מזלטוב! נולד לך טלפון סלולרי!

כחובבי טכנולוגיה אנחנו לעתים מתייחסים לגאדג'טים מסביבנו כאילו היו בני אדם. באופן אישי אני נוהג לנאץ את המחשב שלי בכל פעם שהוא מרגיז אותי, ולא רק זה, אני לפעמים מאמין שהוא לוקח ללב, מסיק מסקנות, ומשפר את ההתנהגות שלו.

למרות זאת, יש לנו גבול. אנחנו מבינים שבסופו של יום מדובר בחתיכת פלסטיק עם קצת סיליקון, שאם היא מתקלקלת מחליפים אותה באחר, שמכשיר הוא בסך הכל מכשיר ושטלפון סלולרי הוא לא הילד שלנו.

הפרסומת החדשה של "סלקום" מסרבת להכיר בהבנה הזו; היא מעדיפה אותנו מטומטמים. היא מבקשת לשכנע אותנו שנשמח לקבל את הטלפון החדש של סמסונג, המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד, כאילו זה עתה נולד הילד הבכור שלנו. ההשוואה לא רק אינפנטילית היא גם מקוממת וקשורה קשר ישיר לפרסומת הקודמת של החברה, זו שהעלימה את הפלשתינאים מעבר לחומה.

כתבתי על כך בטור השבועי שלי ב"עין השביעית".

14 מחשבות על “מזלטוב! נולד לך טלפון סלולרי!

  1. דווקא ההשוואה בין לידת הילד הבכור לבין טלפון חדש היא אולי קצת מבחילה, אבל לא בהכרח בלתי אפקטיבית. לא כיוון שאפשר להשוות בין השניים, אלא כיוון שהראשון מושך את תשומת הלב של הצופה ונותן איזה שהוא הדר לשני. אבל אני מסכים איתך שסלקום שלפו את התותחים הכבדים על טלפון שאף אחד לא מצפה לו – עדיף היה לשמור את פרסומות הענק לאייפון הקרב ובא.

    בכל מקרה, כיוון שכל מה שאתה זקוק לו בטלפון סלולארי קיים כבר כמעט עשור, כדי למכור דגם חדש אין ברירה אלא לפנות למחוזות הקיטצ' (פלאפון עושים זאת בצורה מצויינת לאחרונה) – פונקציונליות הרי כבר אין מה למכור.

  2. מישהו (איזו השקעה בכינוי אנונימי! אני מתרשם!) – ואתה יודע שזה "טלפון אנדרואיד טוב", איך בדיוק? מהפרסומת הזו? יאללה, לך שדרג.

  3. יובל, אולי המחשב שלך הוא חתיכת סיליקון, דבר בשם אצלך. אצלי הוא מכונה עם נשמה.

    לעניין הפרסומת, כידוע לך אני בקושי רואה פרסומות, אבל מהמעט שאני רואה, כבר מבינים לפני שנים ששוק הפרסומות הישראלי הוא מעגל סגור של משרדי פרסום, מנהלי שיווק וכתבי פרסום. אין בין השוק הזה למכירות לצרכן שום קשר, אפילו לא עקיף. סתם לשם השוואה פרסומת ההשקה של האייפון בארה"ב כללה (מי היה מאמין) את המכשיר במרכז המסך עושה כל מיני פעולות (גלישה, צפיה בסרט, מוזיקה) וכו'. וזאת מהחברה שהזבובים על הקירות שלה יכולים ללמד את מנכ"לי משרדי הפרסום הישראלי מה זה מותג.

    אז אין מה להתרגש, זה שוק סגור שלא קשור אלינו הצרכנים. אנחנו מעדיפים להסתכל במודעות של איזה מחסני סלולר/חשמל/מחשב ולבחור מוצר אמין וזול.

  4. מוזר איך הם מנסים להלהיב אותנו סביב טלפון עם מערכת הפעלה שלא נוסתה בשום מקום, שפותחה על ידי חברה שזו מערכת ההפעלה הראשונה שהיא מפתחת ולא שום ניסיון בפיתוח למכשירים ניידים כלשהם.
    אני לא אומר שהוא יהיה רע, אבל האנדרואיד צריך להוכיח את עצמו.

  5. לדעתי ההשוואה ללידה גרועה גם אם מתייחסים אליה כאל מטאפורה ולא כאל דרישה מהקהל להתייחס למכשיר כמו לבן משפחה חדש (ולאור המיתוג החדש שלהם בתור "המשפחה הגדולה בישראל" יובל כנראה צודק בניתוח שלו).
    יש פרסומאיות בקהל?
    מישהו מיוצרי הפרסומת הזו היה בחדר לידה? הטרימסטר הראשון בדר"כ לא נעים בכלל, והלידה עצמה כואבת נורא, עד כדי כך שרוב היולדות לוקחות סם משכך כאבים באינפוזיה, ויש שם דם!

    מה בדיוק אני אמור להשוות לחויית ההריון והלידה? הבחילות של הטרימסטר הראשון מקבילות למה שארגיש כשאנסה להתרגל למכשיר? אולי הכאב של הלידה? ומה זאת אומרת "copy אמא שלה" בסוף? חשבתי שהמטרה זה להביא איזה חידוש, לא למכור לי משהו כמו המכשיר הקודם. וזה שזה ילד ראשון זה קשור למה שעומריקו (5) כותב למעלה על חוסר הנסיון?

  6. לסלקום יש גם ריאליטי סלולרי בו ניתן לזהות את כל מתמודד עפ"י צבע מלבושו האחיד, משל היה טלטאביז. כנראה שקשה לזהות פרצופים במסך הזעיר של הסלולרי. המתמודדים ממלאים משימות מטופשות במיוחד, הגובלות בהתעללות, הנשלחות ע"י המנויים וכו'.

    נראה שבסלקום עובדים פרסומאים מטומטמים במיוחד שדואגים להקטין אנשים ולהאניש מכשירים.

  7. ברוב הפרסומות האחרונות של חברות הסלולר הישראליות בקושי רואים טלפונים, אולי רק בסוף הם צצים.
    החברות מוכרות "חוויה", "אווירה", "ערכי מותג".
    בפרסומות של פלאפון רואים כל מיני דמויות וחיות משונות וחמודות – בים, נוסעים בכביש ועוד.
    אצל פלאפון יש תמונות שקופצות מקיר לקיר, פרות שמסתובבות ליד הבית, שחקני כדורגל שפורצים מהרכבת התחתית.
    טלפון סלולרי? זה לא קשור לחברות האלה, הן מוכרות שירות וחוויה.

  8. אתה אומר את זה עכשיו רק כי לא נולדו לך טלפונים סלולריים משלך.
    אתה תראה איך אחרי שתלד טלפון סלולרי משלך – כל החיים שלך ישתנו לגמרי!

  9. עומר, אני אישית טורח להגיד לפחות פעם אחת בכל ביקור שלי במרכז שירות של סלקום, לעובד רנדומלי לחלוטין: ככה זה כשאוהבים סאדו-מאזו.

    יובל, לא רק שוק סגור. שוק מטומטם, שצריך להתחרות בטמטום כשטמטום היא התכונה המבוקשת ביותר בשוק. למה אני אומר זאת? ג' יפית. סיי נו מור.

  10. לא מבין את ההתרגשות. אנלוגיות בפרסום. וואו.
    אז מה אם השוו את הטל' לתינוק שעכשיו נולד. הרי גאדג'טים תמיד יצרו
    חוויה מינית אצל כתבי מחשבים וטכנולוגיה. להזכירכם, הסופרלטיב הכי נפוץ
    אצל כתבי מחשבים וטכנולוגיה הוא… סקסי.
    "סקסי" על חתיכות פלסטיק ומתכת שונות ומשונות. מקאן פשוט לקחו את זה שלב אחרי סקסי והגיעו ללידה…

    לאיתי: סחתיין על הניתוח המעמיק, אבל בפרסומות של אורנג' (עניין של 10 שנים, כן?) מעולם לא הראו מכשיר טלפון, אלא אם מדובר בפרסומת לדגם מסויים.

    ליובל, מה אפשר לצפות מיו"ר של משרד פרסום שפיטר את אשתו, בזמן שהיתה בהריון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *