פון

היסטוריה בגלוב.

יחצ"נית (שאני לא מכיר. שלום לך מיטל גינזבורג) שלחה הודעה לאימייל הסגול עם הנקודות הצהובות וביקשה שאפרסם את החברה שהיא מייצגת כאן, ממש כאן בגלוב. נראה שלא תהיה ברירה ובקרוב הגלוב יצא בגרסה מודפסת ב-4 עותקים! (אם ממש יצליח, נדפיס 6!).

בכל מקרה, אני נענה לבקשה כי מדובר בחברה מעניינת. המינוח "מעניינת" יתברר לכם מיד. המדובר בחברת FON שמציעה הצעה מעניינת (כן, שוב המילה הזו).

אני לא לגמרי בטוח שהבנתי עד הסוף את ההצעה, אבל הנה מה שאני חושב שהבנתי.

FON מציעה לנו להוריד תוכנה חופשית שתהפוך את הראוטר לחבר ברשת FON ובכך תאפשר לכל מי שחבר ברשת לגלוש באמצעות הראוטר שלנו בחינם באמצעות טכנולוגיית WiFi. למה זה טוב? כי זה מקדם את הקונספט של עולם אלחוטי בכל מקום. כמה רוחב פס יישאר לכם? "תמיד ישאר לכם רוחב פס הגיוני", נאמר באתר ("הגיוני"?). כאשר אתם משתפים את רוחב הפס שלכם אתם מקבלים סיסמה שתאפשר לכם להשתמש ברוחב הפס של חברים אחרים ברשת. כך לדוגמה, אם אתם נוסעים לחו"ל ושם אתם נתקלים במשתמשים וראוטרים שחברים גם הם ברשת FON, אתם יכולים להשתמש ברוחב הפס שלהם חינם-אין-כסף.

במלים אחרות, מה שנאפסטר עשתה לקובצי המוזיקה, FON רוצה לעשות לגלישה ב-WiFi.

מה שאני לא מבין (יש כמה דברים שאני לא מבין – זה רק אחד מהם) הוא מדוע אני צריך את כל זה? כלומר, נניח שאני בעד עולם אלחוטי חופשי בכל מקום בעולם. לא יותר פשוט לפתוח את הראוטרים לגלישה חופשית? למה אני צריך את FON באמצע, למה אני צריך סיסמאות? אם אני באמת בעד עולם חופשי, אז קדימה, לפתוח הכל – בלי "אם אני נותן לך אתה תיתן לי". פתוח; עד הסוף. בסופו של דבר בנאפסטר לא הייתי צריך לתת קובץ בשביל לקבל. זה היה פתוח ומי שנתן נתן ומי שלקח לקח.

בשלב הזה, ממה שהתרשמתי, יש מעט מתנדבים לרשת החדשה אבל צריך לזכור שגם נאפסטר התחילה מכמה מטורפים, גם eMule, גם ביטורנט.

אם למישהו יש תובנות נוספות אשמח לשמוע.

15 מחשבות על “פון

  1. אני מניח שמכיוון שמדובר ברוחב פס מוגבל למדיי, אם יש לך יותר מדי חברים שלא רוצים לתת רוחב פס משלהם, אלו שכן מביאים בחינם, ידפקו.
    לכן צריך לכפות על כולם לתת.

  2. יש כאן נקודה מעניינת שעולה מעלעול קצר בגוגל. חלק מהרשת מבוסס על תשלום תמורת אספקת שירותי האינטרנט אבל למשתמשים ביתיים אסור למכור רוחב פס למשתמשים אחרים. ספקיות אינטרנט בארה"ב למשל תבעו כבר משתמשים שמכרו את קישור האינטרנט שלהם למשתמשים אחרים, כיוון שזה נוגד את כללי העסקה "כפי שמופיעים מעת לעת בתקנון החברה המתפרסם באותיות קטנות אי שם בקלסר על מדף במרתף שלנו".
    גם בישראל יכולה להיות עם העניין בעייה רגולטורית, כיוון שמדובר באספקת שירותי תקשורת צריך פה רשיונות וכו'. מה יעצור מישהו שמחר יקח קו של חמש מגה ויחלק אותו לכל השכונה?
    עכשיו נשאר עניין החינם והשאלה האחרת היא האם הדבר הזה קל, פשוט, חיוני, ומגיע בזמן הנכון. זה לא נראה קל, כי צריך להתקין את זה בהתאמה עם הראוטרים שלכם, ולא כל משתמש שיודע להפעיל קאזה, יודע בכלל לאיית ראוטר. זה פשוט, החיוניות היא בספק כאשר יותר ויותר מקומות בעולם מציעות נקודות חינם, והזמן הנכון? גם שיחות טלפון באינטרנט היו במשך כמה שנים עד שהגיע סקייפ ולקחה את כל הקופה.אני חושב שעדיין מוקדם לשיתוף אינטרנט, אבל מי יודע אולי אתבדה בקרוב.

  3. כל הנקודות בספרד….. אולה!
    אגב, אתמול גיליתי שיש לי שכן בסביבה שלא נעל את הWIFI שלו. עכשיו יש לי אינטרנט חינם בגינה… חבל שהקצב לא משהו…

  4. אני משאיר את האלחוטית שלי לא מוצפנת כדי שכל מי שירצה באיזור יוכל להשתמש ברשת כשאני לא שם. מאותה סיבה עשרות אנשים אחרים משאירים את הרשת פתוח באיזורים בת"א וכך אפשר למצוא אנשים (ואני מודה שגם אני חוטא לפעמים) שיושבים ברחוב עם הנייד וגולשים, אני לא מנצל את הרשת (ה-אחר הגדול) לשיתוף קבצים או משהו אלא רק להתכתבויות וכו' הרעיון מבוסס עוד בתנ"ך ומשוים כ"זה נהנה וזה לא חסר". אני חושב שזו דרך ברוכה להשאיר את הכל פתוח ואפשר גם לצ'פר אנשים שעושים זאת בחקיקה – אולי על ידי מתן סובסידיה בארנונה (מתוך תקווה שהעיר תרושת במהרה).

    אני דיברתי בזמנו (לפני שנתיים) על רעיון דומה ברמת השרון, אבל לא הגענו לשלב של יישום או תכנון כלל; אז הרשתות לא היו כה פופולריות.

  5. אני מודה שאני די חושש להשאיר את ה-WiFi שלי פתוח לכל דורש והסיבה היחידה היא אבטחה. כלומר, לא מספיק שאני משאיר פתוח, גם שמישהו ינקנק אותי דרך הדלת שהשארתי לו פתוחה בגלל שאני כזה נחמד? זה קצת יותר מדי בשבילי. אם הייתי בטוח שזה בטוח, לא היתה לי שום בעיה. הייתי עושה זאת בשמחה.

  6. ואו, אני באמת צריך להסביר לכם מה יכול לקרות למי שמשאיר את הרשת האלחוטית שלו פתוחה? כן, האיש הנחמד עם הלפטופ שיושב על הספסל עם כוס קפה וגולש קצת יכול להיכנס, מה איכפת לי. אבל השכנה שמשתמשת בחיבור שלי לשלוח מכתבי איום? בן העשרה שמוריד סרטים עם ביטורנט? הסטודנטית מהדירה ממול, שלא שמעה על פיירוול ואנטי וירוס והמחשב שלה מפיץ ספאם כל היום בלי שהיא יודעת בכלל? והאלמוני שמשתמש בחיבור שלי בשביל להחליף חומר פדופילי, ויודע שאם הוא ישתמש בחיבור שלו המשטרה תוכל לעלות עליו?
    כמו בכל תחום, סוציאליזם זה נהדר, עד שמגיעים אלה שמנצלים את השיטה לטובתם. הצפינו עוד היום, ולא ב-WEP! זה פריץ מדי. WPA, לא פחות. ולא לשכוח סיסמה של 20 אותיות לפחות.

  7. פינגבק: לינמגזין ~

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *