אקורד סיום

ג'וני קאש מעולם לא היה כוס הקפה שלי אבל בהתחשב בכך שאני לא שותה קפה, לא בטוח שאני האיש הנכון לפנות אליו כאשר מחפשים המלצות בענייני קפה מוזיקלי. למרות זאת, בתקופה האחרונה, מסיבות שונות, למדתי להכיר אותו ולחבב אותו.

בשנת 2002 הופיע קאש בגרסת כיסוי לשיר Hurt אשר במקור הושר על ידי Nine Inch Nails באלבום משנת 1994. זו לא היתה סתם גרסת כיסוי. השיר הוא שיר אישי מאוד אשר קאש העניק לו פרשנות מיוחדת. הוא בוים על ידי מארק רומנק אשר בחר לצלם אותו בביתו של קאש בנאשוויל שהפך למוזיאון שלו. המוזיאון היה במצב רע ורומנק סבר שזו מטאפורה מצוינת למצבו הבריאותי של קאש. הוא צדק. חמישה חודשים לאחר צילום הקליפ קאש נפטר. המוזיאון נמכר ונסגר כמה שנים אחר כך.

הקליפ זכה בפרס הגראמי כקליפ הטוב ביותר באותה השנה. הוא מציג את קאש בשלבים שונים בקריירה שלו ובתוכו שזורים גם אלמנטים דתיים. הוא שיר מקסים. הוא שיר עצוב.

11 מחשבות על “אקורד סיום

  1. השיר הוא חלק מסדרה של 6 אלבומים בהם קאש מבצע גרסאות כיסוי ומכויח כמה הוא רלוונטי וחשוב, האלבומים האלה החזירו אותו לאור הזרקורים והיו ליווי מושלם עד פטירתו בטרם עת, האחרון מהם יצא לפני כשנה…וכולם מומלצים בחום

  2. מקסים… ואפרופו, הוא לקח עוד שיר ונתן לו פרשנות מרגשת… In My Life של הביטלס, שהופך משיר אהבה תמים ונאיבי לשיר של אדם זקן שמסתכל אחורה ורואה את כל חייו…
    http://www.youtube.com/watch?v=HlhcyWLORes

    לי אישית קשה להשאר מול השיר הזה עם עיניים יבשות…

  3. למה אתה כועס? לא התכוונו אליך.
    התכוונו ליואב, היו"ר של הקונצרם (כמו קונצרן רק יותר טוב)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *