הוט. fail#

במסגרת ההכנות למעבר הדירה החלטתי שהגיע הזמן להחליף את שני השלטים-רחוקים של שני הממירים שיש לי בבית. האחד שלט-רחוק אשר שולט בממיר מסוג "הוט מג'יק", השני שלט-רחוק לממיר רגיל.

למרות שהשלט-רחוק הוא חלק מציוד הקצה שמספקת חברת הכבלים (בדומה לממיר), היא אינה מחליפה אותו אלא בתשלום כאשר הוא מתקלקל (בניגוד לממיר, אותו היא מחליפה ללא תשלום במקרה של תקלה). כדי להחליף שלט-רחוק בלתי תקין יש לגשת לאחד מסניפי הדואר ולשלם 50 שקלים לחתיכת פלסטיק או לגשת לאחת מעמדות השירות של הוט הפזורים בקניונים ברחבי הארץ ולשלם 40 שקלים לשלט.

כיוון שיש לי ממיר "הוט מג'יק" שיש בו פונקציות נוספות (הקלטה, הקפאה וכדומה) נכנסתי לאתר האינטרנט של הוט כדי לברר האם בסניף הדואר באזור מגוריי יש את השלט המתאים. האתר פסק: כן! לא הסתפקתי בכך. התקשרתי למוקד התמיכה הטכנית של הוט כדי לברר באופן ודאי. המתנתי דקות ארוכות על הקו ובסוף ההמתנה נאמר לי על ידי איש התמיכה: כן! גש להחליף!

הלכתי לדואר. עמדתי בתור חצי שעה והחלפתי שני שלטים ישנים, חצי מתפרקים ומודבקים בסלוטייפ, בשני שלטים חדשים ונפרדתי מ-100 שקלים.

הגעתי הביתה ולא הצלחתי לשכנע את השלט-רחוק המפעיל את ההוט מג'יק לתקשר עם הטלוויזיה. חייגתי למוקד התמיכה הטכנית של הוט. המתנתי דקות ארוכות על הקו. בסופו של דבר איש התמיכה סייע לי להתגבר על הבעיה.

"ואיך אני מפעיל את המג'יק", שאלתי לסיום.
"המממ, השלט הזה לא תומך במג'יק", ענה.
"סליחה?"
"לא תומך"
"מה זאת אומרת לא תומך? אני ביררתי אתכם, אמרתם לי שתומך".
"לא תומך. אתה צריך שלט מסוג מידימקס סלקט ולך יש שלט מסוג אחר".
"אני לא יודע איך אתם קוראים לשלטים שלכם", עניתי. "התקשרתי לברר האם יש בסניף הדואר את השלט שאני זקוק לו. אמרו לי שכן. הלכתי וביקשתי שלט. נתנו לי שלט. עכשיו אתה אומר לי שהוא לא מתאים?"
"כן. לא מתאים".
"נו באמת!"
"אתה יכול לנסוע לקניון בחדרה יחליפו לך אותו".
"אדוני", אמרתי לו "אני יודע שזה לא נראה ככה אבל יש לי עוד כמה דברים לעשות בחיים. אני לא עובד בלהחליף שלטים-רחוקים. אני לא גר בחדרה וממילא הטעות היא שלכם ולא שלי – אני ביררתי איתכם!".
"אז אתה יכול לנסוע לחדרה ויש לך זיכוי שבעה ימים. יש לך שבוע להחליף את השלט".
"כן? ומה בינתיים? אני רוצה להקליט את המונדיאל. איך בדיוק?".
"המממ, אתה לא יכול".
"you dont say!".
"אז אתה יכול לנסוע לחדרה ולהחליף את השלט".
"זה לא מקובל עליי. הטעות היא לא שלי. אני התקשרתי, אני ביררתי, אתם הטעתם אותי".
"אנחנו נזכה אותך על השלט".
"באמת תודה רבה".
"אני יכול לשלוח לך דואר שליחים והם יביאו לך את השלט המתאים".
"מצוין. תוך כמה זמן הוא פה?"
"שלושה ימים".

בשלב הזה נפרדתי לשלום מהנציג ודהרתי לדואר. תפסתי את מנהל הסניף רגע אחרי שהוא סגר את הדלת. נפנפתי לו בשלט החדש והסברתי לו דרך דלת הזכוכית שאני רוצה את השלט הישן שלי בחזרה.

"וואי, איזה בלגאן עשית לי. איך אני מזכה אותך עכשיו?".
"עזוב, הוט יזכו אותי. רק תן לי את השלט הישן שלי".
"טוב, בוא מסביב".

החלפנו שלטים.

עכשיו אני צריך למצוא את הזמן (עוד השבוע, כן?) לנסוע לחדרה כדי להחליף שלט-רחוק.

אין ספק שהוט נמצאת בתחרות; תחרות החברה העסקית בעלת השירות הגרוע ביותר בישראל.
היא עוד תנצח.

25 מחשבות על “הוט. fail#

  1. יום אחד, כשאאגור את הכוחות לכך, אספר את סיפור ההתקנה של יס בביתי, אחרי שהחלטתי להתנתק מהוט. שנה וחצי אחר כך, הוט המציאו שהיה לי בעצם עוד ממיר שלא החזרתי, שנתיים וחצי לפני כן, וחייבו אותי ב 800 ש"ח. גם זה סיפור ארוך ומייגע, אבל בסוף קיבלתי את הכסף חזרה.
    אני כבר לא יודעת מי מהם יותר גרוע. מה שכן, ביס יש סדרות יותר שוות.

  2. בואו אנצל את ההזדמנות לספר לכם על חוויותי עם סלקום ותגידו בסוף אם הם לא ראויים לתואר: אני לקוח וותיק (כעשר שנים) נראה לי שכמעט אף פעם לא באתי במגע עם שירות הלקוחות והשתמשתי להנאתי בטלפון הפשוט שלי. בשנתיים האחרונות קיבלתי כל כמה חודשים מכתב המזמין אותי לשדרג מכשיר בחינם והתעלמתי מהמכתב.
    לבסוף נשברתי מכייוון שברכבי החדש הייתה דיבורית בלוטות' ורציתי מכשיר תומך. ב-1/1/10 נגשתי אל מרכז השירות הקרוב אלי ובקשתי להחליף מכשיר. כמובן שהמבצע נגמר בדיוק אתמול! בכל זאת אם כבר באתי, בצעתי את הרכישה (הכי פשוט שהציעו לי nokia 3120) כולל התחייבות לחבילת גלישה שאין לי בה צורך לשלש שנים! מיד שמתי לב שהמכשיר אינו מתחבר לא לדיבורית ולא למחשב שלי ואימתתי זאת גם באמצעות מכשירים אחרים שכן התחברו.
    חזרתי אל מרכז השירות, אפילו הדגמתי עם המחשב שלי שהטלפון לא מתחבר. אך הנציג טען בתוקף שלא הפעלתי נכון את הקישוריות (הקישוריות הייתה חבויה והוא הפך זאת לגלויה), חזרתי לביתי בתקווה שמשהו השתנה (לא ברור למה?).
    לאחר מספר ימים חזרתי שוב למרכז השירות, הפעם נפלתי על נציג שהבין את העניין והוא אפילו הציע לי שהמכשיור יוחזר בשירות שליחים עד הבית ללא תשלום (טעות גורלית כפי שיתברר להלן)
    לאחר כמה ימים הגיע חזרה המכשיר עם שליח – בקשתי ממנו לבדוק את המכשיר, אך טען שאין לו דיבורית ואין לו זמן ונסע – כמובן שהמכשיר חזר בדיוק באותו מצב עם טענה שבוצע ניקוי למכשיר.
    לאחר כמה ימים התקשרתי למוקד השירות ודרשתי שיבואו לקחת את המכשיר, ביליתי כשעה וחצי על הקו, קודם כל לשכנע את המוקדנית, אח"כ לשכנע נציג טכני של מוקד האינטרנט שאכן הייתה תקלה (הבן-אדם התקשר אלי מספר פעמים והייתי צריך להגיד אם הדיבורית התחברה ולסיום הוא הודיע לי שהוא לא בטוח השתכנע….) ולסיום לשכנע את מוקד השליחויות לתאם לי שליחות ללא עלות. כמובן אין צורך לציין שאחרי כל שלב כזה (וגם הבאים כפי שתיווכחו) למרות שהשקעתי זמן בשכנוע לקבלת שליחות בחינם, אכן חויבתי על השליחות והייתי צריך לבלות בשיחות למוקד לקבל את כספי חזרה.
    במקביל התקשרו אלי לסקר שביעות רצון ונתתי ציון נמוך ואז התקשר אלי מנהל המעבדה בירושלים לשמוע מה לא בסדר, בסיום השיחה – אמר המנהל שאציין בטופס התיקון שהוא מאשר להחליף מכשיר. אוקי, השליח אכן הגיע לאסוף את המכשיר וציינו את העניין. אחרי כמה ימים חזר וראיתי ששוב רק כתוב שניקו את המכשיר. לא רציתי לקחת את המכשיר, אז השליח התחיל לבכות שהוא מפסיד עלי. נכמרו רחמי וקיוויתי שאולי בכל זאת הפעם זה יעבוד. כמובן שהמכשיר לא תפקד כרגיל ושוב שיחות עם השירות הלוך ושוב. לבסוף הגעתי למישהו שהסכים שיחליפו את המכשיר אך הוא טען שכבר לא נותנים את המכשיר שלי (חלפו כמה שבועות בסה"כ) הוא הציע מספר מכשירים שלא נראו לי ואז אמר שיבדוק ויחור אלי. הבן-אדם חזר אלי אחרי חודש! והפעם הסכימו להחליף לי במכשיר זהה. ביקשתי שיגבו לי את הנתונים מהמכשיר הקודם ואמרו שזה יותר מסובך ויחזרו אלי. כך עברו להם עוד כמה שבועות, לבסוף הציעו לי שיביאו לי מכשיר חדש – יעבירו על המקום את מה שאפשר, את המכשיר הישן ישמרו במעבדה ויתאמו מועד מיוחד להעברת השאר (בעיקר תמונות).
    אוקי הגיע שליח, התחיל להעביר זכרונות, הצעתי שאשלם לו בנפרד על העברת התמונות אך הוא סרב. אמרתי לו שבכל זאת אני דורש לראות שהבלוטות' בסדר – הוא הסכים וביקש שבינתיים אחתום לו על טופס – ברגע שחתמתי הוא לקח את הרגליים וברח עם הטלפון הישן בלי להגיד מילה נוספת.
    בכל אופן המכשיר היה תקין הפעם והגענו בשלב זה לחודש מאי – חמישה חודשים מאז שבתמימות החלפתי מכשיר טלפון ולא קיבלתי את הפונקציונליות שהובטחה לי!
    חיכיתי מספר ימים והתקשרתי לשאול מה עם העברת הזכרונות. כמובן שהייתי צריך לעבור כמה נציגים עד שבסופו של דבר הבטיחו לחזור אלי. מאז כל כמה ימים קיבלתי שיחה מסלקום שעדיין מחפשים את המכשיר שלי. לאחר כמה שבועות קיבלתי שיחה שלצערם המכשיר לא נמצא! אפילו שאלו אם ארצה פיצוי של חבילת הטבות וסירבתי!
    אני לא מתחייב שכל הפרטים בדיוק נכונים, בכל זאת סלקום הצליחו להתיש לקוח ותיק שאין לו שום עניין להיות בקשר איתם – שימו לב איזה מנגנון מנופח בנתה סלקום כדי לחסום כל אפשרות לקבל שירות פשוט. ראו הוזהרתם – כאילו שיש לכם ברירה….

  3. עזבתי את הוט בגלל שהורידו את espn. התקשרו לברר למה התנתקתי והסברתי להם. התגובה של נציג "השירות": אבל יש לך את זה באינטרנט.

  4. אוי, כמה שזה נכון.

    כל פעם שאני שומע את אבי היקר מתעצבן בטלפון, אני אומר לעצמי "עוד פעם הוט…"

  5. אני באמת חושב שצריך להחליף את הטלוויזיה במחשב. אפשר למצוא את כל הדברים האלה באינטרנט.
    אני חולה על סדרות, ובכל זאת לא נגעתי בטלוויזיה כבר שנתיים.

  6. מי שמתעסק עם החברות האלה אחרי כל מה שנכתב ונאמר עליהן עושה זאת על אחריותו בלבד. אין לך על מי להלין אלא על עצמך. ובמחיר שאתה משלם להם בשנה אתה קונה סטרימר שמראה לך הכל, מקליט הכל ועוד נשאר לך יופי של עודף.

  7. מצטער להיות שונה ויוצא דופן, אבל כשאני רציתי להחליף את השלט שלי, שהתבלה אחרי יותר מעשר שנים, ביררתי במהלך השבת איפה ניתן להחליף ,וניגשתי להחליף במוצאי השבת בקניון בפ"ת,
    בחינם (!?!?!). אפילו הסבירו לי איפה אני מוצא הוראות לכיוונון של השלט החדש.
    נכון, לא תמיד מצליח לי עם החברות האלה, אבל במקרה הזה – דוקא יצא לי טוב.

  8. הוט משלבת בצורה יוצאת דופן גישה מוסדית של מאפיונריות תאגידית ועושק הצרכן עם בלאגן עצום בכל פרמטר אפשרי של הפעילות והשירות. בחודשיים האחרונים אני התנתקתי מהם (טלפון ואינטרנט), שכנעתי את הורי להתנתק (טלוויזיה וטלפון), ואני בדרך לעוד לקוחות מרוצים!
    לא אסלח להם לעולם על מה שהם עשו לי ובכל הזדמנות שרק תהיה לי להזיק להוט ולמוניטין שלהם – אעשה זאת.

  9. סלקום הם מעצבנים וגמלוניים ברמות, והדבר הכי פאתטי שהם אחר כך שואלים אם השירות שלהם מצוין. ואם אתה אומר שהוא לא מצוין, הם מלקים את נציגי השירות להנאתך במרכז הקולוסיאום שלהם.

  10. אולי הוט מנצחת, אבל בזק נושפת בעורפה בחוזקה. ואני חייבת להצטרף למומי והחתול – מי שהולך לישון עם פרעושים או משהו כזה. באמת יש היום הכל במחשב. טלוויזיה זה נורא ניינטיז!

  11. הא! לי יש כבלים אנלוגיים של הוט – אני צופה רק בערוץ 3 וערוץ 8 וגם זה מדי פעם, אז חבל לקנות דיגיטלי.

    בכל מקרה, השלט התקלקל כבר לפני שנתיים, ומאז אין מה לעשות צריך להחליף ערוצים ידנית כי פשוט אין – לא קיים יותר בשום מקום שלט אנלוגי להוט.

  12. לא יודע מה ניסיונם של אחרים. אותי הוט ניצחה, וגרמה לי לעבור לבזק וליס. גם שם לא בדיוק זכאים לפרס השירות הטוב, אבל עד עכשיו לפחות לא גרמו לי להרגיש שהמדיניות המוצהרת שלהם היא לשקר ולתת שירות גרוע במידת האפשר

  13. זאת הסיבה שאני לא מחוברת לטלוויזיה. לא לכבלים ולא ליס. כי מה יקרה ביום שארצה להתנתק? הרי ידוע שזו חתונה קתולית.
    למה להתחייב? כפי שאמרו פה לפני, יש הכל באינטרנט.
    ואפשר גם לקרוא ספרים.

  14. התגובה של בעז, הראשון, היא בדיוק התגובה שרציתי לכתוב. ללא ספק.
    עוד לפני 10 שנים כשעבדתי בהוט (די עם העגבניות..!) הם ידעו שהם הכי גרועים בשירות.
    היו דיבורים על מאמצים לשפר, אבל בשטח (בתור לקוחה) זה אף פעם לא נראה.
    זמני המתנה הם רק ההתחלה (הארוכה כאורך הגלות) של השירות המזוויע,
    כולל הטכנאים, ההתקנות, וכמובן – אנשי השירות הטלפוני.
    יש רק דרך אחת להגדיר את רובם (כי יש שם דווקא כמה בסדר גמור, פשוט צריך מזל של זוכה בלוטו כדי "ליפול" עליהם) – ח"כים לעתיד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *