נאמנות היא שם המשחק?

בימים האחרונים אני שומע ברדיו את הפרסומת שמוגשת מטעם חברי לשכת סוכני הביטוח ישראל. הנה האזינו לפרסומת (באמצעות נגן של יאהו. את זה הם עושים לא רע):

קשה לחשוב על פרסומת יותר מוחמצת מהפרסומת הזו. הפרזנטור של הפרסומת הזו הוא לירן שטראובר, שוער קבוצת מכבי נתניה. שטראובר מתחיל ואומר: "זוכרים אותי מהתשדיר של חברת ביטוח הישירה?". אז זהו, שאני לא זכרתי ולא ידעתי שהוא עשה תשדיר עבור חברת ביטוח אחרת. הודות לשטראובר אני כעת יודע שבעצם הוא עשה תשדיר לחברה אחת ועכשיו הוא עובר לצד השני או כפי שהוא אומר "עזבתי וחזרתי למגרש הביתי שלי". נניח.

בהמשך שטראובר אומר: "כמו במגרש הכדורגל גם בביטוח נאמנות היא שם המשחק". זה באמת נחמד אבל זה קצת פחות נחמד כאשר זה מגיע מלירן שטראובר שהחל את הקריירה שלו בהפועל ירושלים, עבר למכבי תל-אביב משם קפץ למכבי נתניה. מילא היו נותנים לאחד כמו אלון חרזי שנולד במכבי חיפה וגם יגמור שם את הקריירה שלו, לדבר על נאמנות, אבל שטראובר? זה שעבר כמה קבוצות בחייו, זה שעשה פרסומת לחברת ביטוח ישירה ועכשיו עבר לדברר את לשכת סוכני הביטוח – הוא זה שיטיף לי מוסר בענייני נאמנות?

ובכלל, האם יש מישהו שמחליט היכן לבטח את האוטו שלו, את הבית שלו, את החיים שלו, את מכונת הכביסה שלו בגלל לירן שטראובר? אני פונה מעל במה זו ללשכת סוכני הביטוח: תנו לצ'ינגפינקי להיות הפרזנטור שלכם; הוא יעשה עבודה פי 3.5 שנדיבריליון יותר טובה והוא הרבה יותר זול. וגם נאמן.

14 מחשבות על “נאמנות היא שם המשחק?

  1. התגובה שלי היתה זהה לחלוטין.
    אתם זוכרים אותי שעבדתי עליכם בתשדיר הקודם? אז עכשיו אני עובד עליכם בכיוון ההפוך!

  2. לא רוצה להיות קטנוני*, אבל אלון חרזי, כמו שמוזכר גם בעמוד שלו בויקיפדיה שאליו קישרת, דווקא לא גדל במכבי חיפה, אלא בהכח רמת גן**.

    (אגב, לירן שטראובר, הפעם בניגוד למה שכתוב בויקיפדיה, ממש לא החל את הקריירה שלו בהפועל ירושלים, ראה למשל כאן).

    אבל תכלס, מה שבעצם רציתי להגיד הוא, שנראה לי שזאת פרסומת מזא'נר ה"מסתבר שטעיתי", למי שזוכר את המיני סערה ההיא עם כלובי הדגים ודליק ווליניץ. כלומר, היכולת להחזיר בתשובה או להעביר מתנגד חריף מפעם אל הצד שלך, אמורה להרשים את ה"קולות הצפים", או לפחות להכניס בקטנה למתחרים. וכן, לפחות במקרה הזה, זה עשוי מחורבן.

    ——-

    *נו, על מי אני עובד
    **ובתחילת הקריירה שלו הוא גם היה חלוץ, מה שהופך גם את הפרסומת לביטוח ישיר שבהשתתפותו לבעייתית, כפי שמתואר כאן.

  3. אלוהים אדירים. הם לא יכולים למצוא פרזנטורים שיודעים לקרוא בלי לקחת הפסקות כל שתי מילים כדי לפענח את המילה הבאה?

  4. שלוש קבוצות זה לא הרבה. על אחת כמה וכמה אם תסתכל בפרטים: מעטים היו מוותרים על מעבר מהפועל ירושלים (בעלת ההנהלה הידועה ביותר לשמצה בכדורגל הישראלי של השנים ההן) למכבי תל־אביב (שאז עוד היתה קבוצה גדולה), וממכבי תל־אביב נדמה לי שהוא נזרק.

    הגיחוך האמיתי הוא, כפי שצוין, במעבר שלו מ"חברת הביטוח הישירה" ללשכת סוכני הביטוח.

  5. אני רוצה לספר סיפור שסיפר לי פרסומאי בכיר באחת מממשרדי הפרסום המובילים בענף. לפני כשנתיים שאלתי אותו תגיד לי איך המשרד שלך ניפק את תשדיר הטלוויזיה הפשוט מביכה.אני לא רוצה לחשוף פרטים, אבל כל אחד יכול בשנייה להזכר בפרסומת מביכה מרוב טיפשות כלשהיא. אני מכיר את הבחור אישית ויודע הוא אדם מוכשר מאוד. הוא ענה לי בפשטות: "אני לא עשיתי את הפרסומת הזאת, עשתה אותה בחורה מוכשרת מאוד במשרד. בעקבות הפרסומת עלו מכירות הלקוח (מוצר מזון פשוט) בעשרות אחוזים. הלקוח מרוצה, המשרד מרוצה, הפרסומאית קיבלה בונוס. כולם מרוצים". ומה המסקנה? שהעם מטומטם. נכון שרבים לא רוצים להאמין בזה, אבל מערכת החינוך הישראלית מייצרת עוד ועוד בורים מדי יום. לכן לא פלא שבסופו של דבר פרסומות דביליות כמו זו של לירן שטראובר עובדות והלקוח מרוצה.

  6. ועוד סליחה- היו"ר שכח לשנות את דבר היו"ר מספר ימים, ומסכן בכך את נאמנות קוראיו, הנאמנים, שהיא כידוע שם המשחק. או משהו.

  7. מומי והחתול-יצא לי ללמוד קצת פרסומאות, ולכן מעט קשה לי עם המסקנה שלך.
    פרסומת לא נועדה (לרוב) לשכנע אותך מה עדיף, אלא לפעול בלא מודע שלך. כשתראה את המותג ליד מאות המותגים האחרים, אתה תזהה אותו מהפסרומת המפגרת שלא יוצאת לך מהראש. היא מפגרת, היא לא סיפקה לך שום מידע חדש והיא גרמה לך להרגיש מפגר בתור חלק מהגזע הזה, אבל אתה זוכר את המותג וזה כל מה שחשוב ברוב המקרים.
    וראוי לציין שרבים הם הפרסומאים שמאמינים שאין פרסומת גרועה. להעלות את המודעות למוצר זה כל מה שהם מחפשים, העיקר שיזכרו את המוצר.

  8. צודק. אני התחלתי לדבר על הקריירה שלו מהפועל ירושלים אבל מסתבר שהאיש הסתובב לא מעט. מעבר לזה, שמבחינתי, מי שהיה סוג של סמל במכבי תל-אביב, עובר למכבי נתניה, לא יכול, פשוט לא יכול לדבר על נאמנות.
    כלומר יכול, אבל זה ממש מצחיק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *