הערב ידיעה המגדירה מחדש, במקרה הטוב, את המונח "ממוצע" ובמקרה הרע את גבולות ה-WTF העיתונאי.

זה ממוצע. ברור

מסתבר שבממוצע אפשר להשתכר 8,000 עד 21,000 אלף שקל. בפסקה הראשונה של הטקסט החליטו ב"גלובס" לערוך מבחן פסיכומטרי קצר לקוראים:

טווח השכר החודשי הממוצע של אלה נע בין מ-8,000 ועד 21,000 שקל ברוטו, בהתאם לשנות הניסיון וגודלו של המשרד.

קחו נשימה.

יש לנו טווח. טווח נע בין משהו למשהו. אלא שזה טווח של שכר חודשי ממוצע. גם ממוצע מחשב קצוות שנעות בין משהו למשהו. הממוצע עליו מדובר בטקסט נע בין 8,000 שקל (כלומר בתיאוריה הוא מחשב שכר של 10,000 שקל ושל 6,000 שקל ומכאן 8,000 שקל) ועד ל-21,000 שקל (שמחשב, נניח, שכר של 28,000 שקל ושל 14,000 שקל ומכאן 21,000 שקל).

ואני שואל, לא יותר פשוט לכתוב "יש ביקוש גדול לעורכי דין בתחום שוק ההון. אין לנו מושג ירוק כמה הם מרוויחים, גם אם הייתם מחברים את האשכים שלנו לשקע חשמלי לא היינו יודעים לתת תשובה אינטיליגנטית, אבל סביר להניח שזה קשור איכשהו לשנות הותק וגודל המשרד"?

22 מחשבות על “בממוצע זה יוצא 0.2

  1. שינוי מרענן לעומת כל הוינואים האלו. נמאס. רוצים קצת גוד אולד גלוב טרש ניוז. מה עם אודטה? מה עם אתר האנרגיה? צי'גמפינקי?

  2. אני דורש פוסט יפנים ומיד!

    אתה מוזמן לקחת רעיונות מכאן.

    (אגב, גל מתחילה למכור מחשבים עם אובונטו, עכשיו ראיתי באנגאד'ט [האנגלי])

  3. ממוצע זהו ערך יחיד בהתאם למדגם. שכר ממוצע של 8000 יכול לקחת בחשבון גם 4000 כמינימום ו – 12000 כמקסימום.
    מה שכן ניתן לומר כי השכר של עורכי הדין נע בין לבין בהתאם לותק….

  4. יכול להיות שעורכי דין משתכרים שכר לא קבוע מדי חודש (למשל, בגלל שעות נוספות), ובגלל זה אפשר לדבר על השכר הממוצע של עורך-דין אחד, והטווח של השכר הממוצע של הרבה עורכי-דין?

    (דובי, פרקליט השטן)

  5. מצטרפת ל-8 שהצטרפה ל-3 (וזה אחרי שלוש שעות של שעור מתמטיקה. אני מופתעת שיש לי בכלל כוח לגחך אפילו…).

  6. דנדוש, שכחתי לגמרי, מותר לשאול באיזה סניף של המשוקצים את עובדת או שזה עמוק מדי בפרטיות?

  7. הכותרת של גלובס אכן מגוחכת, למרות שכותרת המשנה כבר סבירה יותר, אבל זה רק קצה הקרחון. קרחון שמקורו, יובל, בעובדה שהרבה אנשים חושבים שלא צריך לדעת מתמטיקה. זאת הסיבה שבגללה אפשר לשמוע אנשים יכולים להגיד, סתם לדוגמה "אני מצפה למשכורת של לפחות 8,000-10,000" או "הטכנאי יגיע אליך תוך מקסימום שעתיים שלוש". גם מקסימום וגם מינימום הם מספרים מוגדרים מאוד, אם אתה מסתפק במשכורת של 8,000 אין ל-10,000 שום קשר למינימום, אם אני אמור לחכות לטכנאי שלוש שעות אין שום דבר מרגיע בהדבקה של השעתיים לתוך המשפט.
    קצת מעבר, נדמה לי שהנתונים, כמו כל נתוני שכר שמתפרסמים חדשות לבקרים, הם מוטים ואינטרסנטיים, כשהשכר הממוצע במשק הוא קרוב מאוד ל-8,000 ש"ח קצת קשה לי להאמין שעורכי-דין בתחום מבוקש, גם אם הם מתחילים, משתכרים פחות ממנו.

  8. שחר, חוץ ממתמטיקה צריך לדעת גם לשון ולהכיר קצת אנשים. היומרה לפורמליזציה של השפה האנושית ללוגיקה קרסה מזמן, וטוב שכך. אמירות אנושיות הן לא טענות לוגיות שנמצאות אי שם בחלל, יש להן הקשר.
    ההצהרה "אני מצפה למשכורת של לפחות 8,000-10,000" היא הצהרה של מישהו שהולך למו"מ. במו"מ הזה הוא הולך להציב דרישה של 'משכורת לפחות X'. אלא שהוא עדיין לא נמצא במו"מ הזה, ולא החליט מהו X, ול-X יש טווח כרגע.

    לא דומה בכלל לכותרת, שבה הכתב דחף את המילה 'ממוצע' כדי להראות שזה לא סתם מספרים, זה סטטיסטיקה!

  9. דרומי: נתתי את המשפט על ציפיות שכר כדוגמה בלבד, האמן לי, אני שומע כל כך הרבה משפטים כאלה ביום, לא אחת בטון ובהקשר שאמורים לרמז על דיוק וסמכות, שכבר נמאס לי להתעצבן מהם.
    בנוגע להבנת מתמטיקה, ההערה כוונה ליובל ששטח כאן (הלינק בתגובה הקודמת) לא מזמן את טענותיו נגד המקום המרכזי של המתמטיקה במערכת החינוך שלנו. אם אנשים היו יודעים קצת יותר מתמטיקה, וחשוב יותר, מפנימים אותה לתוך המחשבה היומיומית שלהם לא היינו שומעים משפטים כאלה.

  10. בלונדה- ממש לא. בתנאי כמובן שתבטיחי לא לצחוק עליי יותר מידי, כשתגלי עד כמה אני פריפריאלית. אחרי שתבטיחי נדון בנושא.

  11. דווקא מתאים לי 0.2.

    יש לי תחושה שכשירד קצת האוויר בבלון ה-web 2.0 נגלה שזה היה web 1.1 לכל היותר.

  12. מבטיחה, אבל לא מבטיחה לקיים. אני זוכרת שהיה משהו ממשפחת הבאר שבע בעבר, אבל תמיד הנחתי שזה קשור לצבא שלך.

  13. אכן היו מגעים בב"ש בענייני צבא, אך לאחר השחרור עברתי (באופן וולנטרי, בליב איט אור נוט) לאשקלון…

  14. ירחם השם. לצחוק עליך??? לא הייתי מעלה בדעתי. מכסימום הייתי מציעה חבילת סיוע.
    :+)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *