שרגא מור, המנכ"ל החדש של MSN ישראל, העניק ראיון ראשון מאז כניסתו לתפקיד לטוש. בראיון, מנסה מור להסביר מה החזון שלו לאתר שכמה מאתגריו ציינה מעיין: "שיקום המותג הרעוע MSN ישראל, שעם בעיותיו ניתן למנות התנהלות ללא מנכ"ל קבוע במשך תקופה ארוכה, תחלופה תכופה של כוח אדם, ירידה בסקרי TIM, מיצוב לא ברור, היעדר בידול מול המתחרים ואיבוד נתח השוק בגזרת המייל לטובת וואלה ו-gmail – והרשימה עוד ארוכה".
מור מאתר שלושה תחומי עניין של אנשים באינטרנט:
תוכן, שירותים אינטרנטיים קלאסיים כמו חיפוש ומייל, ויישומים יומיומיים כמו קניות או חיפוש עבודה. אנחנו נמצאים בכולם, אלא שההתמחות שלנו היא לא בתוכן.
אז היכן ההתמחות? ההתמחות, אם אני מבין נכון את מור, היא בשירותי האינטרנט הקלאסיים כמו חיפוש, מייל ומסנג'ר. עבור מור, המסנג'ר הוא MSN ישראל כמו ש-MSN.co.il הוא MSN ישראל. משום כך, כל מי שיש לו מסנג'ר הוא בעצם לקוח שלו.
התפישה הזו אינה חדשה. למעשה, מאז שאורי אדוני, המנכ"ל הקודם של החברה, נכנס לתפקידו, הוא דיבר על כך שהיתרון הגדול של MSN ישראל נמצא בפיתוח המוצרים של מיקרוסופט שאותם היא מעבירה אחר כך לסניף הישראלי. זו הסיבה שכבר שנים אנחנו שומעים שהיתרון הכי גדול של MSN ישראל הוא המסנג'ר.
את הסיפורים האלו מור יכול למכור למפרסמים (והוא כנראה מוכר). אני משתמש במסנג'ר ואני לקוח של MSN ישראל כמו שאני לקוח של "עולם הסקס של ענת" (היי, אני מכיר מישהי שקוראים לה ענת, אז בטח שאני לקוח של האתר, לא?!). הניסיון לרכב על המסנג'ר כדי להגן על המותג המקרטע הוא ניסיון חביב אבל עד כה ההיסטוריה מלמדת שהוא לחלוטין בלתי מוצלח. אנשים משתמשים במסנג'ר ככלי תקשורת ולא בגלל שהם מרגישים משהו כלפי MSN ישראל. אני מסופק אם הם בכלל יודעים שקיים קשר בין השניים.
לדעתי לא לחינם חוזר מור על האסטרטגיה החבוטה הזו (תוכן אני אורז, תוכן זה לא חשוב. מה שחשוב הם הפיתוחים של מיקרוסופט). הוא חוזר עליה מכיוון שבתוכה מקופל מסר הסמוי והוא: "תשכחו מהאתר. האתר מת. הוא על הפנים. אנחנו מתכוונים להתרכז במסנג'ר. שם נפנה לגולשים, שם נוכל להרוויח כסף מהמפרסמים, זה הנכס היחיד שיש לנו שעוד איכשהו יש לו משמעות". מור לא יגיד את זה לעולם, הוא לא יגיד ש-MSN.co.il הוא האתר המיותר באינטרנט הישראלי, אבל אם יש לו שכל, ויש לי הרגשה שמדובר בבחור חושב, הוא מבין את זה – בדיוק כמו כולם.
כתיבת תגובה