רשתות חברתיות חיות

רוגל כתב לאימייל הסגול עם הנקודות הצהובות:

בבועה הראשונה היו מיליוני אתרים שעסקו במכירת מזון לחיות מחמד. עכשיו, בבועת ווב 2.0 יש את זה

כן כן, זוהי ברשת חברתית שמיועדת לחתולים ולכלבים שיכולים לפתוח לעצמם בלוג ולהכיר בני זוג פוטנציאלים. בעצם מדובר בסוג של קהיליית עניין מהסוג שמוכר באינטרנט כבר הרבה מאוד שנים (שהרי בעלי הכלבים והחתולים, הם אלו שמעוניינים להכיר אנשים אחרים בעלי אותו תחום עניין שלהם) אבל המונח “רשת חברתית” הופך את זה לבועתי במיוחד.

אם הייתי צריך לפתוח אתר-רשת-חברתית הייתי פותח אתר לאנשים שלא יודעים לקפל T-Shirt. לדעתי מיליונים יצטרפו. מיליונים.

נכתבו 9 תגובות לפוסט “רשתות חברתיות חיות”

  1. עודד:

    לך על רשת לאלה שמחפשים את הגרב השנייה

    you can’t lose

  2. פיגו:

    ושיהיה AJAX, אחרת אלה שלא יודעים לנגב לא יבואו.

  3. רואה שחורות:

    אפרופו AJAX, לדעתי כבר עבר זמנו וצריך לעבור לטכנולוגיה חדשה שנקראת Enhanced Computing Object Network/Object Mesh Internet Connection Advancement ובקיצור ECONOMICA.

  4. אנקדוטות » רשת (לא לגמרי) חברתית:

    […] עם רכישת דלישס על ידי יאהו!, רמת השיח ברשת על רשתות חברתיות וכיו”ב מרקיעה שחקים, ולא שהיה חסר באזז לפני כן. אז בטרם כולנו מנקים את שאריות ההתרגשות ממכנסינו, ומסיימים לרשום את גרביל הגליל החמוד שלנו באתר שיובל דרור גילה , הנה כמה הרהורים קצת ביקורתיים על הטרנד הכי אופנתי באינטרנט מאז sex4free.co.il. ראשית, סקירונת קצרונת. את מושג הרשת החברתית ניתן להגדיר באופן הבא: מערך של אתרי ווב ושרותים מקוונים אשר מאפשרים לגולשים להשתתף אקטיבית בחווית התפתחות הווב, על ידי תרומה ושיתוף של תכנים כגון קישורים, דעות, תמונות והערות, לתכנים חדשים או קיימים. התיוג משחק תפקיד מרכזי ביכולות הרשת החברתית – תגיות משמשות ברשת החברתית כטקסונומיה דינמית שמשתנה ללא הרף ומשקפת את קטגוריות הענין והנושאים שעומדים בלב התכנים המצטברים. למשל, פליקר מאפשר לכל אדם להעלות תמונות דיגיטליות, לתייגן ולשתפן עם חבריו או שאר העולם. שאר העולם יכול להשתמש בשירותים הפתוחים של פליקר כדי, למשל, לקבל פידים של תמונות בהתאם לתיוגן. דלישס ודומיו מאפשרים לגולשים לארגן רשימת מועדפים ברשת במקום בדפדפן, ולשתף את הרשימה עם שאר העולם. שאר העולם יכול להנות, באמצעות שירותיו הנדיבים של האתר, מחשיפה לקישורים שתויגו על ידי גולשים בעלי תחומי ענין משותפים לאלו של שאר העולם. ויש עוד דוגמאות רבות: Digg, Yahoo My Web 2.0, Technorati, Google Earth, Memorandum וכמובן, היהלום שבכתר, הלא היא ויקיפדיה. לדיון הביקורתי נקדים מספר דוגמאות מהעת האחרונה לארועים הקשורים לחלק מהשירותים המוזכרים לעיל: ויקיפדיה עוררה סערה כאשר אחד הגולשים, אדם חביב בשם בריאן צ’ייס מעיר הקאנטרי נאשוויל בטנסי, ערך, כמהתלה, את הערך המקושר לשמו של אדם חביב אחר בשם ג’ון סייגנתאלר באופן שקשר אותו לרצח בוב וג’ון קנדי. הסערה התמקדה כמובן בקלות הבלתי נסבלת, בחסות האנונימיות הכמעט-מוחלטת של המדיום, בה ניתן לכתוב פיקציות מוחלטות על אנשים, חיים או מתים, ולגרום להם נזק תדמיתי ממשי, או וירטואלי. ב-Digg התחוללה סערה-זוטא לפני מספר ימים עליה דיווחנו כאן. שימו לב כיצד הכלי עצמו מאפשר, באמצעות מתן הכוח לגולשים (בדיג, כבר הסברנו, ככל שיותר אנשים מדגדגים קישור מסוים, כך עולה חשיפתו), למניפולציה של המסר. טכנוראטי עורכים את האינדקס שלהם, והמנגנונים שלהם מאפשרים הטיה , ועל השוביניזם וההטיה של ממורנדום אפשר לקרוא כאן, כי אם חשבתם שהשירותים הללו ממפים באופן אובייקטיבי את עולם הבלוגים ברשת, יש לכם טעות. אתמול כתב לי גומז מה-Wall Street Journal מאמר מעניין ברוח המלחמה הקרה בין העיתונאים לבלוגרים (לתשומת לב הקוראת שושנה,) ובו הוא כותב מה שכולם כבר יודעים: The reality is that while there are now as many tech blogs as stars in the sky, only a tiny fraction of them matter. And those that do aren’t part of some proletarian information revolution, but instead have become the tech world’s new elite […]

  5. פיגו:

    אבל למה הדרעק שלח את כל הפוסט!?!

  6. רואה שחורות:

    באותו עניין, אגב, אפשר להגיד שעיתונים בעולם יש כמספר הכוכבים בשמיים, ורק מעטים מהם חשובים באמת. אח… זה מזכיר לי את הימים שהייתי מנוי על הירחון “32 ביט”.

  7. JaneLame:

    סדין עם גומי. איך מקפלים את זה לעזאזל?

  8. ליאור הנר:

    אדר, במיוחד בשבילך, מדריך עם תמונות:
    http://www.target.com.au/html/homewares/sheets.htm

  9. יובל דרור:

    ליאור: יצאת מלך

הוספת תגובה משלך

תצוגה מקדימה: