אתגר הפלאגין הגדול

חברים,

כפי שניתן לראות חג השבועות בפתח והגלוב גאה להציג שני עדרים מבוססי פרה. הראשון עבור צמחונים (ג'יובל) שמראה את הפרה במצבה הגולמי והשני, של אוכל הבשר, ברק פיטוסי, שמעדיף את הפרה במצב צבירה אחר.

מכיוון שבחג השבועות כולנו מחפשים מה לעשות (מה, לא?) ברצוני להציב בפניכם את אתגר הפלאגין הגדול.

אל הגלוב נשלחו לא פחות מ-18 עדרים מתחלפים ובאחרונה ברק, אריה, ג'יובל ואחרים שלחו עדרים גם לכבוד אירועים מיוחדים. הגלוב משתמש בפלאגין שמציג עדרים באופן אקראי מתוך שורה של קבצים (שנמצאים תחת ה-theme המתאים בתיקיית images) ואולם הפלאגין הזה לא יודע להציג מידע על העדר המוצג (לדוגמה, כאשר העכבר עומד על עדר מסוים, שייפתח מין חלון טקסט זעיר [המכונה בשפה המקצועית בשם tooltip] ושבו ייכתב: "באדיבות MrM לכבוד תשעה באב", או משהו בסגנון).

הצבתי בפני ר"ש את האתגר לתכנת את הפלאגין כך שבממשק המנהל תתווסף שורה לצד כל עדר ולתוכה אוכל להקליד טקסט שיספק מידע על העדר ואולם הנ"ל טוען כי מדובר במשימה לא קלה בכלל.

אי לכך ובהתאם לזאת אני מוציא את האתגר אל כולכם. מצורף קובץ ZIP המכיל שני קבצים. האחד נקרא randomheader.php והוא ממוקם בתיקיית wp-content/plugins. השני נקרא options.php והוא ממוקם בתיקיית wp-content/plugins/randomheader.

המשימה: להוסיף שורת טקסט לכל עדר בממשק המנהל בה נוכל לכתוב כמה מילים על העדר. על שורה זו להיות מוצגת כאשר מישהו מצביע על העדר.

שימו לב, יתכן שיותר קל לכתוב פלאגין חדש לגמרי או להשתמש בפלאגין אחר (חיפשנו שעות אחר פלאגין שיודע לעשות את שני הדברים: גם להציג פלאגין אקראי וגם לספק מידע עליו. לא מצאנו). בכל מקרה, מדובר בתוספת חשובה ביותר לגלוב שתעשה צדק עם מי שמשקיע ושולח לנו עדרים. משום כך, מי שיצליח לכתוב פלאגין (עובד, כן?) מהסוג הזה, יזכה בכבוד מיוחד: הפלאגין יקרא על שמו ומדי שנה נחגוג את יום משלוח הפלאגין בחגיגה גדולה והקרבת קורבנות לאלי ה-PHP.

חג שמח ותודה מראש למי שמחליט לעזור לנו.

עדכון: גלינג גלינג גלינג!!! MrM סיפק את הסחורה והיא כבר מוצגת. מי שיניח את העכבר שלו על העדר יגלה למי הוא שייך. תודות גם לעינב ולעומר ששלחו קבצים אך MrM פשוט היה זריז מדי. תודה תודה ומעכשיו אפשר לשלוח עדרים בלי הפסקה; יש לנו דרך לספר לכם מי שלח מה.

46 מחשבות על “אתגר הפלאגין הגדול

  1. מסכים עם מרק.
    אבל אם כבר בפלאגינים עסקינן למה שלא תוסיפו עוד כמה שיכולים רק להוסיף פה? כבר היו הרבה בקשות בפוסטים האחרונים.

  2. הפלאגין היחיד שאני רואה כרגע זה את התיקטים הצהובים באזניים של הפרה.
    מקווה שמורידים אותם לפני שמכינים את הסטייק

  3. ירדן, אנחנו משתדלים לא לנענע את הספינה הזו יותר מדי. אם יש משהו שהוא נורא נורא נחוץ ואי אפשר בלעדיו, ציין אותו. אבל באופן אישי, אני לא אוהב בלוגים שהם ווידג'ט אחד גדול. עושה לי רעש בעיניים.

  4. עדכון אימייל לתגובות יכול להיות מצוין לדעתי.
    אני מניח שאתה צודק בקשר לתוספות. המראה הנקי שיש פה נעים לעין.

  5. ירדן, נראה לי שעדכון אי מייל לתגובות זה מצויין, חוץ מהעניין השולי הזה שתבלה את כל יומך בקריאת/מחיקת מילים.

  6. אימייל בלי רווח כמובן, יסלחו לי אלוהי הבלוגרים (זה היה שוקי שאיים לשים מקף?)

  7. יה, אם רק הייתי יודעת לעשות במחשב עוד משהו חוץ מלהתקין שומר מסך של וונתוורת' מילר (הוררררססס!!!!1!), לבהות בו בטמטום וללעוס מסטיק…הייתי מתכננת לך, יובל, את כל הפלנגאינים (או איך שלא קוראים לזה) שבעולם! 😉

    [מיומנה של פקצה בהתהוות]

    חג שמייח!

  8. האתגר כאן הוא להכריח את קובריק להציג תמונת העדער כתמונה (img) ולא כרקע של סיאסאס.

    מעבר לכך זה עניין פשוט וקל.

    אולי תנוצל ההזדמנות לעבור לעיצוב, איך נאמר, פחות ברירת מחדל?

    כמו כן, אני דורש שיותקן התוסף החדש שלי.

  9. בלונדינית – בדרך כלל זה עובד בצורה כזאת שאם נוספה יותר מתגובה אחת לא נשלח מייל נוסף עד הפעם הבאה שאתה נכנס לראות (לפחות ככה זה עובד עם פורומים).
    אני לא מוחק באימייל שלי. לא מצאתי צורך אף פעם (משתמש בג'ימייל).
    יכול להיות שאת צודקת ואפשר בלי… פשוט לפעמים קשה לי לעקוב אחרי דיונים ואני יודע שיש כאלה שמתעדכנים בתגובות מעניינות אבל אף אחד לא הולך לבדוק אותם.

  10. עד שתיפתר המצוקה, אולי תכינו קובץ (נניח jpg, שיהיה מונח בצד כקשרור) עם כל ה-headers ממוזערים ומתחת לכל אחד קרדיט קטון?
    בשם אלוהי הקרדיטים איתו אני מיודדת, שנינו תובעים לדעת מי עשה מה.
    ואת שבחיי עליהם כבר הרעפתי.

  11. אני אפרסם את הסקריפט בקרוב…

    יובל תמחק לי את המשתמש (אלא אם אתה רוצה שאני אשמור אותו, אין לי התנגדות).

  12. אחרי שיחה קצרה עם יובל, יש עוד כמה שיפורים שהוא רוצה שאני אכניס בתוסף, אז אני אשחרר אותו בסוף השבוע.

    טודע ילדה!

  13. אגב, אני לא זוכר באיזה בלוג ראיתי את זה, אבל אם אני לא טועה אז יש תוסף כזה לוורדפרס שמאפשר לשרשר תגובות. נראה לי שזה יכול ליעל את הדיונים שמתנהלים כאן.

  14. ג'וני, זה כבר הוצע, הרבה לפני שהיית פה, ושמו את המספרי תגובות בשביל שיהיה אפשר להגיד "24 יא עוכר ישראל יא עמלק אל תציע הצעות שיהרסו את הגלוב!"

  15. אני לא מבין דבר אחד –

    הצבתי בפני ר”ש את האתגר לתכנת את הפלאגין כך שבממשק המנהל תתווסף שורה לצד כל עדר ולתוכה אוכל להקליד טקסט שיספק מידע על העדר ואולם הנ”ל טוען כי מדובר במשימה לא קלה בכלל.

    האם ר"ש פשוט ניפנף את היו"ר? אם MrM יכול לעשות את זה תוך מספר שעות בודדות למה לר"ש זה היה כל כך קשה? איך מישהו אמר פעם? off with his head!

  16. גם כבוד לMrM וגם כבוד לג'יובל לברק פיטוסי וגם יצא לי לחשוב לאחרונה בכלל על כמה אנשים משקיעים מכשרונותיהם המפוקפקים בגלוב ואיזה כייף זה, אז כבוד להמונים.

  17. וכמובן שאני בדיליי עם עצמי, אז כבוד גם לאריה.

    בחיים לא הייתי מעלה על דעתי להפוך פרה לסמל הדגל של שבועות, אבל נראה לי שעכשיו זה כאן לעולמים.

  18. תקשיבו, זה בלתי אפשרי מה שקורה. צריך להחליט על מועדים שכולם יסכימו שהם חשובים[סיינט פטי'ס דיי] ולא נגיד 6 שנים לסיום השידורים של מלרוז פלייס.

  19. דדי, פשוט אין לי כוח לפתוח את הקומדיה האלוהית ולבדוק באיזה מעגל של הגיהנום שמור מקום לאנשים שמסכסכים. נדמה לי שבחמישי, אבל אולי בשביעי.

  20. ג'יובל, אני מת על סיינפלד, וזה דוגמה טובה למה כן צריך עדר ביום המיוחד, מלרוז פלייס היא דוגמה למה לא צריך עדר מיוחד. קאפיש?

  21. ספלינטור, תודה על הלינק. ואני רואה שם שגם מוסיף(!) תומך בעץ, ככה שלדעתי בהחלט יש מקום לבחון את הנושא הזה פעם נוספת ברצינות.

    אני מתכוון להפעיל את השפעתי בסוגיה, ולדבר על כך עם היו"ר בהקדם האפשרי, כלומר ברגע שבו יבשילו התנאים לשיחה אישית בינינו, כלומר מיד אחרי שאני אכתוב פוסט (טוב, אז אולי זה יקח קצת זמן).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *