סופשבוע

אחרי שהיה כבוד למוסיף, כבוד ליהונתן ולאדר – כולם הופיעו בערוץ "הרשת" של אתר האנרגיה, הגיע תורו של היו"ר.

הנה הכתבה ממוסף "סופשבוע" של "מעריב".

עדכון: חנן כהן, שאחראי על הליזול בגלוב, מעיר שלא כתבתי שדרור גלוברמן הוא זה שכתב את הכתבה ושאין זה תקין. אני לתומי חשבתי שכאשר נותנים לינק לכתבה ובראש הכתבה כתוב מי כתב אותה והקוראים יודעים לקרוא – זה די ברור מי כתב את הכתבה. אך כאמור, בעיני חנן זה לא מספיק והרי אנחנו כאן כדי לרצות אותו.

28 מחשבות על “סופשבוע

  1. כתבה מצוינת. מזל טוב.

    רק הערה אחת – לא יודע אם הטעות היא שלך או של הכותב, אבל אני מציע להיזהר בעתיד. ה"אנטי מחיקון" הוא הטכנולוגיה האינדיבידואליסטית-קפיטליסטית-פיראטית; לא להתבלבל עם ה"מחיקון" שהוא הטכנולוגיה הסוציאליסטית-דיקטטורית-טכנוקרטית.

    יתכן שאני נלחם פה קרב מאסף במטבע לשון שכבר השתרש, אבל אני מנסה למנוע חדירה של "סוס טרויאני" חדש לשפה (בניגוד ל"סוס אתונאי", שהוא מטבע הלשון שאמור היה לחדור). ויתכן גם שעצותי הן "עצות אחיתופל", אז לא כדאי לשים לב אלי (או, בעצם, דוקא כדאי).

  2. בעניין מספר מקרי המוות בארה"ב, מייקל מור הראה בסרטו באולינג לקולומביין, שמספר כלי היריה הזמינים לציבור בארה"ב ובקנדה דומה. גם בקנדה כמעט בכל בית יש אקדח (וברוב המקרים למעשה רובה צייד) משום שהצייד והדייג מאוד פופולריים שם. בכל זאת, מספר מקרי המוות מירי בקנדה נמוך לאין שיעור מזה שבארה"ב, ודומה לזה שבאירופה. המסקנה שלו היתה שהחברה האמריקאית פשוט אלימה יותר באופן טבעי, ובלי קשר למספר כלי היריה שבידי הציבור. הוא הראה כיצד כל מקרה רצח מקומי מקפיץ תחנות טלביזיה בשידורים חיים, ולדעתו זה הופך את ההרג לטריביאלי ונדוש, ואת הרצח לקל יותר.

    עם זאת, לא יהיה זה מופרך להניח שמספר מקרי המוות מירי שם היה נמוך יותר אם הנשק היה פחות זמין. אך כאמור, לא זו הסיבה להם.

  3. רגע רגע יו"ר
    אתה המוזר הזה שמדבר בערוץ 2 כל פעם שיש איזה פרשת "וואו איזה דברים רעים יוצאים מהאינטרנט הזה".

    אחחח אני זוכר שאמרת משהו על הסוס הטרויאני וישבתי וחשבתי "אוי כמה שאני הייתי עושה את זה יותר טוב"
    אההחחחחחחחחחח 🙂
    תן ת'טלפון של יונית

  4. אני מעדיפה להזהר מאנשים שכותבים על דברים שהם לא מבינים בהם. איך אתה מצפה שיקחו אותך ברצינות כשאתה כותב על דברים שאתה לא מבין בהם, ועוד מודה, כאילו שיש בזה איזשהו יתרון ליכולת שלך לדבר על טכנולוגיה.

    זה מזכיר לי שהכתיבה על טכנולוגיה בעברית הייתה ונשארה על הפנים. אלו שנוטים לתת להם קרדיט, הם אלה שיש להם חברים שנתנו להם את הטיפים הנכונים. קוד פתוח אין, מיקרוסופט אאוט. אחרת מקבלת כתבות מטומטמות כמו אוואנט בתחליף לפיירפוקס, או ככל שהתוכנה פופולרית יותר כך היא חשופה ליותר ניסיונות פריצה וכו'.

    נדבר אחרי שתכתוב קצת קוד
    המכבסת המאוכזבת

  5. צריך להיות מפיק כדי להיות אחלה מבקר טלוויזיה? צריך לעבור אינסוף ניתוחים פלסטיים כדי להיות מנתח טוב? בולשיט ב-ב' ההדגשה.
    יובל, ואת זה אפשר לגלות תוך גיגול מהיר, כותב ממבט-על, לא רק על הטכנולוגיה עצמה, אלא גם על ההשפעות שלה על החברה, והשפעות החברה עליה. הוא לוקח נקודת מבט מסוימת, ומזיז אותה ב-180 מעלות, הוא הופך ומנער אותה, לא מניח שהמובן מאליו הוא אכן כזה.

    בינינו, מכבסת תולה יקרה, אני חושב שאין עוד הרבה כותבים כמו יובל. לא שאין עוד מוכשרים – יש ויש, חלקם אפילו מצליחים להעביר את הכשרון אל הכתב, אבל מישהו שניחן בכל כך הרבה להט ומטפל בנושאים טכנולוגיים בכל כך הרבה התלהבות, ובנוסף אינטיליגנטי בצורה יוצאת דופן – אין הרבה (ולא, לא משלמים לי לכתוב את זה, ואני אפילו לא יובל, רק קורא נאמן).

  6. מכבסת די להלעיז

    בתור אחד שמתכנת בשפות רבות ויודע איך דברים פועלים, אני יכול להבטיח לך שאין שום צורך בידע טכני על מנת לבקר טכנולוגיה.
    הרי הסופו של דבר את לא מקבלת קוד, את מקבלת תוכנה או שירות ומטרת הכתב היא לא לסקר את הדרך שבה הם פועלים אלא על איך הם פועלים: טוב או רע, ידידותי או לא ידידותי ובקיצור, ככל שהכתב יותר קרוב למשתמש ולא למפתח הגישה שלו גם יותר אובייקטיבית והחוויה שהוא עובר יותר קרובה לחוויה של משתמש הקצה.

    ודבר שני, עיצבנת אותי
    מה זה אין קוד פתוח בארץ!?
    אם אין קוד פתוח בארץ תסבירי לי איך זה שאני משתמש בהפצה חופשית של לינוקס "אחד" שהיא 100% בעברית טהורה? איך אני גולש בדפדפן עם ממשק עברי, כותב באופן אופיס עם ממשק עברי ונהנה מלוח שנה עברי מובנה במערכת ההפעלה (דבר שאין גם בחלונות) ובכלל בלתי תלוי בתכנות קנייניות.
    מה שאת אומרת פוגע בקהילת הקוד הפתוח- כי כשאת אומרת שהיא עלובה אנשים לא רוצים לנסות אלטרנטיבות ישראליות חופשיות מכיוון שהם מסיקים מהדברים שלך ושל שכמותך שהקהילה הישראלית עלובה.

    אז די!

  7. מי אמר שאין קוד פתוח בארץ? ולא זה לא מה שאמרתי, מה שאמרתי זה שאנשים כמו יובל לא יודעים על מה הם כותבים בדרך כלל. הם פשוט כותבים כי הם "יודעים" לכתוב. אין לזה שום קשר להבנה.

    מקור המידע העיקרי של יובל זה דיג, בין אם הוא נובר שם לבד או ששולחים לו. זה לא עושה אותו מומחה טכנולוגיה. גם לא צריך להיות מפתח כדי לבקר טכנולוגיה, אבל בלי להבין מה זה קוד מקור, או להבין למה הוא חשוב בקונטקסט של תופעת הקוד הפתוח, אי אפשר לכתוב שום דבר אינטיליגנטי. ואכן לא זכורה לי כתיבה אינטילגנטית של היו"ר בנושא. אבל יכול להיות שפיספסתי. יש לי דברים חשובים יותר לעשות. כמו למשל כביסה. זו אמנם מכבסת מילים פה, אבל אין את מי לתלות. וחבל.

    מילה אחת לתומר, צודק. לא צריך להיות. אבל מבקרי קולנוע, כמו שאומרת הקלישאה, הם שחקנים/במאים יו-ניימ-יאט, מתוסכלים. היובל הזה מעיד על עצמו שהוא מפחד מטכנולוגיה. לא יודע עם מנתחים פלסטיים הם דוגמניות מתוסכלות, אבל אני גם לא רואה מה הקשר. אי ההבנה של הקוד הפתוח בכתיבה בעברית מאוד בולטת מפני שכותבים מכבסי מילים, לא אנשים שמבינים טכנולוגיה או כאלה שהיו במגע איתה. זה פשוט קישקוש בשורה התחתונה. עדיף לקרא את המקור: אום מליק, פול גראהם ואחרים במקום את אלו שעושים קריירה מתרגום של טקסטים שהם לא מבינים.

  8. ועוד משהו לזה מאחד לינוקס… אתה צריך להזהר במה שאתה כותב, כי מדי פעם תתקל במשתמשת לינוקס. בתור משתמשת לינוקס תרשה לי לומר שאחד זה לא מאה אחוז עברית , זה בקושי לינוקס (אם לוקחים בחשבון שזה מנדרעייק מלמטה), וזה גם לא ממש עברית אם לוקחים בחשבון מי מתרגם את הדבר הזה וב. מי בכלל מתקין ממשקים בעברית למשהו. גם ככה אופן אופיס בקושי סוחבת אז צריך את העברית הקלוקלת של המתרגמים על הראש. תסתכל על העברית של וורדפרס: "לכתוב תגובה", "להגיב" – מה זה? החלטורות האלו משגעות אותי.

    זה כל מה שיש לי להגיד על קוד פתוח בבלוג פסאודו-טכנולוגי שכזה. אני הולכת להוציא את הכביסה לפני שהיא תתקמט.

  9. מכבס/ת מילים יקר/ה – לא זכור לי שקראתי שיובל מפחד מטכנולוגיה, ולא סביר שמישהו שמצוטט כאומר "הביטים, הבייטים והחוטים משעממים אותי, אבל הטכנולוגיה עצמה מקסימה אותי. יש בה משהו מסעיר, מרתק, מדהים…אני לא כותב על טכנולוגיה מתוך שנאה, אלא מתוך אהבה גדולה" – מפחד מטכנולוגיה, תקנ/י אותי אם אני טועה.
    שנית, לא מדובר בבלוג פסאודו-טכנולוגי, מדובר בבלוג אישי, המכיל, בין היתר – פוסטים בנושאים טכנולוגיים.
    שיהיה בהצלחה עם הגיהוץ.

  10. תומר, מה שאני רואה ואתה לא הוא ש"מכבסת מלים" "נכנסה" שלוש פעמים לשלוש תגובות, ובכל פעם "הגיעה" ממדינה אחרת (אנגליה, גרמניה וכן הלאה).

    מי שמשתמש בפרוקסי כדי לכתוב תגובות…

    אדר ואני מכירים לפחות "מישהי" אחת "שמתנהגת" ככה והאמת היא שלא חסרים רבים אחרים.

    בקיצור, אל תשחית את זמנך.

  11. מכבסת מכבסת…
    כמה שטויות בתגובה אחת
    אפשר לראות שאת לא מבינה מהחיים שלך, אבל אין בעיה, מי שלא מאמין יקבל הוכחות:
    http://img52.imageshack.us/my.php?image=snapshot64iw.png
    הנה השטויות שאת כותבת מוצגים בדפדפן קוד פתוח על מערכת קוד פתוח.
    אפילו פורמט הPNG שהתמונה מוצגת בו הוא פתוח.

    נדודים נעימים

  12. פעם זה לא היה חשוב. היום, כל פעם שאתה כותב משהו, מיד בודקים לך את הפרוקסי. יובל, מה זה פרוקסי?

    לההוא עם האחד. אני לא רואה עברית בממשק, אני מבין שלא נעים לנפנף את שגיאות הכתיב בפנים של הקוראים כאן, אבל בכל זאת. אל תכריח אותי להביא תמונות מחמיאות פחות.

  13. כבוד היו"ר – שיחקת אותה – ברכות !

    אגב , מצטרך לאחרים –התמונה לא מי יודע כמה…

    שימוש בחברים לצרכי PR – נו טוב , גם אריק שרון עשה את זה…

    היות ואני בחו"ל – מתי לדעתך אוכל להזמין את זה ב- AMAZON (המחסן שלהם קרוב לכאן , אתה יודע,אם צריך אקפוץ לקחת.)

  14. MrM, הדפדפן הזה נראה די מוזר בשביל פיירפוקס. בכל מקרה, בגרסאות האחרונות כבר אין צורך בסימניות הג'אווה סקריפט להיפוך טקסט והיפוך הדף. זה כבר קיים בתפריט עריכה ותצוגה בהתאמה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *