קמפיין הדרכה לשעת חירום

קמפיין ההסברה החדש של פיקוד העורף, "לקראת כל מתיחות שלא תבוא", נחל הצלחה אדירה, מתגאים בפיקוד העורף, זאת למרות ש"ההחלטה לצאת בקמפיין אינה נובעת מהערכת מצב על מלחמה קרבה". במסגרת קמפיין ההדרכה נשלחה חוברת ל-2 מיליון בתי אב בה נכתב בין השאר "כיצד לבחור את המרחב המוגן, כיצד לאטום חדר לקראת מתקפה כימית וכן באילו אמצעים יש להצטייד לקראת מצב חירום".

בעקבות ההצלחה של הקמפיין, החליטו גורמים נוספים במדינה לצאת בשורה של קמפיינים, על כל צרה שלא תבוא, וזאת בעקבות סקרים שהראו שהציבור מעוניין במידע לקראת מצבי חירום מסוגים שונים.

משרד הבריאות: בימים אלו עובד המשרד על קמפיין חדש במסגרתו יוסבר לציבור כיצד להתמודד עם מגיפת דבר. הדבר, אחת ממכות מצריים, היא מחלה קשה במיוחד. במסגרת הקמפיין יסביר גדי סוקניק, רופא בהכשרתו, מה הם הקריטריונים של רשויות הבריאות לירות בראשם של אנשים כדי למנוע את התפשטות המחלה.

משרד התחבורה: בשל החשש הגובר לרעידות אדמה, יפרסם משרד התחבורה חוברת הסברה לנוסעים ברכבת בה יוכלו ללמוד מה קורה במקרה שהרכבת יורדת מהפסים והנוסעים נלכדים בתוך הקרונות. בחוברת ובסרטון ההדרכה שיוגש על ידי גדי סוקניק, נהג קטר בעברו, הסברים ודיאגרמות לנוסעים שילכדו בחלל הקטן מ-48 ס"מ. ינתנו בו עצות לתרגילי נשימה החוסכים בחמצן ומתכונים להכנה ובישול של רגל אדם.

המשרד להגנת הסביבה: מכיוון שעדיין לא הוחלט להעביר את המפעלים הפטרוכימיים ממפרץ חיפה למקום אחר, החליט המשרד להגנת הסביבה לפתוח בקמפיין לתושבי המפרץ שמסביר להם מה הם צריכים לעשות במקרה שאחד המפעלים מתפוצץ. במשרד הסבירו שמחקרים מלמדים שבמקרה מהסוג הזה הדבר היחיד שהתושבים יוכלו לעשות הוא לרוץ ממש מהר. בחוברת, שתחולק ל-400 אלף בתי האב המתגוררים בסביבה ובסרטון הדרכה שיוגש על ידי גדי סוקניק, שעבר את בוחן בר-אור בציון ממש גבוה , תרגילי כושר בסיסיים לחיזוק השריר התלת-ראשי.

משרד החקלאות: אחת הסכנות האורבות לכולנו היא שמישהו ירעיל את מקורות המים של ישראל. מכיוון שכך החליט משרד החקלאות לצאת בקמפיין המבהיר מה צריך לעשות במידה והתגלה שהמים בברזים מורעלים. בסרטון ההדרכה, שיוגש על ידי גדי סוקניק, חובב שתייה ידוע, יוצגו בפני האזרחים שיטות פשוטות אך יעילות לחפור בור עמוק במטרה להגיע למקור מים שלא הורעל. ממשרד החקלאות נמסר כי בימים אלו נשלחות לאזרחי המדינה טוריות.

המשרד לבטחון פנים: זה לא קורה הרבה אבל מדי פעם מסתובבים מחבלים ברחבי המדינה, חוטפים אזרחים ומחזיקים אותם בביתם כבני ערובה. בימים אלו מצלם המשרד לבטחון פנים קמפיין הסברה, שיוגש על ידי גדי סוקניק, שמכיר ערבושים כבר 40 שנה, המציע דרכים ושיטות להתמודד עם מצב חירום מעין זה. בין השאר נדרשים האזרחים לרכוש סרט איטום, להדביק אותו על הפה ואז להוריד אותו במשיכה עזה וזאת כדי להתכונן לתחושה הצורבת שנגרמת בשל כך. השר לבטחון פנים, אבי דיכטר, אמר שאזרחים שירגישו את הצריבה מבעוד מועד, יהיו מוכנים יותר להתמודד עם ההשלכות של חטיפתם.

18 מחשבות על “קמפיין הדרכה לשעת חירום

  1. המשרד לנושאים אסטרטגיים, המשרד לפיתוח הנגב והגליל, המשרד לענייני גמלאים והמשרד לענייני ירושלים: המשרדים החליטו במשותף לצאת בקמפיין הסברה חדש, עקב ריבוי האיומים על לגיטימיותם ומחקרים שהצביעו על כך ש-99% מהציבור לא מבין למה הם בכלל קיימים ומה הם עושים. הקמפיין יכסה את ההיסטוריה המפוארת של השוחד הפוליטי לאורך הדורות, ידגיש מחקרים שנעשו על ידי גופים מוטים בנושאי "למה יותר שרים בממשלה זה יותר טוב" ו-"הפרדת הרשויות: זה בסדר שהממשלה היא רבע מהכנסת" ויוגש על ידי הצב של גדי סוקניק, פשוט כי הוא שחקן פחות גרוע.

  2. באחת ממצגות הדרכה בצבא היה קטע ש"במקרה שנפגעת מ[…] – שב, תנוח, זה בכל מקרה לא יעזור, וייגמר מהר" עם מוזיקת רקע של "כל אחד צריך בסוף למות".
    מאוד מרגיע.
    מאוד.

  3. משרד התעשיה והמסחר השר אלי ישי חושש שהפאניקה שנגרמת ע"י קמפיינים מוכנות למקרי אסון שמופצים ע"י משרדי ממשלה שונים יגרמו למחסור חמור בנילון, סרטי הדבקה טוריות ותבלינים לבישול רגלי אדם. לכן, הדריך השר את משרדו לצאת בקמפיין חזרה בתשובה כדי למנוע את התרחשות כל אותם אסונות.

  4. אני מנסה להבין איך הידיעה שיכולים מות 30 מיליון איראנים עוזרת לי אחרי שאני אמות מפיצוץ אטומי.

  5. רק שתדע שאני לא יודע מה אני אעשה כשלא יהיו יותר מפעלים במפרץ חיפה, עצם המחשבה של להתעורר בבוקר ולנשום אויר נקי מעורערת בי בחילה

  6. ועדת וינוגרד ה – XX תחפש את החייל ששכח לשמן את הכפתור האדום ושבגללו יכולת התגובה לא פעלה (יירוט והשמדה).

  7. משום מה, ממה שאני זוכר, בערכות אב"ח יש רק אטרופין. וגם את הערכות החזרנו לפיקוד העורף אם אני זוכר נכון. חגב, אני חושב שלא הבנת את השימוש של הניילון האוטם והנייר דבק.

  8. מעולה!!

    ולמה שהמשרד לביטחון פנים, בשיתוף עם המשטרה, לא יפרסמו חוברת הדרכה עם הוראות ללחימת קרב מגע ויחלקו אותם לקשישים על מנת להתמודדת עם מגיפת האלימת נגד קשישים?

    כמובן שאם הקשישים העצלנים האלה לא ישננו את החוברת וילמדו את כל התרגילים שבה זו כבר בעיה שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *