סיבת המוות: סקס

זהר שלח לאימייל הורוד עם הנצנצים קישור לידיעה הזו, בטענה שהיא עשויה לעניין אותי.

מסתבר שמספר מדענים טוענים כי מצאו את הסיבה לכך שגברים מתים בגיל צעיר יותר מנשים; סקס. החוקרים סבורים שהתחרות המינית העצומה בקרב מינים מסוימים, גורמת לזכרים לגסוס בטרם עת. לאחר השוואה של מינים שונים של בעלי חיים, השונים במידת הפוליגמיה שלהם, נמצא כי מינים פוליגמיים, בהם התחרות על מציאת בנות זוג מסובכת יותר, הזכרים נוטים להזדקן במהירות ולמות בגיל צעיר יותר מאשר במינים מונוגמיים. התחרות על בת זוג גורמת לזכרים לבזבז זמן יקר, ולעסוק בחיזור ובמריבות עם זכרים אחרים, במקום להקדיש את הזמן למה שחשוב באמת. ואיך זה קשור למין האנושי והמונוגמי? החוקרים טוענים שכאן בדיוק טמון המפתח לקוצר החיים היחסי של הגברים – בעבר, ואין הכוונה לקומונות של שנות השישים, בני האדם היו פוליגמיים, ומאז – למרות אורח החיים שהשתנה, תוחלת החיים נשארה מקוצרת.

המדענים הוסיפו כי "כמובן שהדבר לא מצדיק פוליגמיה או התנהגות מופקרת מצד גברים". ואף מילה על "התנהגות מופקרת" של נשים. מי אמר שאין אפלייה מתקנת?

10 מחשבות על “סיבת המוות: סקס

  1. איך אומרים ביידיש? נשמע פאר-פעטשט. אבל למי שנהנה מזה, ההסבר של גיל גרינגויז מקיף:
    http://www.notes.co.il/greengross/37540.asp

    למיטב הבנתי המחקרים מראים קורלציה בין מידת הפוליגמיות לאורך חיים, ועוד עם מדגם בגודל (בסה"כ) 20. לא הייתי רץ להסיק מזה קשר סיבתי, במיוחד מכיוון ש"להתרכז בדברים החשובים בחיים" זה לא בדיוק מנגנון ביולוגי משכנע. מצד שני, יש הרבה מחקר על טסטוסטרון ותוחלת חיים, כמו גם על סרוטונין (יש קשר הפוך בין רמות סרוטונין למידת אלימות), ומעניין אם יש קשר בין מידת הפוליגמיות לרמות של חומרים אלו.

    בכל מקרה, שוב, פאר-פעטשט. (שזה בעצם באנגלית אבל זה נשמע טוב כיידיש)

  2. המחקר הזה מוכיח (?) את מה שנטען כבר מזמן בבדיחות בלייזר: זה לא שהמונוגמים באמת חיים יותר, זה רק מרגיש כאילו הזמן עצר מלכת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *