דה-מרקר כאנלוגיה לשנות ה-90

בשנות ה-90, טרם בואו של הפס הרחב, היו יושבים מנויי האינטרנט מול המחשב ומחכים שהשעון יראה 10 בערב. ומדוע 10 בערב? מכיוון שב-10 בערב תעריפי בזק האימתניים היו צונחים והיה זול יותר לגלוש ברשת. הפסיכים ממש (רמז: אני) היו מחכים ל-2 בלילה שכן אז לא רק שהתעריפים היו יורדים עוד יותר אלא גם – ובעיקר – הרשת לא היתה איטית. כן, ככה זה היה בשנות ה-90 הנפלאות, ב-10 בערב אי אפשר היה לזוז כי הכל היה פקוק אבל ב-2 בלילה האוטוסטרדה היתה פתוחה ואפשר היה להשתגע משמחה (במהירות של 14,400).

ומדוע אני מעלה זכרונות? מכיוון שאתר הטוש פועל על פי אותו העיקרון ממש.

מי שגולש לטוש ב-2 בלילה גולש לאתר בלתי אפשרי אבל לפחות מגיע לאתר שעובד, מתפקד, מציג תכנים ובאופן כללי מתנהג על פי אמות מידה מקובלות. מאידך, מי שמנסה לגלוש לטוש במהלך שעות העבודה (נניח מ-9 בבוקר ועד 6 בערב) מגלה שהוא נוסע בכביש החוף, לפני סדר פסח, כאשר בצומת כפר שמריהו קרתה תאונה ויש לו פנצ'ר בשני גלגלים. וגם אחותו בגבס; תקועה על השמשה.

אני לא מדבר על "עולה באיטיות". אני לא מדבר על "עולה לאט". אני מדבר על אתר בלתי מתפקד ברמות שקשה להאמין שיש מישהו שמרשה לעצמו להתפאר באתר תוכן מרכזי שמבוסס על תשתיות מגוחכות שכאלו.

הלו!! אנשים בטוש!! תתעוררו! זה בלתי נסבל!!

עדכון: מדיווח שהגיע אליי עולה שאתמול אתר הטוש סבל מנפילה כללית. זה טוב ויפה, אבל זה לא משנה את העובדה שגם ללא נפילה כללית מדובר באתר אולטרה-איטי.

32 מחשבות על “דה-מרקר כאנלוגיה לשנות ה-90

  1. אולי מוסטיגמן יכול לעזור להם בהוסטינג איכותי, עם שרת שיושב ממש על הכבל האופטי,
    T1 Dedicated?

    MrM האם שומע?

  2. לפחות בקפה העלה אדם שוב פוסט שאומר שהם מכירים את הבעיה, מודעים לה ומנסים לפתור אותה. זו איזשהי רבע התקדמות לקראת משהו שאולי יהיה שליש התקדמות בעתיד.

  3. אני הייתי קם בחמש בשביל אינטרנט מהיר יחסית.

    דרך אגב, עד היום יש האטה רצינית בסביבות השעה שלוש עם גוגל וג'ימייל
    האמריקאים קמים ודבר ראשון בודקים אימייל.

    הם באמת בלתי אפשריים לגלישה. אני די ויתרתי עליהם.

  4. הקפה גם כן די עקום. עדיין לא הבנתי איך מפעילים את העיצוב של הדף על העיצוב של הפוסטים. הבעייה תמונה בבאנר של הקפה- כתוב מי נותן החסות על המקום. ניחוש אחד.

  5. ואומרים שמייספייס בלתי נסבל, שמה לפחות קל לעצב את הדף! FFS יש שם אשה אחת בלי ידיים ורגליים שיש לה דף מעוצב לגמרי[לא כמו שצריך, אבל מעוצב לגמרי, שאלונים, סקרים, פרטים מיותרים, באנרים, הכל].

  6. שיחה בחדר המנכ"ל*
    מנכ"ל: גלובס הוסיפו שעון מעוצב. אני רוצה יותר
    מעצב: יש לנו כבר שעון אחד. בוא נוסיף תגיות. אין את זה שם.
    מנכ"ל: מעולה. אני רוצה להעביר 31 ידיעות מהדפים הפנימיים לדף הראשי.
    מעצב: אבל אין מקום. הדף נגלל, כבר היום, ולא רואים את הידיעות האחרונות.
    מנכ"ל: לא מעניין אותי. שיגללו עוד קצת. מי שרוצה לבקר באתר שלנו שיסבול.
    .
    .

    *השיחה הומצאה במוחי המטורף, וכל קשר בין המציאות הינו מקרי בהחלט

  7. עוד מיזם (לשעבר) של קבוצת "הארץ".

    גם שם הייתה המתנה אינסופית לדפים בפורומים לעלות, גם שם היתה המתנה להנהלה שתואיל בטובה להתקין שרתים חדשים. אלו, כשהותקנו לבסוף, התבררו תמיד כמעט מידי ומאוחר מידי.

    אבל אז לא הייתה אלטרנטיבה (בעברית).

  8. ה הידיעה לפני דה-מרקר היא מיותרת, שכן מימלא דה משמעותו באנגלית מקבילה ל-ה הידיעה ונוצר מצב של ידוע כפול.

  9. אינטרנט, פפףף.

    איפה ימי הדילמות של הביביאסים? האם להתחבר לביביאס באזור החיוג, עבור פעימת מונה כל רבע שעה, או באזור חיוג זר, עבור פעימת מונה כל חמש דקות?

    ובסוף השבוע – פעימת מונה אחת עד שמתנתקים, בשיחה מקומית! שעות על גבי שעות, לא מתנתק. מה תעשו לי?

  10. ד"א, אם כבר מתאספים כאן כל מומחי האינטרנט, אולי מישהו יכול להסביר לי, למה במקום לשלוח קבצים במסנג'ר ב2 ק"ב לשנייה, למה אין דרך להתקשר בין שני מחשבים באמצעות הטלפון? אחרי הכל, אני יודע שהאינטרנט גם ככה עובר על קווי הטלפון, ובכלל עובר רק על החלק של הקו שלא משתמשים בו, אז מה מונע מאיתנו לחבר שני מחשבים דרך רשת הטלפון ולנצל את מלוא רוחב הפס?

  11. אהה. שכחתי i בג'ימייל, וכבר הגלוב חושב שאני טרוריסט. נא לאחזר את התגובות שיוכיחו שאני הראשון שמצא את האייליסט, או משהו כזה.

    רועי – תקשורת הADSL היא בינך לבין המרכזייה של בזק – שם נגמר קו הנחושת שיש לך בקיר, והאות מומר לייצוג דיגיטלי – ושם גם בזק מקבלת את האותות ששלח מודם הADSL שלך – לכן אתה לא יכול להתחבר בחיבור ADSL ישיר למישהו אחר. אולי יש איזה קומבינה עם מודם סלולרי.

  12. קורא מזדמן, אתה אומר שבזק מונעת ממני להעביר סרט בקצב של 20 ג'יגה ואם אני אשחד את נציגת השירות יתאפשר לי?

  13. 20 ג'יגה כיום אף שוחד לא יקנה לך, אבל בזק יכולה להגדיר קווים מהירים מנקודה לנקודה שמגיעים לקצבים יותר גבוהים מה-ADSL הקבוע שלה…
    אבל זה רק נקודה לנקודה, המחיר עולה ככל שאורך הקו עולה, וגם לקילומטר בודד המחיר מאוד גבוה. אבל אתה יכול לנסות לשחד את נציגת השירות, הם מתים על לקוחות שעושים את זה.

  14. לדעתי עדיין אפשר להתחבר למולטיליין בטלנט, אבל אל תגלו לאף אחד. אם אני רק אמצא מחשב עם מודם חיוג וכבל לחבר לשקע של הטלפון אני אבדוק את התיאוריה הזו לעומק.

  15. נראה לי שקיבלתי את התשובה לשתי שאלות הגיקים שלח מאתמול.
    לילה טוב דוד הליקופטר

  16. לא הבנתי אף פעם את אלה שנשארים עד שתיים לפנות בוקר בשביל לגלוש. אני העדפתי לקום בחמש בבוקר – גם שנת לילה טובה וגם רוב האמריקאים ישנים.

  17. עומר, לא נשארים עד שתיים בשביל לגלוש, חיים בלילה. אלה שני דברים שונים לחלוטין.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *