הסוואה עירונית. יפנית, כמובן.

מבקרים רבים שלחו ליו"ר קישור לבוינג הכפול שמקשר לני"ט שכותב על שיטת הסוואה חדשה ביפן. מסתבר שלמרות שיפן נהנית באחרונה מירידה בשיעור מקרי הפשע, היפנים מאוד חוששים מהעניין ולכן הם מחפשים שיטות חדשות לשמור על עצמם במקרי סכנה. מעצבת אופנה בת 29 לקחה את העניין הזה צעד אחד, המממ, ובכן כמה צעדים, קדימה.

הנה תסריט. אתם יפנים ואתם מסתובבים ברחוב בשעת לילה מאוחר, בוקר מוקדמת או סתם בדרך לארוחת צהריים עסקית כשלפתע אתם מזהים מרחוק חבורה מסוכנת של פושעים שמתקרבת לכיוונכם. לא תהפכו מיד למכונה לממכר משקאות?

הדרך להפוך למכונה מאוד פשוטה; זה בסך הכל סוג של בגד שנפתח, ונפתח, ואז שוב נפתח עד שהוא הופך, המממ, למכונה לממכר משקאות. זו אגב, גם דרך לא רעה לעשות כסף.

ומה קורה אם אתה ילד, ואתה לא ממש יכול להפוך למכונה גדולה? אין שום בעיה, תמיד תוכל להפוך לברז כיבוי-אש יפני.

(יש שם עניין לא פתור עם הרגליים שלא ממש דומות לברז כיבוי, אבל מן הסתם בגרסה הבאה זה ייפתר)

אבל מה קורה אם את יפנית ואת לא כל כך בעניין של רובוטריקים עירוניים? את רואה שהנה באים לשדוד ממך את הארנק שנמצא בתוך התיק שלך? מה אז יקרה, הא? הא? ובכן, אין בעיה. תמיד אפשר להפוך את התיק למכסה ביוב ולהשליך אותו על הרצפה.

השודדים היפנים יתבלבלו, ילכו לדרכם ואת תוכלי לאסוף את מכסה הביוב שלך ולהמשיך הביתה ללא כל בעיה. העובדה שאת מגיעה לפגישות עם מכסה ביוב על הכתף עשויה להיות קצת משונה, אבל דברים משונים מזה התרחשו. ביפן, כלומר.

זו לא הפעם הראשונה שאני רואה המצאות יפניות הקשורות למרחב העירוני ולהשתלבות האנושית בתוכו מה שבעיניי מחייב מחקר סוציולוגי מקיף. אחת ההמצאות היותר מוצלחות בהקשר הזה היא זו: מעבר חצייה נייד:

הרי לכולנו קרה שרצינו לעבור את הכביש ולא יכולנו כי לא היה מעבר חצייה בסביבה. המצאה זו מאפשרת ליפני המבולבל להוציא את המעבר חצייה הנייד מהתיק, לפרוש אותו ככה כמו שמוצג בתמונה, כשהולכים אחורה לכיוון הכביש (זה בטוח, אל תדאגו) ואז לחזור למדרכה וללכת על המעבר חצייה.

היפנים האלו, לא ברצינות. באמת! נו באמת ברצינות. אני לא צוחק! זה אמיתי! לא מאמינים? איזה אינטרס יש לי לעבוד עליכם? הגיע הזמן שתתחילו לתת בי אמון. הם ממש לא שפויים. זו לא

10 מחשבות על “הסוואה עירונית. יפנית, כמובן.

  1. אני רק שאלה – המעבר חציה הניד גם בא עם מאגר יפנים שיסכנו את נפשם כדי לפרוש את המעבר חציה הזה ברחוב עמוס? ואם כן – איפה קונים refill?

  2. להגנתם – זו סך הכל מעצבת אופנה. הרבה פעמים אם יקחו את הדברים שיוצאים מבצלאל או שנקר וישימו לידם יפנים, אתה תטעה ותחשוב שאלה שוב היפנים האלה עם השטויות שלהם. 🙂

    מה שאותי מטריד זה שמדובר בדבר שלוקח זמן ואם מישהו רודף אחריך ברחוב, עד שתסיים לפרוש את התחפושת הזו, הוא יספיק לשדוד, לדקור אותך ואז לעשות מעשים מחפירים לגופה שלך.
    אני אמתין לגרסת ההולוגרמה.

  3. אני עכשיו מרגיש כמו האפולוגיסט הרשמי של היפנים בגלוב… 😛

    אגב, עוד משהו – מספר מכונות האוטומט שיש בתמונה העליונה הוא לא נדיר ברחובות ערי יפן, אז זה די הגיוני שהתחפושת הראשית היא של מכונה כזו. כמו שאמרה אותה מעצבת – "זרים לא יבינו את זה."

    מעניין מתי קוקה קולה יתבעו על שימוש לא חוקי בסמל המסחרי שלהם…

  4. יובל, יש שני דברים שנורא הטרידו אותי בזמן קריאת הפוסט, הראשון מתייחס לילד-כיבוי-האש ולשאלה האם מי שתיכנן אותו לקח בחשבון שכלבים נורא אוהבים לבוא על סיפוקם עם כאלה? (תשובה לעצמי: אלה יפנים, בטח זו בכלל המצאה נכלולית של רשת פורנו ילדים).

    השאלה השניה, המהותית הרבה יותר, יש לך כבר קובץ מוכן ללינקים לפיסקת "היפנים האלה, לא ברצינות" או שאתה מחפש כל פעם בפוסטים קודמים ומעכב אגב כך את הדוקטורט שלך בעוד כמה שנים?

  5. נחמד שהיו"ר מוצא זמן לערוך שגיאות הקלדה בתגובות, אבל במקרה הזה, זו היתה בדיחה (לא ממש מוצלחת, אובר-חוכמית, לא באמת מצחיקה, אבל – מכוונת) על שיכול האותיות של הגלוב.
    לא הצליח לי. שוין. 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *