לפחות לא הצליפו בו בכיכר העיר

אז כשיצא הסרט האחרון של סטאר וורס, שהיה מחורבן-אך-קצת-פחות-מחורבן מהשניים שקדמו לו, מישהו הדליף את הסרט לאינטרנט 10 ימים לפני הקרנת הבכורה. אין ספק שמעשה כזה מקביל לפשע נגד האנושות או לפחות איזה רצח עם קטן, ולכן ה-MPAA (איגוד אולפני הסרטים) חקר את הנושא בכל הכוח, והצליח למצוא מישהו מבין אלה שהפיצו את הסרט. אותו אומלל הודה לבסוף בשתי עבירות: "קשירת קשר לפגוע בזכויות יוצרים" ו-"הפרה פלילית של זכויות יוצרים"; על כך הוא זכה בחמישה חודשי מאסר בפועל ועוד חמישה חודשים של מעצר בית.

(הגיוני? ברור. בישראל כל מיני נהגים שיכורים שדורסים הולכי רגל, וכל מיני מלטפי-ילדים, וכל מיני מכי-נשים מקבלים פחות – אבל זה בגלל שלהעלות סרט לאינטרנט זה הרבה יותר חמור.)

מה כלל מעצר הבית? האיש היה צריך לענוד צמיד אלקטרוני על רגלו, כזה שמוודא שהוא נשאר בתחום הבית. אם הוא יוצא, קצין המבחן שלו מקבל התראה. בנוסף, הוא חייב להתקין תוכנת מעקב על המחשב שלו – אולי כדי שקצין המבחן יוכל לוודא שהוא לא מעלה סרטים לאינטרנט (מעניין אם מותר לו לשתף שירים). אלא שהאיש, בעוונותיו, משתמש באובונטו לינוקס – ולממשלה אין תוכנת מעקב למערכת ההפעלה הזו, שמי שמע עליה בכלל. על כן, כחלק מהסדר העונש שלו, שעליו הוא לא יכול לערער (כיוון שהודה והגיע להסדר טיעון), הוא חייב להתקין ווינדוס.
ויש שיאמרו, זה העונש הגרוע מכל.

(דרך לכלוך-טק)

13 מחשבות על “לפחות לא הצליפו בו בכיכר העיר

  1. מסכן הבן אדם לא יכלו לתת לתת לו עונש אנושי ופחות אכזרי כמו שני מאסרי עולם בכלא תורכי או צו הרחקה מהמחשב לכל החיים אפילו סירוס עדיף מזה

  2. כל הקבוצות פריצה מתנהלות דרך הIRC, אני משער שFISH מונע מהתוכנת מעקב לראות שיחות מקודדות. גם אני לא רואה מה הבעייה להוציא את הלפטופ מהבוידעם ולהתקין עליו איזה לינוקס ולהשתמש בשני המחשבים בו זמנית וכך לשטות בFBICIANSA.

  3. זה מה שאני אומר מזמן על הצעת החוק לצנזורה על האינטרנט – אני אתקין זיהוי ביומטרי על המחשב שלי ביום שיצא למכשיר הזה דרייבר בקוד פתוח 🙂

  4. כשסוג מסוים של פעילות אנושית עובר מן העולם ולוקח לכולנו קצת זמן להפנים את זה – תוצאות פטתיות כאלו קורות כל הזמן. אני כבר מנחש שתקום איזו קהילה שתשלח לו במייל (מחשבון עלום בהוטמייל שאי אפשר לזהות מי פתח אותו) את הסרטים החדשים.
    או משהו…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *