מי נתן לך רישיון לאינטרנט, מי?!

לועדת החינוך בכנסת אין הרבה מה לעשות. אחרי הכל, המצב בבתי הספר ממש בסדר גמור, החינוך הישראלי נמצא באחד מרגעי השיא שלו וגם השביתה במערכת ההשכלה הגבוהה זה לא משהו שצריך להטריד את ועדת החינוך. אחרי הכל, זה לא כאילו שהם ועדת החינוך או משהו.

משום כך, צריך לחפש נושאים לדון בהם ואחד הנושאים הוא המשחק "מכות בבית אבות" שעל קיומו פורסם ב"ידיעות אחרונות". מסתבר שחברי הכנסת נורא נבהלו מהמשחק והחליטו לקיים דיון בעניין. זה לא משנה שהמשחק הזה הוא בכלל משנת 2001, זה לא משנה שיש משחקים כאלו כמו זבל: באחד מהם מרביצים לזומבים, באחר לפושעים, בשלישי לעכבישים וברביעי ליצורים מהחלל. בגלל שבמשחק הזה מכים זקנים, כנראה שיש קשר בין המשחק לתופעת האלימות נגד קשישים הפושה במדינה. הגדיל לעשות ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) שאמר כשהוא נרעש ומבוהל "שמעתי על ילד שאמר שהמשחק הזה מרגיע אותו" – ואם זו לא הוכחה מדעית לקיומה של תופעה, הוכחה מדעית מהי.

הניסיון להיטפל למשחק הדבילי הזה (ראיתי אותו לפני שהסירו אותו – המילה דבילי היא מחמאה עבורו) ולסמן אותו כגורם שמסביר או ממחיש או מייצג או עושה משהו המתקרב למשהו אמיתי הקשור לתופעת האלימות נגד קשישים הוא לא יותר מאשר אידיאולוגיה שקרית, תעמולה סובייטית מהסוג הירוד והמגוחך ביותר.

במקום לעסוק ולטפל בתופעה עצמה שקשורה לנושאים קצת יותר מורכבים כמו מחסור בכוח אדם במשטרה, עומס בבתי המשפט, ענישה מקלה, התרופפות המשמעת בבתי ספר (חינוך?! זה לא קשור לועדת החינוך), צריכה של סמים ושאר בעיות חברתיות אמיתיות שדורשות משאבים, חשיבה וקצת יוזמה, לוקחים משחק מחורבן – תרתי משמע – ומקיימים דיון בכנסת. פארסה מרהיבה.

אם לרגע חשבתם שזה המקום הכי נמוך שבית המחוקקים הישראלי יכול להגיע אליו, מדווח ICE שבדיון דיבר רוני דיין, מנהל גף יישומי מחשב בחינוך במינהל מדע וטכנולוגיה של משרד החינוך. בהתייחסו למשחק אשר קישור אליו הופיע באתר נענע10, אמר דיין:

"חברת אינטרנט שמקבלת רשמית רישיון להעביר מידע לציבור באמצעות האינטרנט, ראוי שמשרד התקשורת יפקח עליה."

למרות שמדובר בציטוט שמופיע במרכאות, אייס הוא לא איזה מקור שהייתי מכניס את ידי לאש ונשבע בנקיטת חפץ שמדובר בציטוט מדויק. יתכן שדבריו הוצאו מהקשריו, יתכן שהוא הובן לא נכון, יתכנו דברים רבים.

אבל

אם הציטוט הזה מדויק, וזה מה שדיין אמר בדיון, אז אלוהים אדירים מי לכל הרוחות האנשים האלו?! נענע10 קיבלה "רישיון רשמי להעביר מידע לציבור באמצעות האינטרנט"?? אלו האנשים שמאכלסים את מינהל המדע והטכנולוגיה במשרד החינוך?!

לא, זה ממש לא מצחיק אותי. זה פשוט מזעזע.

16 מחשבות על “מי נתן לך רישיון לאינטרנט, מי?!

  1. באותה כתבה באייס מצוטט קצין משטרה כאומר:

    "מי שאמור לבדוק את הנושא הספציפי, הם יחידת פשעי המחשב במשטרה…"

    מה קשורה יחידת פשעי המחשב לעניין?
    פשע מחשב הוא פריצה או השחתה של אתר, פישינג, אפילו ספאם. אבל משחק, אלים ככל שיהיה, הוא לא פשע מחשב. הוא לא פשע בכלל.
    ועכשיו אני אצטט את יובל: מי לכל הרוחות האנשים האלו?!

  2. אתה כל הזמן מדבר מדבר ומדבר, ופעם אחת לא ראיתי את הרשיון הממוסגר שלך להעביר מידע באמצעות האינטרנט. אני רוצה לראות סריקה. גיובל לעבודה.

  3. נושא הדיון בכנסת – כמו שאמרת – יותר מזעזע מאשר מגוחך. אני טוען שעוד אתרים צריכים לפרסם משחקים "שערוריתיים" כאלה (ולקבל חשיפה כמו שנענע-10 קיבלה בזכות הכתבה בידיעות), ואז אולי יתקיים דיון "חירום" ב"תופעה" המפחידה.
    הזכרת לי בפוסט שלך, פוסט שכתבתי כשהידיעה פורסמה:
    http://www.sablog.co.il/?p=177

  4. אוי זה משחקו הותיק של טום פולפ, הזכור לטובה ממשחקים מאוחרים יותר כגון Alien Hominid (שזכה לגרסת PS2) ו-Dad n' me וזכור לפחות טובה ממשחקים שהוא יצר וסתם עשו המון רעש כי הם אלימים ופוגעניים.
    המשחק מסוף 2001, והוא אפילו לא זכה בפרס היומי של האתר. האתר ששייך לטום פולפ.

    לידיעת המשטרה, אותו אדם יצר גם משחק נוסף בו, קבלו את זה, מרביצים ל*ילדים בבית הספר*!
    http://www.newgrounds.com/portal/view/254456

    מסתמן כי האדם הוא הסיבה לכל הרע בארצנו הקטנה.
    (ואני לא מזכיר אפילו את Tank Dick)

  5. יובל, רואים שאתה לא מבין שום דבר בחינוך. לו היית מבין בחינוך היית יודע שהעובדה שהמשחק הוא מ2001 היא היא ההוכחה שמשחקי מחשב גורמים לאלימות. הרי השפעתו של משחק שיצא לשוק אתמול היא די מינורית, אבל משחק שבמשך 6 שנים תמימות משחית את נפשותיהם הרכות של הילדים? ילדים שמהמפגש הראשון שלהם עם המחשב חוו רק אלימות? בוודאי שהם יגדלו להיות מכי זקנות וגונבי ארנקים.

    מה, לא?

  6. הקשישים האלה. בכל מקום רק מגנים עליהם.
    אם היה משחק שבו נותנים מכות לצעירים לא היו עושים על זה דיון בכנסת.

    ממש כמו היהודים.

  7. שם התפקיד של אהרון (רוני) דיין הוא מנהל גף יישומי *מחשב* בחינוך במינהל מדע וטכנולוגיה של משרד החינוך.

    האם יכול להיות שיש סיכוי קלוש שכמו שבהודעה לעיתונות של ועדת החינוך לא הקלידו נכון את שם התפקיד שלו, גם לא ציטטו אותו נכון?

    http://www.knesset.gov.il/spokesman/heb/Result.asp?HodID=7863

    ICE עשו קופי פייסט מההודעה לעיתונות, כאן היא הועתקה כלשונה (אפילו בלי לתקן את שם התפקיד שלו) ומעכשיו ברור שהוא אמר את זה.

    וכמובן שגם אף אחד לא טרח לבקש ממנו תגובה.

  8. סיפורים כאלה גורמים לי לתהות איך זה שאני לא:
    מנסה ללכת מכות עם אנשים סביבי כדי לעלות רמות
    ממלמל מילים מוזרות בשביל להעלות דברים באש
    לוחץ על קירות ומקווה שיפתח portal
    מנסה לארגן עוד 39 אנשים ולחפש יחד איתם איזה דרקון
    תופס מוט ברזל ומחפש יצורים קטנים שקופצים על ראשים
    וכו' וכו'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *