שלושה מכתבים לשלושה אנשים

1. אורית מוסינזון, שלום רב.

קראתי בעיון את מאמרך אודות ההשקעה של גוגל יחד עם MIT באיזה לוויין חדיש ומחודש למטרת מיפוי החלל או משהו בסגנון. למרות שאני לחלוטין לא מסכים עם הניתוח שלך, ברצוני להעיר הערה קטנה. כאשר את כותבת

מדענים גילו כבר יותר מ-200 כוכבים מחוץ למערכת השמש שלנו, אבל באורח טבעי עיקר העניין הוא למצוא כוכבים בהם שוררים תנאים זהים לאלה הקיימים בכדור הארץ. לדעת החוקרים, קיימת סבירות גבוהה כי בכוכבים כאלה יימצאו צורות חיים חדשות.

ומזכירה אחר כך פעמים נוספות את המונח "כוכבים", כדאי שתדעי שעל כוכבים לא יכולים להיות תנאים הזהים לאלו הקיימים בכדור הארץ מכיוון שכוכבים (Stars) הם בעצם שמשות. את יודעת, שמש. אלו הן הנקודות המנצנצות בלילה. מה שכולם מחפשים הם "כוכבי לכת" (Planets).

לידיעתך.

2. עמיר פרץ שלום רב,

כאשר אתה אומר לאהוד ברק:

אתה אומר שצריך להתכונן לבחירות אבל מישהו בכלל רוצה לבחור בך?

אולי כדאי שתזכור שגם אתה לא היית איזה להיט ענק בבחירות האחרונות (לא שברק עומד להיות שוס). בעצם מה שאני אומר לך הוא: בביתו של התלוי וגו'.

לידיעתך.

3. למאבטחים של אהוד ברק שלום רב,

אני קורא שעצרתם את דרור פויר בגמר תחרות רובינשטיין, עיכבתם אותו, לא נתתם לו להיכנס, לקחתם לו את המחברת, קרעתם לו דף ואחרי זה מסרתם בתגובה:

במהלך תחרות רובינשטיין שהתקיימה ביום חמישי האחרון, נצפה אדם בנסיבות מחשידות. האדם הציג עצמו כעיתונאי, אך לא נשא עימו כל תיעוד המעיד על כך. לאחר שאומתו פרטיו הורשה להיכנס לאירוע.

מעבר להתנהגות הפשיסטית שבאופן לא מפתיע זלגה גם לתגובה הפשיסטית שנמסרה בשמכם ממשרד ראש הממשלה, אני רוצה להצדיע לכם; פגשתי את פויר לא פעם וזה תמיד היה בנסיבות מחשידות. האיש חשוד נו, ראיתם איך הוא נראה. מצד שני, מה זה הסתבכתם. פיייי, הוא ינקנק אתכם ביום חמישי במוסף G, וואי וואי וואי, אתם מה זה הולכים לחטוף.

לידיעתכם.

13 מחשבות על “שלושה מכתבים לשלושה אנשים

  1. "לא נשא עימו כל תיעוד שמעיד על כך"? הם מוכנים להיות עקביים?
    אותי עיכב פעם מאבטח של ביבי, רק כי צילמתי את הכביש שליד הבית שלו (שזה במפתיע גם הכביש שליד הבית שלי) ולא היה עלי שום ארנק בכלל.
    אחרי שהלכנו אלי הביתה כדי שאני אראה לו תעודה (מאבטח נוסף היה צריך להצטרף כדי לשמור עליו. לא, אני לא צוחקת), הוא התעקש שאני אראה לו תעודת זהות כי "תעודת עיתונאי כל אחד יכול לזייף". אם השעה לא הייתה שש וחצי בבוקר הייתי תוהה למה שמישהו ינסה לזייף תעודת עיתונאי אבל היה שש וחצי בבוקר.[1]
    אז לא תהיתי.

    [1]מאותה סיבה גם חסכתי ממנו את נאום ה"זה מרחב ציבורי, אני גרה פה, ובפעם האחרונה שבדקתי זו מדינה דמוקרטית ואין לך סמכות"[2]
    [2]לא יודעת אם יש או אין לו, את האמת. בטח יש.

  2. אפשר לא להסכים ולהתווכח לגבי הניתוח של אורית על גוגל. זה יכול להיות הרבה יותר מעניין מלהתעסק בתפל ולהכנס לדקויות של משמעות המילה "כוכב" כשכוונת הכותב ברורה.

    ואם כבר לתקן את המינוח אז מטרת המחקר היא לגלות Earth-like planets או בעברית "כוכבי לכת ארציים" ולא סתם כוכבי לכת (planets) לדוגמת ענקי גזים (כמו צדק):
    http://tinyurl.com/357mk6

  3. ערן – אכן צודק. ואני לא חושב שלומר שאתה מחפש שמש לגור עליה זה עניין תפל, בייחוד כשזה מוזכר איזה 400 פעם במהלך הטקסט.

    שוקי – גם וגם – וגם וגם!

  4. ערן – לגופה של הערתך, מי שטוען שגוגל משקיעה בפרויקט הזה מכיוון שהיא חושבת שבעוד כמה שנים היא תמצא חיים במקום אחר ביקום ולכן המניה שלה תזנק, המממ, בוא נאמר שאין לי ממש חשק להתווכח עם הניתוח שלו.

  5. יובל, לא יודעת למה החלטת לעוות את הטיעונים של אורית מוסינזון. היא לא אומרת שגוגל נכנסה לפרויקט החלל כדי להקפיץ את החלל, אלא כדי לחזק את מעמדה כמותג-על בכדור הארץ. תקרא שוב

  6. "יערה" – כאשר מוסינזון כותבת:

    אפשר גם לנסות להעריך מה יקרה למנית גוגל ביום בו תהפוך החברה לצינור המידע שלנו לחלל החיצון. גם כאן, התשובה ברורה.

    אני מניח שהיא מתכוונת לזה שאחד המניעים של גוגל בכניסה לפרויקט – הוא המנייה שלה.
    תקראי "את" שוב.

    אני גם מציע שתקראי שוב את התגובות שלך לפני שאת שולחת אותן כי אחרת יוצאים לך דברים מוזרים כמו "נכנסת לפרויקט החלל כדי להקפיץ את החלל".

  7. הדיון הזה נפל חלל לקטנוניות.

    זה משנה (2): ענק!! הדימיון פשוט מדלג החוצה מהמסך! (רק ששניהם יורידו את המבט של "אני כל כך סקסי ואתם אין לכם בכלל מושג")

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *