שרלטנות משודרת

התוכנית הכי הורסת שאתם לא רואים היא "המקצוענים" בערוץ 10, תוכנית בוקר (המשודרת גם אי שם אחרי אחת בלילה בשידור חוזר) בהנחיתה של שירה פלקיס, בה מופיעה, בדרך קבע כך אני מבין, פינצ'י (!) שקוראת בקלפי טארוט. רצועת הבוקר של ערוץ 10 היא חובבת ידועה של מיסטיקנים בגרוש שמזמינה קוראים בקלפים, בקפה, בעלים, בכפכפים, בכל מי שרק רוצה, לבוא לקרוא במשהו, לתקשר עם ישויות ובאופן כללי לדגמן שרלטנות מדופלמת.

אתמול גיליתי שבני הבית עזבו את הבית ושכחו לסגור את הטלוויזיה, לכן נתקלתי בקטע הזה שמדגים בצורה מקסימה איך עובדת שרלטנות.

אם זה לא היה כל כך עצוב, אבל באמת עצוב, זה פשוט היה הורס מצחוק.

פעם ראשונה: נולדת "שירי"? פאק. היא נולדה שירי.
פעם שניה: הרגליים של אמא בסדר? לא, כי התחיל לי קצת כאב ברגל.
פעם שלישית: מה הוא למד, כי הוא נורא חכם! הוא עוסק במיזוג אוויר? איזה טמבל! הוא על סף הגאונות!

פעם רביעית: הוא לא מאושר בעבודה, נכון? נו, את רואה. זו רק אני עם הכוחות המיסטיים האדירים שלי יכולה לגלות שעצמאי בעסק למיזוג אויר לא נו-רא מאושר מהעבודה שלו. איזה כוחות יש לי!!

שירה פליקס, אם במקרה יצא לך לקרוא את הפוסט הזה, אני רוצה לומר לך שאין לי שום דבר אישי נגדך ובאופן כללי אני די מחבב את האישיות הטלוויזיונית שלך, אבל מי שצופה בתוכנית שלך באופן קבוע הוא לא פחות מאשר מ-ט-ו-מ-ט-ם.

אגב, האם אתה (וגם את) שקוראים עכשיו את הטקסט הזה, האם יש לכם בעיות במעיים? לא, כי בדיוק…

11 מחשבות על “שרלטנות משודרת

  1. אורן זריף, אורי גלר ועוד רבים מאוד בנו קריירה מוצלחת מאוד (בעיקר כספית) מהשטויות הללו. כל עוד יהיו אנשים שמאמינים בשטויות, יהיו אלה שינצלו את האמונה הזו, שנאמר "לא מוסרי הדבר לתת לטפשים לאחוז בכסף".

  2. דרך אגב כל השרלטנים האלה מנצלים תכונה אנושית די פשוטה שנקראת אפקט פורר.

    אם תשימו לב פעם לתוכניות של אילון יוסף הגרפולוג אתם תגלו איך עושים את זה כמו שצריך.

  3. אחת השאלות שתמיד עובדות – "הבטן קצת מציקה לך , יש בעיות בעיכול ?" אני לא מכיר בן אדם אחד שיגיד שהוא מבסוט במאה אחוזים מהקיבה שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *