לכם נמאס? לנו נמאס מכם!

באיחור מה קראתי את הטקסט של רינו צרור ב"מעריב" בו הוא הוא מספר על תחושותיהם הקשות (הו!) של השרים שלום שמחון ובוז'י הרצוג ממפלגת העבודה. וכך מספר צרור:

שני שרי העבודה, יצחק הרצוג ושלום שמחון, הופתעו היטב מן התוצאה הסופית. היקף הנטישה הפתיע אותם. עם כל הכבוד לבוחר, אמר לי הרצוג, זה לא הגיע לנו. לא כזה עונש. גם אחרי שאני מביא בחשבון את כל השגיאות, עשינו עבודה טובה ועבדנו קשה מאוד. ואם זו התגובה הציבורית, אם אחרי כל העבודה הזו אנחנו חוטפים אותה ככה, אז די, נמאס.

"ככה", אומר הרצוג ומתכוון לספין אחד של תעמולה. "ככה", אומר שמחון ומתכוון לכך שדי היום בקמפיין קטן ומרוכז אחד כדי לשרוף עבודה גדולה של שלוש שנים. זה משפיל, אמר לי. זה מעלה ספקות באשר לשירות הציבור, ובעיקר זה גם כואב. כואב פיזית.

קשה למצוא שני כלומניקים גדולים יותר במפלגת העבודה (טוב, תמיד יש את פואד) שכעת לא מתביישים לבוא בטענות ולהזיל דמעות תנין. את דעתי על בוז'י כבר כתבתי בקצרה בעבר, אבל עופר שלח היטיב לנסח את מה שאני חושב על בוז'י זה שלשום, ב"שישי", במסגרת "שליפות מהמותן". המתינו לקטע השני בו הוא מדבר על בוז'י וגם אתם תזכרו שבוז'י הוא אחד האדירכלים המרכזיים שהובילו להתרסקות העבודה. זהו אותו בוז'י שנמאס לו ולא סבור ש"הגיע לו כזה עונש".

ומה באשר לשמחון? זהו אותו שמחון מהתחקירים של משה ליכטמן שהתפרסמו במוסף G של "גלובס" בהם מסופר כיצד הוא מרחיב, מספח, משפר עמדות ובאופן כללי מאמץ אדמות לנחלתו הפרטית במושב בצפון הארץ וכל זה כאשר הוא משמש כשר החקלאות. זהו אותו שמחון שארגון אומ"ץ פנה למבקר המדינה כדי לחקור חשדות בגין הקצאות של קרקעות לנחלה שבבעלות משפחת שמחון על אף שלא התקיימו התנאים להקצאת קרקע כזו: "הקצאה ממנה עולה כי נעשתה באופן פרוטקציונרי, לכאורה, בשל היותו של שמחון שר בכיר בממשלה, בעוד שאף משפחה נוספת במושב לא זכתה להטבה דומה". כן, זהו אותו שמחון שמדבר על "העבודה הטובה והקשה" שעשה.

מפלגת העבודה נענשה ובגדול (בין השאר) בגלל שני הבכיינים האלו. אם מפלגת העבודה תשכיל להקיא מתוכה את הרצוג, שמחון, וילנאי, פואד ושאר הגברדיה המסואבת, הם ימצאו מחדש את המצביעים שברחו כל עוד נשמתם באפם.

28 מחשבות על “לכם נמאס? לנו נמאס מכם!

  1. תוכל לפרט מה בדיוק הבעיה שלך עם בוז'י? מהפעמים שיצא לי לראות אותו מדבר הוא נראה כמו אדם אינטיליגנטי בצורה יוצאת דופן, על אף טון הדיבור המעוך משהו.

  2. אתה באמת מסוגל להשתמש בחומרים מהתוכנית הזו? רגע לפני זה דרוקר אמר, במילים אחרות ומלאות חשיבות-עצמית "נו-נו-נו, ליברמן היה חודשיים במערכת בחירות ועכשיו הוא לוקח חופש. פוי!".

    ואני עם אדר. אני לא מבין מה הקטע נגד בוז'י. לא שאני בעדו, פשוט עוד לא הבנתי מה הוא עשה לא בסדר. אשמח אם מישהו יאיר את עיניי.

  3. בוזי הוא האיש שברח.
    המארגן של כל העמותות הפיקטיביות של ברק, הסיבה הטובה ביותר להסיר את זכות השתיקה מנבחרי ציבור. על פחות מזה נכנס עומרי שרון לכלא.

  4. בקשר לבוז'י הרצוג.

    אני יודע מאנשים שעובדים במערכות המשיקות למשרד הרווחה שהוא אחד השרים המתפקדים, הרציניים והמקצועיים ביותר שיש. לא רק מקרב שרי הממשלה הנוכחית, אלא גם בהשוואה לשרי רווחה בממשלות קודמות.

    אולי מה שיש לו בצד המקצועי, חסר לו בצד הפוליטי.

  5. חנן, זה בדיוק מה שאני חושבת. ז"א, לא ידעתי על פרשות שחיתות וכדומה, אבל אני מתעסקת בנושאי רווחה והוא אדם מאוד מוערך.

  6. הוא יכול להיות מוערך מאוד מבחינה מקצועית אבל הוא אחד האחראים הישירים לקבורתה של מפלגת העבודה כי הוא אחד האנשים הישירים לכך שהיא נשארה בממשלה. הוא אחד האידיאולוגים שהסבירו מדוע על העבודה להישאר בממשלה, להישאר עם אולמרט גם אחרי דו"ח וינוגרד ובקיצור, הוא אחד האחרונים שיכולים עכשיו להתבכיין על זה שמעטים הצביעו למפלגת העבודה.

  7. נמאס לבוז'י? לי נמאס הרבה קודם.
    אני מניחה שלא מעט מהמצביעים שנטשו את העבודה עשו זאת כמוני בעקבות היריקה בפרצוף אחרי הבחירות הקודמות. מפלגה שהובילה קמפיין שנשא את דגל המהפיכה החברתית שכחה את הבוחרים ברגע שתיק הבטחון נצנץ באופק.
    בהקשר הזה, לבוז'י היה תפקיד מכריע בנטישת הקו החברתי כשהוא סירב להחליף את תיק התיירות בתיק הרווחה (נו, אפשר להבין אותו, הרבה פחות סיבות לנסיעות לחו"ל ברווחה). העובדה שבסוף הוא התרצה (מחוסר ברירה כמעט, תיק התיירות הועבר לישראל ביתנו), רק שיקפה את החשיבות שייחסה המפלגה שלו לנושא החברתי שעל גבו היא נבחרה.
    את הקול שלי ייקח עוד שנים – אם בכלל – והרבה חילופי גברי עד שהם יראו שוב.

  8. בתור אחד שהצביע כל חייו לעבודה – אפילו למר פרץ – ובבחירות האחרונות הצביע לציפי (למרות הפצרות היו"ר) אני חייב להזכיר שזו לא הבעיה של מפלגת העבודה והקשר שמנסה להציג יובל הוא לא רלוונטי.

    בוז'י הוא נכס של המפגה ולא נטל. הוא איש עבודה אמיתי, וגם פרלמנטר מוכשר בשעתו. הרי שאם מצביאי מר"צ נטשו את זהבה, לטובת יצירת בלוק חוסם ביבי, מי אנו שנלין, בוחרי עבודה שכמונו, על כך שעזבנו את הבית המבורדק ממילא לטובת קרוילה בראשות ציפי לבני.

    ואתה יודע מה? הצלחנו! הראינו לביבי שהוא לא יכול בלעדינו.

  9. אני מצטרף לדעתו של חנן כהן על בוז'י הרצוג.
    האיש לקח/קיבל את משרד הרווחה. משרד שכל האחרים ברחו ממנו כנשוכי נחש.
    למרות חוסר הפופלריות של המשרד הוא עשה עבודה טובה.
    יכול להיות שהוא טעה כשהוא חשב שעדיף להישאר במפלגה. יכול להיות שהעבודה פשוט הפסיקה להיות רלוונטית ללא קשר להישארותה בקואליציה. לעולם לא נדע.
    אבל אם אני הייתי צריך להכריע הייתי מעדיף את בוז'י במשרד הרווחה על פניו של כל פוליטיקאי אחר, וגם אם זה בבמחיר של קריסת מפלגת העבודה (לפי טענתך)

    לגבי שמחון – מעולם לא חיבבתי אותו ויתרה מכך, אני סבור שכל משרד החקלאות מיותר לחלוטין ואין הוא אלא מסווה ללובי פוליטי של החקלאים. לפיכך, יש לך ממני את הרשות להמשיך ולהשתלך בו .

  10. הו הזיכרון הקצר.
    הספנתעיר – בוז'י "לקח" את משרד הרווחה אחרי שסירב לקחת אותו כי לא רצה להיפרד ממשרד התיירות ומבר רפאלי. היה ממש צריך לדחוף אותו בכוח למשרד הזה. אז יכול להיות שהוא עשה שם עבודה טובה אבל הוא לא הגיע לשם בשמחה ומהרגע שהגיע לא היה מוכן לעזוב את כסא השר ובכך הטביע את מפלגת העבודה עמוק מתחת למים. יכול להיות שהמחיר ראוי בעינייך, ואין לי בעיה עם זה. אבל הייללנות שלהם היא פשוט יותר מדי בשבילי כרגע.

  11. יצחק הרצוג הוא הגרסה האשכנזית של פואד ומסוכן הרבה יותר ממנו בגלל החזות החברתית.

    חוו"ד של עו"ס דנה שני עצמון, חברת יסו"ד (כמו חנן כהן) ומפלגת העבודה:
    http://www.blacklabor.org/?p=5446

    יש מתחת קישורים להמשך הקריאה למתעניינים

  12. בכהונתו של הרצוג כשר התיירות שבתו העובדים הזמניים ברשות שדות התעופה בתביעה האלמנטרית להפסיק להעסיק אותם בצורה "זמנית" באופן קבוע ללא זכויות (במשך שנים,פיטורים עונתיים).

    בין המובילים את השביתה היה חבר יסו"ד נוסף, גם הוא חבר מפלגת העבודה, ד"ר עמי וטורי (למי שלא מכיר – http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/785555.html
    ) לימים ממייסדי ארגון כוח לעובדים.

    היינו חושבים ששר ממפלגת העבודה יתערב אצל שר התחבורה (מופז) לקדם את קליטת העובדים כעובדים מן המניין, תתפלאו – הרצוג דחק בעובדים לסיים את השביתה כי היא פוגעת בתיירים.

    צדיק אחד במפלגת העבודה בסכסוך הזה היה דווקא מרציאנו, אבל הוא פסול מסיבות אחרות…

  13. הקטע של עופר שלח ממש מביך. איזה שטויות. בקטע על הגימלאים, שבו ביקר את רפי איתן לא על שלוש שנים של חדלות אישים, אלא על כך שלא המריץ את המפלגה לקראת הבחירות, אמר לסיכום ש"עכשיו לקשישים לא יהיה מי שידאג לעניינם". איזה אידיוטיזם. שאר הקטעים לא טובים יותר. אתה מתלונן על זה שאביגדור ליברמן לוקח חופשה? בנימוק שהוא לא יוכל חמישה ימים שלמים לעסוק במו"מ הקואליציוני? ממש שמחת זקנתי. פשוט תת-רמה.

  14. יעלה ויבוא האחד/ האחת שיש לו פיתרון ויעשה, אבל עד אז הדיון הזה מזכיר לי יותר מדי קבוצה של אוהדי כדורגל, כל אחד יודע לפרשן ולנתח מ-צויין אבל לשחק את המשחק? זה לא, יותר קל לשבת על הגדר ולצעוק השופט, השחקים המדינה התקציבים.

  15. nir – הרף.
    הפתרון מאוד פשוט: לעזוב את הממשלה אחרי דוח וינוגרד ולייצר אלטרנטיבה שלטונית אמיתית. הרצוג וחבריו החליטו ליהנות ממנעמי השלטון? סבבה. עכשיו שלא יתבכיינו לי באוזן שאף אחד לא רוצה אותם שם שוב.

  16. ביקרתי פעם במעון לחוסים וראיתי שם ילדים שהגורל המר להם מעבר לכל דימיון וסיוט.
    חלק גדול מילדים אלה גם ננטשו ע"י משפחותיהם.
    הרצוג ניסה להפוך חוסים להזדמנות עסקית ברמת הפיקוח האפסית המוכרת במחוזותינו.

  17. שושי, תוכלי להסביר טיפה יותר?

    קשה לי להבין אם את אומרת את זה לזכותו או לחובתו של השר ומה בדיוק קרה שם

  18. כשמדברים על בוז'י שווה להזכיר שהוא פואד ושמחון סגרו עם אולמרט לפני פרץ וכשפרץ אמר אנחנו לא ניכנס בלי תיק האוצר אולמרט שאל מי זה אנחנו.
    ניהלתי איתו שיחה בנושא הפרטת מעונות החוסים, התשובה הייתה : "אנחנו מפריטים לידי מלכ"רים כי משרד הרווחה לא מצליח לתפעל את המעונות כראוי".
    אני לא מוכן לקבל תשובה כזאת משר על התחום שלו אלה אם הוא ניאו ליברל מוצהר.
    להבדיל פואד שכולם אוהבים לבקר, ביקש ממני את כל החומר שיכולתי לספק בנושא הפרטת חח"י והתייחס למה שקיבל.

  19. עמית, למדינה יש קושי ממשי בפיקוח והפעלה של מעונות לחוסים. אני לא בטוחה שהעברה לידי מלכ"רים (שימו לב שמדובר בלמכ"ר ולא בגוף למטרות רווח) היא רעיון כ"כ גרוע. לא צריך למהר ולפסול כל דבר ברגע ששומעים "הפרטה". יש דברים שגופים קטנים וגמישים (בפיקוח המדינה) יכולים לעשות יותר טוב, מה לעשות.

  20. אדר פיקוח קשה לא פחות ולעיתים יותר מניהול תכנון וביצוע.
    אם לשפוט את יכולת הפיקוח הקיימת במשרדי הממשלה ממשרד האוצר ומטה, הציון הוא – לא עובר.
    שימי לב שהממונה על השכר לא מצליח לכפות אפילו שעורי משכורת סבירים ומשכורת קל מאוד לבדוק אם היא סבירה.
    הפרטה היא גרועה בהגדרה משום שפרושה פירוק מערכת, מדינה ששואפת לשירות טוב לאזרח, ולשוויון מקסימלי לא יכולה להוציא מידיה טיפול בנידחי החברה.
    נכון שבדרכ"ל מלכ"רים עדיפים על גופים לצרכי רווח, אבל מערכת מובניית שיכולה לראות את כל התמונה. מהאזרח ועד הסביבה יכולה לנהל את משאביה בצורה הכי טובה.
    אחד ההבדלים העיקריים בין סוציאל-דמוקרטיה לניאו-ליברליזם הוא מדד היעילות, בסו"ד יעיל – נותן מקס' שירות, בני"ל (שימי לב כפל משמעות) יעיל – פירושו בזול.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *