לא ברור לי

לא מזמן הבאנו כאן קישור לכתבה על הלמו שמספרת עד כמה האיש מסכן. אני חושב שרובנו חשנו סימפטיה כלפי האיש. אבל משום מה יש לו נטייה להסתבך, או שמא לא מדובר בנטייה אלא במטרה.

"ידיעות אחרונות" מפרסם הבוקר תמונה של מפכ"ל המשטרה, משה קראדי, כשמאחוריו תמונה של צלב קרס.

rotter1

מי שאחראי על התמונה הוא לא אחר מאשר הלמו שהעלה את התמונה לפורום באתר הימין הקיצוני, "רוטר.נט". לאחר שישעיהו רוטר הוריד את התמונה, כך על פי הדיווח, נכנס הלמו שנית לפורום והעלה אותה בשנית.

אני לא פסיכיאטר, אבל יש כמה אפשרויות להתנהגות הזאת:

1. להלמו נמאס מהמחסן. הוא מעדיף את בית המעצר.
2. מדובר באישיות גבולית המחפשת להסתבך.
3. הוא פרובוקטור, על כל המשתמע.
4. הוא סתם אוויל.

עדכון: 5. יש עוד אפשרות – שהדיווח לא נכון. נחכה שהלמו יאיר את עינינו

49 מחשבות על “לא ברור לי

  1. אני דווקא אשמח לקבל תגובה פה.
    לא שאתה חייב לי הסברים או משו, תעשה מה שבראש שלך, אתה איש מבוגר, אבל אשמח אם בכל זאת תסביר לי את הרציונל. הוא נשגב מבינתי.

  2. אני לא רוצה ללכלך במקום שאני אורח בו.

    אני רק אומר שפורום באינטרנט עם מנהל שמצנזר, זה כמו עיתון עם עורך.
    אם כתב כותב משהו והעורך לא מאשר את זה כי פרובוקטיבי מדיי, אז בעיתון זה לא מופיע, ובפורום זה נמחק כמעט מיידית.

    מה שעשה ידיעות אחרונות זה פשוט לתת לזה פרסום שאפילו אני לא ציפיתי ולא חלמתי עליו. השלמתי עם העובדה שרוטר מחק (ולא העלתי שוב כמו שנכתב בכתבה) והלכתי לי לדרכי.

    ידיעות אחרונות פשוט חיפש אייטם טוב, ומה טוב יותר מלהראות איזה פורום "ימני קיצוני" שעושה פוטושופ על המפכ"ל.

    אני לא פעיל ימין כמו שנכתב בידיעות אחרונות. מעולם לא הייתי פעיל פוליטי, לא ימני ולא שמאלני ולא בשום מפלגה.

    אני סתם אזרח מתוסכל ששונא משטרה ומביא את זה בדרכים לא אלימות פיזית.

    כעת אני חושש שאלפי שוטרים יעלו על מערכת ידיעות אחרונות, ישרפו וינפצו אותה. הרי להם ולמוסלמים יש אותו כבוד עצמי, אותה מנטליות ואותם אמצעי אלימות…

  3. ידידי, מה שלא ברור לי הוא למה להעלות כזאת תמונה מלכתחילה.

    משה קראדי הוא אייכמן? הוא גבלס? הוא פעיל בנוער היטלר? הוא דוחף אנשים לתאי גזים? הוא שולח אותם למחנות ריכוז?

    מה השגת עם הפרובוקציה הזו? מה היא אמורה להביע? מה מהות ההשוואה המופרכת הזאת?

    ועוד הערה: פרסום תמונה של מפכ"ל המשטרה על רקע צלב קרס הוא אלימות פרופר.

  4. אני אשיב לך באותם שאלות:
    האם האזרח הקטן הוא רוצח? האם האזרח הקטו הוא שודד חמוש? האם אזרח הקטן הוא פעיל בנוער אלפרון? האם הוא דוחף אנשים לתאי מכוניות? האם הוא שולח אותם למחנות סמים?

    אז למה השוטרים הם אלימים? למה הם מפוצצים ראשים? למה הם מתעללים בחשודים? למה הם אוזקים חשודים בציבור בניגוד לחוק? למה עציר לא יכול לקבל דברים אלמנטריים לתא שלו (סבון, מברשת שיניים, נייר טואלט, מגבת, שמיכות נקיות, אוויר צח, טיול יומי)?
    (אתה לא תדע את התשובות כי מעולם לא נעצרת ומעולם לא היה לך קטע רציני עם המשטרה).

  5. הלמו, סליחה שאני מתערב, אבל אתה מפספס את הנקודה. השאלה היא לא למה העלת או למה לא העלת – המניע שלך הוא ליצור פרובוקציה ובפני עצמו הוא לגיטימי. השאלה היא איך זה שאתה לא קולט את התועבה, את השפלות שבליצור תמונה שכזו מלכתחילה. אני לא יודע מאיזה רקע והסטוריה משפחתיים אתה מגיע, אבל התמונה הזו שוות ערך לאלף סטירות לחי ומכות אלה, אז התירוץ של "דרכים לא אלימות פיזית" לא רלוונטי. אני מציע לך לפרסם התנצלות אישית למפכ"ל קראדי וכללית לכל מי שעשוי (כמוני) להיפגע מתמונה שכזאת. תאמין לי שזה יוציא אותך הכי טוב מכל הפרשה המיותרת הזאת, אם אכפת לך בכלל.

  6. פיגו ידידי,
    אני נפגע מתמונות של גברים שריריים גבוהים וחסונים כשעל זרועתיהם פרוסות בלונדיניות מהממות. למה לי אין כזה…?

    יש ישראלים שחושבים שסמלים נאציים זה נכס וזכרון פרטי שלהם, רק בגלל שההורים או הסבים שלהם היו בשואה.

    אני נגד הניכוס הזה.

  7. אני מבין את ההתנגדות לניכוס, אבל אתה מבזה את זכרם של אנשים שנפגעו מנאצים אמיתיים ולא מה"נאצים" שאתה מתאר.
    משטרה אלימה, כן או לא, זה בהחלט ראוי לדיון (אין ספק שהיא אלימה – אני חושב שכל משטרה בהגדרה היא דבר אלים – כי בזה היא עוסקת, בכוח), אבל הדרך שבה אתה בוחר להתחיל את הדיונים תמיד גורמת לזה ש:
    א. אתה יוצא רע.
    ב. הצד השני מקבל סימפטיה.

    אז מה אתה משיג בזה בדיוק?

  8. הלמו, אני מבין את מה שאתה אומר. מבין, אבל לא מסוגל לקבל.
    אתה כותב "יש ישראלים שחושבים שסמלים נאציים זה נכס וזכרון פרטי שלהם, רק בגלל שההורים או הסבים שלהם היו בשואה". "רק"? אין לי מושג אם אתה מבין כמה משפט כזה יכול לפגוע, ואכן פוגע, לא רק במי שהוריו או סביו היו בשואה, ואפילו לא רק במי שקורא לעצמו "יהודי" או "ישראלי", אלא בכל אדם באשר הוא אדם.
    אני לא סבור שסמלים נאציים הם זכרון פרטי שלי, למרות שאני אוחז בסבתא אחת שהצליחה לברוח משם בכוחותיה האחרונים ובלא מעט מזל, אני חושב שהסמלים הללו שייכים לזכרון הקולקטיבי של כולנו, ולהדביק אותם לאיש משטרה, כי אתה לא אוהב שוטרים, זה לא רק זילות השואה, אלא זלזול עמוק, ותמוה יש לומר, באחרים.
    אתה לא אוהב את המשטרה? אל תתעסק איתה (למרות שאני מניח שתגיד שהם אלה שמתעסקים איתך).
    אתה לא אוהב את "ניכוס השואה"? אני לא אוהב אנשים שמזלזלים בה.
    לפני שאתה יורה לכל הכיוונים, עושה פרובוקציות ומשחרר משפטים שפוגעים בלי חשבון, אני מציע לך לנשום רגע ולחשוב, ממש לחשוב על ההשלכות של פרסום תמונה כזו.

    מעולם לא טענתי שהשואה היא שלי ושל משפחתי, להיפך – אני טוען שהיא של כולנו, גם שלך הלמו, גם שלך.

  9. עד כמה שמפריע לי הקטע הזה עם הדגל עדיין זה לגיטימי במסגרת חופש הביטוי. השאלה היא באמת מה הטעם? אני לא בטוח שאנשים הבינו את משמעות הפרובוקציה ולכן ניטל ממנה העוקץ (אם היה מלכתחילה).

    גם אני מתנגד לניכוס השואה אבל בו בזמן אני גם מתנגד להיפך-שימוש חסר טעם וקלוקל. כל שוטר שמרביץ נהיה נאצי. כל שוטר שמפנה נהיה היטלר. אולי במסגרת חופש הביטוי זה לגיטימי. במסגרת הטעם הטוב-לא משהו.

    אני מבין את המאבק שלך הלמו, אבל היית מצליח יותר עם פרובוקציות "לגיטימיות" יותר. אנטי לשם האנטי מייתר את המאבק שלך.

  10. זכותו של הלמו להיות האדיוט שהנו, אבל את מעט הסימפטיה שהייתה לי אליו הוא איבד. מעבר לכך אני חושב שהלמו הוא סך הכל פרובוקטור קטן שרק מחפש לעשות צרות ולא לפתור בעיות, והלמו יודע היטב על מה אני מדבר.

  11. לא אכפת לי מהרגשות של המשטרה או מהרגשות של ניצולי השואה.
    מה שאני לא מבין: אחרי ההסתבכות עם התמונה של השופטת ההיא – למה להסתבך שוב?

  12. מתנה לכל מי שחש איזושהי סימפטיה אליו בפוסט הקודם (מוסיף???).
    הבחור פשוט מחפש צרות בכח.. ואחרי זה לא מבין מה רוצים ממנו.
    פחחחחחחחחח….

  13. למרות כל התגובות האוטומטיות שכל קישור לשואה גורר אחריו, הייתי שמח לשמוע מהלמו למה עכשיו. מה לא היתה אלימות משטרתית קודם. מה לא פיזרו מפגינים (או סתם אזרחים) במכות, כדורי גומי ואף אש חיה? מדוע דוקא קראדי ולא הרמטכ"ל שיש לו אחריות ישירה לכמה פשעי מלחמה או ראש השב"כ בכל זאת לידם המפכ"ל הוא רק ילד בכל מה שקשור להפעלת אלימות.
    האם רק בגלל שהמשטרה היתה אלימה כלפיך או כלפי מישהו שאיכפת לך ממנו?

  14. פיגו: בוא נדון רגע בשאלה החשובה:
    א. אתה מבזה את זכר השואה!
    ב. לא, אני לא.
    א. כן, אתה כן
    ב. לא, אני לא
    א. כן, אתה כן
    ב. לא, אני לא

    במקום זה, אני מעלה שאלה שיש לי סיכוי לקבל עליה תשובה.

  15. שי החשיבות של הלמו איננה מוטלת בספק כלל, לאיש אין חשיבות מעבר לשלולית הוירטואלית. אני חושב שהסגנון אותו בחר מעיד על איש קטן המחפש את הסנסציה על מנת להתפרסם בכל מחיר. אני מקווה שזה עונה על שאלתך הקודמת. ולגבי המשתמע מהתגובה שלך לפיגו, שאין אפשרות לשפוט אובייקטיבית אם הלמו פגע בזכר השואה – בטח שאפשר.

  16. מה שאני לא מבין זה מה ההבדל בין המעשה של הלמו למעשה של אותו אדם ששם את רבין במדי אס.אס? האם גם זו היתה דרך מחאה "בלתי אלימה"? הרי גם את רבין שנאו (כמו שהלמו שונא את המשטרה) – אז למה לא להלביש אותי במדי אס.אס?

    בקיצור, אני חושב שזה אקט אלים בפני עצמו.

    מעבר לזה שמי שסבל מנחת זרועה של המשטרה ישתדל, לפחות על פי רוב, להימנע ממפגש נוסף איתה ונראה שהלמו דווקא מחפש את קרבתה.

  17. הלמו יסביר את הלמו, אבל יובל אתה מתמקד בעוול הקטן ושוכח את הגדול.
    הבעיה בהלבשת רבין במדי אס.אס כביזוי זכר השואה, היא העוול הקטן. הבעיות
    הגדולות בכך היו א) ההשפעה שהיתה לכך להתרת דמו ב) הזיהוי של כל ניסיון
    לפשרה עם הפלסטינים (בעייתי ככל שהיה הסכם אוסלו) כבגידה והשמדת ישראל.

    השאלה הביקורתית איננה מדוע הצעקה של הלמו או מישהו אחר היא צורמת, אלא מדוע
    ועל מה הם צועקים. ומה זה אומר עליהם ועלינו.

  18. דמיין את הסיטואציה: אתה נכנס עירום עם עוד 6000 איש לחדר שלא גדול ממגרש כדורסל, 6000 איש, אי אפשר לנשום, החדר חשוך לגמרי, פתאום נפתח בגג פתח קטן ומייד נסגר.
    אתה מרגיש שנתפסים לך השרירים, אתה לא מבין מה קורה, כולם מסביבך צורחים מפאניקה, התחושה בשרירים שלך מתחזקת, אחרי רבע שעה אתה והאחרים נמצאים בדבוקות דבוקות, מתים, מחבקים אחד את השני בקבוצות של 20-30 איש, תנוחת החיבוק שנכפתה עליו בגלל שריריך המכווצים, מין גוש של אנשים מחובקים.

    במידאנק נשארו תאי הגאזים במצבם המקורי, אפשר לראות את השריטות על הקירות, של הציפורניים של האנשים שניסו לטפס על הקירות, שזרועים כתמים ירוקים בגל הגז.
    תחשוב על הסיטואציה, תנסה לדמיין את עצמך בתוכה, לי זה לקח המון זמן עד שזה היכה בי.
    הייתי באוטובוס בפולין, בדרך ממידנק למלון שלקחה בערך 6 שעות, אחרי 4 שעות קלטתי איפה הייתי ומה עשו שם, הסיטואציה הייתה חיה בתוך ראשי. פשוט ישבתי שם באוטובוס ובכיתי, ואני לא אחד שבוכה בדרך כלל.

    אני לא חושב שעשו לך את זה במשטרה.
    אני לא חושב שאתה מבין בכלל מה זה.
    באמת תנסה לדמיין את הסיטואציה בתוך ראשך, נסה לחוש אותה, לא בטוח שתצליח, אבל תנסה.
    ואז תבין למה עצם ההשוואה פוגע באנשים ולמה אסור לעשות את זה.

    לא אנחנו שמנכסים את השואה- זה אתה, אתה מחליט שמה שעשו לך זה שואה ואתה פוגע בחצי מדינה בזמן שאתה עושה את זה, ואתה פוגע בזכרונם של הקורבנות.
    אני יודע שהתגובה שלי נראית רגשנית ומגוכחת, אבל אני ניסיתי להעביר את מה שאני מרגיש לגבי מעשים כמו שלך.

    אני איבדתי את הכבוד שהיה לי אליך הלמו, אתה בעייני עכשיו כקליפת השום.
    אתה אדם קטן בדיוק כמו השוטר שמרביץ לאזרח כי הוא יכול, פשוט אדם אלים שלא חושב על התוצאות של מה שהוא עושה.

  19. לאחר כל מה שנאמר
    1) אתה רוצה להיות אנרכיסט – FINE WITH ME – רק אל תבכה על זה שאתה לא מוצא עבודה. אני לא הייתי מעסיק אדם שלא מסוגל להבין את הנזק שבאי-יכולת להתאפק. לא כל מה שעולה בראש צריך לעשות.

    2) נסיים בנימה אישית – שתלך לעזאזל – אתה, אנשי הימין שזועקים נאצים לשוטרים ואנשי השמאל שקוראים לאנשי הימין יודנריין. כל זאת בשם סבתי בת ה-87 שזכתה להגיע לפה בניגוד לכל שאר האנשים ממשפחתה שנרצחו בשואה על ידי הנאצים.

  20. על פי אמת המידה שלך כל שוטר שמפגין אלימות כלפי אזרח הוא נאצי. על פי כך מרבית השוטרים בעולם הם נאצים.

    אז רק סיפור אחד קטן (בהמשך לדברים של MRM – מה שסבתי ראתה בוורשה, פולין, לאחר הכיבוש של העיר על ידי הגרמנים):

    קבוצת חיילים גרמנים רואה יהודי זקן ברחוב בפולין, הם ניגשים אליו, אחד מהחיילים שולף סכין ומוריד את הזקן של היהודי הזקן על ידי כך שהוא חותך את כל עור פניו של היהודי הזקן. היהודי הזקן נשאר מדמם למוות, בעוד החיילים הגרמנים בועטים בו, צוחקים.

    HALEMO יש אידיוט שיודע שהוא אידיוט ויש אידיוט שלא מבין את זה. איזה סוג של אידיוט אתה?

  21. מספיק עם הפורנוגרפיה הזו. אפשר לחשוב שהלמו המציא את השימוש בשואה כדי להביע
    מחאה. האם את אבא אבן שהשווה את גבולות 1967 לגבולות אשוויץ הייתם מנסים ללמד
    היסטוריה ?

    השימוש בשואה זו הדרך של המיעוט הנרדף או של מי שמרגיש את עצמו ככזה לנסות ולהשמיע
    את קולו. ככה זה במקום שלא מקשיבים לצעקות, צריך לצרוח.

    ונסיים בנימה אישית לכל מי ששלח את הלמו לעזאזל/איבד את הכבוד אליו/ חושב שהוא אידיוט
    וכו', אז בשם סבא רבא שלי האידיוט, שמחל על כבודו ומתענה בגיהנום – יאללה, יאללה.

    נ.ב
    מה מוסיף חולה או שמא עובד חלילה וחס ?

  22. אוי, בדיוק הבנתי למה הפוסט הזה כל כך אקטואלי.

    MrM, רוגל והמתעורר בחוץ הם מוסלמים והלמו הוא קריקטוריסט הדני.

  23. עומרי, לפי תפיסתך אין מחאה לא ראויה ואין פרובוקציה לא מוצדקת. לא כל שימוש בשואה לא מוצדק, ושימוש לא מוצדק בשואה בעבר לא מכשיר את השרץ של הלמו. מעבר לכך, ההשוואה לדברי אבא אבן מוטעית מאחר שאבא אבן אמר בבירור שגבולות 67 יובילו להשמדת מדינת ישראל (שואה נוספת), בעוד שהלמו, סתם בשביל פרובוקציה החליט להשוות את משטרת ישראל לקלגסיי הס"ס .
    לא כל פרובוקציה ראויה, והמטרה לא מצדיקה את האמצעים. הלמו הוא פרובקטור לשם פרובוקציה, כך הוא מקבל את אור הזרקורים ואת ההתעניינות בו ובמעשיו. אולי הגיע הזמן לטפל בו בדרך הפשוטה של התעלמות.

  24. עומרי ההשוואה שלך מקוממת. אף אחד לא כפר בזכותו של הלמו להיות אדיוט (ונדמה שגם כתבתי את זה, אבל אתה הרי לא טורח לקרוא).זכותנו להביע את גועל הנפש שלנו אינה גורעת מזכותו ואף אחד לא הציע לשרוף את המחסן בו הוא גר כתגובה.

  25. זה פשוט נוגע ללב, רוגל, שאתה שמוכן לותר על האחווה והשיוון, ומוכן להגן על זכות האדם
    להיות אידיוט. לזה קוראים קידמה.

    מעבר לכך, אין בכוונתי לזלזל בתחושת הגועל נפש של המגיבים (אני הרי בעד מוסלמים).
    אני רק מציע שאחרי שהבענו את הגועל באופן כל כך גרפי, נסתכל קצת מעבר לו. אלא שלכך
    יש צורך בהשתתפותו של הלמו בדיון.

  26. עמרי צודק פעמיים:

    א. יש לי יציקה על הראש ולכן אני לא כל-כך יכול לעקוב אחר ההתרחשויות בגלוב.

    ב. למרות ההסתייגויות של רוגל, אי אפשר שלא לשים לב שיש קצת (רק קצת, כמובן) הבדל בהתייחסות שלו לעניין חופש הביטוי בשני המקרים. ואני אדגים:

    קריקטורות גזעניות נגד מוסלמים – שופ פור פרידם…קנו לגו…תראו להם…חופש ביטוי…

    קריקטורה של הלמו- פרובקוציה..שרץ..גועל נפש..אידיוט…להתעלם…

    אני לא שופט באופן ערכי אף אחד מהמקרים (קריקטורות דניות לעומת קריקטורות למואיות), כי מדובר ברוגל והוא הרי מאד תבוני ורציונלי וערכים לא מבלבלים אותו, אבל בהחלט אפשר להצביע כאן על ערעור האמונה שלו באבסולוטיות ה-חופש (שהוא כידוע לכל מי שעבר את סדנת רוגל לאנרכיזם ימני, זכות האדם הבסיסית והיחידה).

    וחוץ מזה רוגל, מה איכפת לך מקריקטורה על מפכ"ל המשטרה? משטרה זה של המדינה ו"של המדינה" זה רע. לא? ואתה יותר מכולם צריך להזדהות עם הלמו, שפעם אחר פעם המשטרה והמערכות האחרות של המדינה מדכאות את היצירתיות ואת חופש הביטוי שלו. הוא הרבה יותר אנארכיסט ממך, ובניגוד אלייך הוא גם משלם על מחיר. תן לו לפחות את הכבוד על זה.

    אני בניגוד להרבה מתייפיפים, גם מהשמאל וגם מהימין, מתנגד גם לקריקטורות הדניות וגם לקריקטורה של הלמו.

    תודה על ההקשבה. אני נעלם לעוד כמה שעות.

  27. עמרי
    אני שמח שאתה בעד הערבים, אחרי הכל הם הצרכנים הגדולים ביותר של התרבות האנטישמית לאחר כניעת הנאצים במלחמת העולם השניה. אצלם מופיעים באופן עקבי (בקריקטורות של העיתונות הערבית) מנהיגי ישראל וארצות הברית עם מדים של חיילים נאצים.

    האם השימוש שלהם בסמלים של הנאציזם מקורם בתחושת חולשה? האם שבועון ערב-סעודי מהווה אכסניה לציבור נרדף?

    זילות השואה היא רק אחד השלבים, הכחשת השואה (ע"ע אירן היום) ונסיון לדי-לגיטימציה של ישראל הם השלבים הבאים (על פי התאוריה שישראל נוסדה כחטא של אירופה שרצתה להשקיט את מצפונה אחרי מלחמת העולם השניה).

  28. מוסיף, אתה לא מקשיב!
    כתבתי שלדעתי הקריקטורות הדניות הן ביטוי לטעם רע ולשנאה וכתבתי גם (פעמיים) שאני בעד זכותו של הלמו להיות אדיוט. דעתי היא מאוד עקבית להלמו יש זכות דיבור ולי יש את הזכות להביע את דעתי עליו (להבדיל מלהשתיק אותו)
    עכשיו אני אענה לך על שאלתך לגבי המשטרה. מדינה היא מטבעה גוף מונופוליסטי ובתור שכזו יש לה מונופול על אמצעי הכפיה. מאחר שאני מאמין שתפקידה של המדינה הוא להגן על חופש הפרט אני מאוד בעד המונופול הספציפי הזה, מאחר שאני מעריך שצבאות פרטיים יפגעו בחופש הפרט (ראה דוגמת לבנון). יחד עם זאת אני תומך בהגבלת כוחה של המשטרה ופיקוח מחמיר על הדרך בה היא מפעילה כח. אם משטרת ישראל מפעילה כח לא ראוי, דבר הנתון לויכוח (ראה דעתו של מנכ"ל הקונצרן), זה צריך להיות מטופל.

  29. הופה. מה קורה פה? גוף פרטי עלול לפגוע בחופש הפרט? המשטרה צריכה להיות בידי המדינה? צא דיבוק! צא ותחזיר לנו את הרוגל שאנחנו אוהבים!

  30. נראה לי שהויכוח כאן גלש אל עבר הצעקות ושכחנו על מה התווכחנו. אני אומר את זה כי נראה לי שהמתווכחים דווקא מסכימים על הרבה דברים. אז יש לי שאלה למיקוד:
    האם מישהו חושב ששימוש בסמלי השואה לצורך מחאה (שאינה קשורה לשואה, מן הסתם) צריך להיות מוגבל על פי חוק? מה שהיה הופך כנראה את הקריקטורה של הלמו לעבירה פלילית? וגם אם לא, האם יש לרנ"צ קראדי עילה לתבוע את הלמו על הוצאת דיבה? והאם לא יהיה זה אירוני שהמשטרה שכידוע מתנכלת להלמו, תפגע בו דוקא באמצעות תביעה אזרחית?
    יהונתן – אני מצפה לתשובתך המנומקת. השאר יכולים לא לנמק.

  31. אני חושב שהאשמה המתאימה פה היא דווקא "הסתה" ולא הוצאת דיבה – אבל אני לא משפטן ואין לי עניין לתת רעיונות למשטרה כיצד לתבוע את הלמו.

    אני בטוח שיש להם רעיונות משל עצמם.

    אני גם לא אתפלא אם העדרותו מאז שעות הבוקר של הלמו קשורה איכשהו לעניין – אבל ייתכן שאני טועה.

  32. אני הייתי נזהר מאוד מלהגביל את חופש הדיבור של משהוא. אני יכול לחשוב שהלמו הוא חרא של בנאדם ומה שהוא עשה הוא גועל נפש ועדיין אני חושב שיש לו את הזכות להגיד את זה.

    ומוסיף אל תתחיל אתי, הדעה שלי לגבי צבא, משטרה ובתי משפט היא עקבית. האם גישתך הליברלית עקבית באותה מידה? אני מסופק.

  33. אני מאד מאד עיקבי בדעותיי, אלא אם כן "עקביות" שקולה בעיניך ל"דוגמטיות".

    חוץ מזה, אתה מתבלבל. טומי לפיד "ליברל", לא אני.

  34. ר"ש, אני לא מתווכך על זכותו של הלמו ליצור קריקטורות מפה ועד להודעה חדשה, אני נגד היצירה שלהן.
    יש הבדל מהותי מאוד.

    ויובל, קראדי יכול להגיש נגד הלמו תביעת דיבה, על הסתה לעומת זאת, רק המדינה יכולה לתבוע את הלמו, אז אני לא חושב שיש איזהשהו קשר.

  35. זה בדיוק העניין – שאני לא חושב שקראדי ישכור עורך דין כדי להתעסק עם הלמו.
    הרבה יותר פשוט לבקש מהפרקליטות לעשות את העבודה.

  36. אני לא חושב שיש כאן הסתה. בכלל, יש אצבע קלה מדי לדעתי על הדק ההסתה. צריך לקרות משהו די קיצוני כדי להאשים בהסתה, ולא נראה לי שזה מתקיים כאן. מבחיל – כן. הסתה – לא.
    לעומת זאת, נראה לי שלא תהיה בעיה לשופט לפסוק לקראדי פיצויים על דיבה בגלל התמונה הזו. אבל עלה בדעתי שדוקא כנראה שיש כאן עבירה קלה – העלבת עובד ציבור. קראדי הוא לא פוליטיקאי (טוב, יש יגידו שכן) אלא עובד מדינה ולכן יש עליו הגנה מסוימת. נדמה לי שהלמו בעצמו התייחס לעניין הזה בכתבה עליו בנרג', עם טיפים איך אפשר להעליב שוטרים ולהתחמק מעונש. נראה לי שהוא לא הקשיב לעצות של עצמו הפעם.

  37. מוסיף, סליחה על הבלבול בטרמינולוגיה. פיגו יעיד שבארה"ב כשקוראים למשהוא שמאלן/סוציאליסט/סוציאל-דמוקרט משתמשים במינוח ליברל (מה שכמובן איננו צריך להיות סמולנים אינם בעד "ליברטי" אלא בעד שיוויון ).

  38. מה שהלמו עשה זה מכוער, והוא יודע את זה (הוא עשה את זה בגלל שזה מכוער) אבל זה בהחלט לא הסתה, על פי ההגדרה של היועמ"ש הנוכחי. משמעותו של החוק נגד הסתה נבלע בלהט הדמגוגים של רצח רבין – הסתה פירושה קריאה ברורה או עידוד אלימות, כשאומר אותה מוביל דעת קהל. הלמו הוא ממש לא מוביל דעת קהל, והוא לא קרא כאן לאלימות.

    ואם תבדקו את אתר רוטרנט תגלו שם דברים איומים אחרים, שמשום-מה התקשורת לא ממש מתעניינת בהם (סקופ – גם בתמונה של קראדי הם לא התעניינו, זו ידיעה "מטעם" בדיוק כמו שאר התמונות של הפינוי שפורסמו באדיבות המשטרה). יש שם (אולי כבר אין אבל היה במשך תקופה מספיק ארוכה) באנר קבוע בראש הדף שקורא לשחרר את יגאל עמיר ומפנה לאתר המשפחה. יש שם קריקטורות, תמונות ואמירות אנטי-ציוניות חזקות מאוד, ולא מדובר על סתם גולשים – מדובר על נעם רוטר בעצמו, סוג של ברוך מרזל עם מקלדת, שמנהל את האתר. גם היחס לגולשים שם הוא מאוד אלים, וכל מי שטיפה יותר שמאלני מביבי יכול למצוא עצמו תחת מתקפה, ורוטר הנכבד עלול אפילו לפרסם את שמו – כפי שקרה לכמה גולשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *