מכבי ניצחה. את מי זה מעניין?

מכבי תל-אביב ניצחה הערב את אולימפיה לובליאנה. שמחת זקנתי על הרי הגלבוע.

מאז שהתחילה ליגת היורוליג, לא ראיתי משחק אחד שלם. היום הצצתי בדקות האחרונות. בשבוע שעבר הקלטתי את המשחק ואחר כך לא טרחתי לראות אותו.

מכבי תל-אביב המודרנית מעולם לא התבססה ב-100% על ישראלים. תמיד היו זרים מאיזושהי תפוצה, מתאזרחים, you name it. אבל מצב כמו השנה, שבו רוב הזמן נמצאים על המגרש למפה, לזמה, פרקינס, שמנקינס, אנדרסון שפנדרסון ואפילו לא ישראלי אחד לרפואה, הוא לדעתי חסר תקדים.

זה נכון שגם בשנים הגדולות של מכבי, באמצע העשור הנוכחי, היא היתה מורכבת משלושה-ארבעה זרים דומיננטיים ועדיין, תמיד הסתובב שם לפחות ישראלי אחד בחמישיה: שפר, קטש, הנפלד, בורשטיין ואפילו אליהו וכספי – מישהו היה שם, איזה עלה קטן לכסות את הבושה. השנה אפילו את זה אין. משחקים שלמים נגמרים מבלי שישראלי אחד קולע נקודה אחת. בדקות האחרונות של המשחק האחרון לדוגמה, לא היה ישראלי אחד על הפרקט. שום דבר. מה ההבדל בין מכבי תל-אביב למכבי ברלין, או מכבי מוסקבה? אין כאן שום דבר תל-אביבי ושום דבר מכבי. אוסף של שכירי חרב שיודעים לקלוע ושאני, מסתבר, אמור לעודד. איזו בדיחה.

מה שמחזיר אותי לכותרת הפוסט: "מכבי ניצחה. את מי זה מעניין?"

14 מחשבות על “מכבי ניצחה. את מי זה מעניין?

  1. דבר ראשון, הוספת לטל בורשטיין נ' אחת מיותרת.

    דבר שני, מכבי לא מעניינת כי היא לא משחקת כדורסל מלהיב וכי הסירחון של פרשת פנאן עומד מעליה. לו הכדורסל של מכבי היה מלהיב כמו בעונות השאראס, אני משוכנע כי לאיש לא היה מזיז כמה נקודות קלעו השחקנים הישראליים. בנוסף, הגלייתם של שידורי הקבוצה לערוץ נישה ולא לאחד משלושת הערוצים הגדולים פגעה קשות ביח"צ.

    (הכותב הינו רחוק שנות אור מלהיות אוהד מכבי ת"א)

  2. הסיבה היחידה שאני עוד רואה את המשחקים היא כח האינרציה. ההרגל של חמישי בערב להיפגש עם חברים ולראות משחק. אבל גם זה מתחיל להיות חסר טעם.
    מכבי איבדה את הכיוון שלה, כמותג "הקבוצה של המדינה":
    http://smart-media.co.il/?p=172

  3. לפחות שתי נקודות איבד אצלי כרגע היו"ר הדוקטור שעדיין אינו פרופסור – פוסט על מכבי? מיותר.

  4. לשאלתך, התשובה היא אותי, ויתר האוהדים של הקבוצה. ואני שמח שכך. כל הקטע של הקבוצה של המדינה, שיותר מחצי מה"אוהדים" שלה קיימים רק כשהיא מנצחת וגם אז רק אם היא נותנת שואו טוב, עובר וטוב שכך.
    כל ההתעסקות הזאת בכמה ישראלים משחקים ומה הם נותנים נראה לי טפל. אני נהנה משחקנים של הקבוצה שאני אוהד שנותנים את הלב ובמשחק חוץ בסיר לחץ לא נורמאלי מצליחים לקבור את היריבה בדקות ההכרעה. כן, אפילו אם הם לא ישראלים. כנראה שזה מוזר מצדי.

  5. שני דברים על מה שכתבת:

    1. דווקא בתקופה האחרונה, אחרי גל הביקורת שנוצר בתקשורת על חוסר בישראלים במכבי, גיא פניני הולך ומתעצם, ולדעתי גם משחק לא רע (למרות שזה אוכל לי את הלב לראות אותו בצהוב, כאוהד של הפועל ירושלים)

    2. את פיני גרשון אי אפשר להאשים כי התפקיד שלו זה לנצח משחקי כדורסל. ההנהלה אמורה לספק לו את התמיכה הכלכלית כדי לנצח. זה שיש מחסור בשחקנים ישראליים דומיננטיים זאת לא הבעיה של מכבי. האנשים המיוחדים שמסוגלים להזיז משהו בעניין הזה – זה הקהל של מכבי, אבל לי הולך ונדמה שפשוט לא אכפת להם מהעובדה הזאת: כל עוד מכבי מנצחת ונותנת שואו, את אף אחד לא מעניין מאיזה מדינה ההוא שעלה להאלי-הופ.

  6. נו, אבל למה לעצור בשאלת הישראליות של שחקני מכבי? אם תלך עד הסוף עם התהייה שלך לגבי העובדה שאתה אמור לעודד "שכירי חרב", תגלה שהיא נוגעת לעצם מהותו של הספורט המקצועני בכל העשורים האחרונים.

    הרי גם אם במכבי תל אביב היו משחקים רק ישראלים, תוך עונה אחת הם יכולים לעבור כולם לקבוצה היריבה, ואז מה? עכשיו אתה אמור לתעב אותם ולהסביר לכולם באיזה מקצוע עובדת אמא שלהם? ואת מי יביאו במקומם? ישראלים אחרים שבעונה הקודמת עוד הקפדת לתעב כי הם עלו לפרקט עם בגדים בצבע שאינו צהוב? אז מה בעצם אתה אוהד כאן, את הגופיות?

    בקיצור, זאת שאלה שאפשר לשאול מאז תם העידן שבו שחקנים הם סמלים של מועדון, ומשחקים בקבוצה שמציעה להם הכי הרבה כסף (או במילים אחרות, מאז אותו יום בו עבר אבי נמני לשחק בבית"ר ירושלים (אבל לא כי הציעו לו יותר כסף). סתם, בגדול זה כנראה קרה עוד קודם).

    השנים האחרונות, עם הגלובליזציה וכו', רק הקצינו את הסוגיה הזאת, כי נכנסה כאן גם שאלת האזרחות (כשפעם עוד היו עוסקים נניח בשאלה כמה באר שבעיים "מקוריים" משחקים בהפועל באר שבע), ובעניין הזה מכבי ת"א של השנה לא שונה, כידוע, מהרבה קבוצות יווניות או ספרדיות (הרי בדיוק למדינות האלה נעלמו חלק מהישראלים שהיו בעונות קודמות בחמישייה של מכבי). למעשה, היא גם לא שונה מרוב מקבוצות הכדורגל הגדולות באירופה, ולא נראה לי שהקבוצות הללו סובלות מדעיכת ההתעניינות בהן, או מאובדן אוהדים.

    אגב, אם זה עוזר לך, אז אחד הקלעים הבולטים במשחק, דיוויד בלות'נטל, הוא דווקא כן בעל אזרחות ישראלית.

  7. ועכשיו שמתי לב שבעוד הפוסט המקורי כולל בסך הכל 188 מילים, בתגובה שלי יש לא פחות מ-240 מילים. אתה צריך ללמוד מטוויטר ולהגביל את התגובות כאן ל-140 תווים. לילה טוב

  8. העיניים מתלחלחות. מי היה מאמין שמדינה קטנה ומוקפת אויבים תצליח לקנות שחקנים טובים כל כך?
    (כל הזכויות שמורות לקישון)

  9. זה משנה (1) – הערוץ הראשון הוא חלק מ"שלושת הערוצים הגדולים"?

    יובל – לפחות המאמן ישראלי, גם זה משהו

  10. "שמחת זקנתי על הרי הגלבוע" ?
    שנים עברו מאז ששמעתי את הביטוי הזה, למרות שאצלנו היה יותר "שמחת זקנתי בראש חוצות".

    וכן, מכבי זה לא מעניין, פרט אולי כמשל לספורט הישראלי הכושל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *