נדחף אל הספר הדיגיטלי

אתמול פגשתי באולפן לונדון וקירשנבאום את נדב אייל, עורך דסק החוץ של חדשות ערוץ 10. נדב סיפר לשניים ולצופים על האוטוביוגרפיה של ג'ורג' בוש אשר רק יצאה לאור. הוא הביא מתוכה ציטוטים וסיפורים תוך שהוא מקרין כמה קטעים מתוך ראיונות שהעניק בוש בימים האחרונים לרגל צאת ספרו.

בתום האייטם הנפלא שלו, שאלו אותו השניים איך כבר הספיק להשיג את הספר. נדב הסביר שהוא רכש את גרסת הקינדל. "הדבר הכי טוב בקינדל", אמר לנו "הוא שבכלל לא צריך לקנות קינדל. כל שצריך לעשות הוא להוריד את תוכנת קינדל-PC של אמזון, להתקין על המחשב האישי, לרכוש ספרים דיגיטליים ונגמר העניין".

אלוהים אדירים, למה לא חשבתי על זה קודם.

בעצם, אני יודע למה לא חשבתי על זה קודם. אני אוהב ספרים. אני ממש אוהב ספרים. אני אוהב את המגע שלהם, אני אוהב את האסטטיקה שלהם, אני אוהב לראות אותם על המדף, להביט עליהם מרחוק ואז כמו נץ לאתר את האחד שחיפשתי, לשלוף אותו ולדפדף בו בעמידה. אבל לאהבה הזו יש מחיר והמחיר הזה מתחיל לתת את אותותיו.

הוא מתבטא במקום. כשיש לך עשרים ספרים אין לך בעיה לפנות להם מדף אבל כשיש לך יותר ממאתיים, ואז יותר מאלפיים, מקום מתחיל להיות שיקול. הוא מתבטא גם בבלאי. ספרים הם ארטיפקט שמתיישן עם הזמן. זה אמנם חלק מהקסם שלהם אבל לעתים כואב הלב על ספר שמתפורר לך בין הידיים. אלו לא החסרונות היחידים.

גם לפורמט הדיגיטלי יש לא מעט חסרונות ובראשם היעדר מוחלט של אסתטיקה. כל ספר דומה לאחר; כולם קבצים דיגיטליים, כולם נראים אותו הדבר. הם מחביאים את עצמם, מסתירים את ההקשר הרחב שלתוכו הם נולדו, מסווים ומעלימים את הטעם התרבותי שרכשת במהלך הזמן אל תוך כרטיס זיכרון, אל תוך דיסק קשיח. אם כוללים בתוכם הגבלות מעיקות, מציקות ובריוניות על הדפסה של עמודים, העתקה של קטעים ושאר ירקות. אבל הם פונקציונאליים, הם יעילים. הם מאפשרים לך לחפש בתוכם, לחפש בכולם, להגיע אל המידע שאתה זקוק לו במהירות, הם מאפשרים לך לקחת 50 מתוכם יחד לכל מקום. הם מקצרים את הזמן שנפער מהרגע שהזמנת אותם עד לרגע שקיבלת אותם; עכשיו הזמנת, עכשיו זה אצלך.

וכן, יש העניין הזה של המחיר. ההחלטה של המדינה לגבות מהצרכנים מס חדש בסך 38 שקלים, מחיר ההפרטה, מחיר הטמטום, מחיר האטימות או סתם צורך בעוד קצת כסף לקופת המדינה (ויש כבר מי שהבטיח "לבדוק את העניין"), הופכת את הדבר הזה שכל כך אהבתי לעשות, להזמין ספרים מחו"ל, לעניין יקר להחריד. לא רק שנאלצתי לחכות שלושה שבועות עד שהספר יגיע, לא רק שהייתי צריך לעמוד שעה בסניף הדואר הדלוח והבלתי מתפקד במדינה כדי לשחרר אותו, לא רק שנאלצתי לשלם 30-50 שקלים דמי משלוח כדי שיסכימו לשלוח אותו למדינה הרחוקה במזרח התיכון, כעת אני גם צריך להוסיף 38 שקלים למדינה. כך, ספר יד-שניה שעולה בארה"ב 4 דולר עולה לי, כצרכן ישראלי, 40 דולר.

ההרגשה שלי היא שאני נדחף, ממש נדחף אל תוך הפורמט הדיגיטלי. אני לא מעוניין בו, אני לא מתרשם ממנו, אני לא מרגיש איתו בנוח ובכל זאת נראה שלכולם יש עניין שאפסיק להזמין ספרים מנייר ואתחיל לרכוש ספרים דיגיטליים.

אני כותב את הדברים האלו כדי שהם ישמשו עדות. עדות לאנשים שיבואו אחר כך ויסבירו שהאנושות עברה בראשית המאה ה-21 אל הפורמט הדיגיטלי כיוון שהוא היה נוח יותר, טוב יותר ועדיף על הנייר הבלתי יעיל. "אחרי 600 שנה, האנושות מאסה בנייר ועברה לספר הדיגיטלי", יהיה מי שיכתוב במאה ה-22.

לא, אני מבקש להדגיש, לא. אני בוחר בפורמט הדיגיטלי לא כיוון שמאסתי בספרים, בגלל נגמר לי המקום או בגלל שהתעייפתי מלהכניס אותם לארגזים בכל פעם שאני עובר דירה (במקום להעתיק אותם לדיסק-און-קי). אני עובר לפורמט הדיגיטלי כי אני נדחף לשם.

עוד היום אתקין את קינדל-PC והספר הבא שאקנה יהיה כנראה הספר הראשון שאקנה בפורמט דיגיטלי.

38 מחשבות על “נדחף אל הספר הדיגיטלי

  1. אני מאוד מזדהה עם כל מה שאתה אומר. אני מאוד, אבל מאוד אוהב ספרים, ואני אוהב את הפיזיות שלהם. מאותה סיבה, אגב, אני עדיין קונה דיסקים (ותקליטים פה ושם). אבל זה כבר נהיה מעיק. לאחסן אותם, להזמין אותם מחו"ל על כל המשתמע מכך. כל כך פשוט לקנות ספר דיגיטלי…

    אבל מעניין אותי מה תעשה ברגע שתקנה את הספר הדיגיטלי הראשון. תשב לקרוא אותו מול המסך? אני יכול להעיד רק על עצמי, אבל זה קשה לי מאוד לקרוא לאורך זמן על מסך המחשב. תנוחת הישיבה אינה נוחה לי, האור הבוהק מעיק עלי, וכמובן יש את כל הגירויים הקיימים במחשב… אי אפשר לקחת את הספר אל הכורסה החביבה עלי (לקרוא מהלפטופ לא בא בחשבון). אז מה עושים? במקרה שלי, נדחפים עוד יותר אל הספר האלקטרוני ורוכשים מכשיר קינדל, מה שאעשה בקרוב.

  2. אני חושבת שפשרה טובה תהיה לרכוש ספרים מקצועיים בפורמט דיגיטלי (כולל ספרי עיון למיניהם), וספרי סיפורים בפורמט הישן והטוב. אני למשל לא מרגישה את הצורך להתכרבל עם ספר שעוסק ב-CSS או בביולוגיה של העכבישים, אבל נראה לי מבעס לקרוא את Dune על מסך מחשב. זה לא אותו דבר (ואומרת את זה מישהי שנמצאת רוב היום והלילה מול מסכי מחשב שונים).

  3. הקינדל ל-PC הוא אכן נחמד, אבל כמו שהעירו קודם, לא נוח לקרוא על ה-PC. זה לא נוח מהרבה בחינות: לא רק שזה לא מאפשר לקרוא על הספה, במיטה, או ברכבת, אלא שהמסך עצמו פחות נוח לקריאה ממושכת מהמסך של הקינדל.
    לשמחתי, הקינדל כיום הוא כבר במחיר ממש סביר. 139 דולר, ועוד בשער של ימים אלה, זה ממש שווה לכל נפש, בעיקר אם הנפש חובבת ספרים.

  4. אני מאוד אוהבת ספרים. אני מאוד אוהבת לקרוא. (אולי בגלל שגדלתי בעיר שסבא שלך היה אחראי על החינוך בה, ואולי כי גם בבית שלי תמיד אהבו ספרים…)

    ככשמעתי על הקינדל לראשונה מיהרתי לאתר של אמזון, בתור מישהי שסוחבת איתה 4 ספרים לפחות בכל נסיעה לחו"ל ולו רק מחוסר היכולת להחליט מה יבוא לי לקרוא (וחוזרת עם 4 נוספים, כי אין כמו לקרוא בשפת המקור, וזה גם יותר זול). זה נשמע לי פונקציונלי, יעיל וזול.

    אבל אז, גיליתי לתדהמתי שמחיר ספר/עותק לקינדל יקר הרבה יותר ממחירו בכריכה רכה (אם לא ניקח בחשבון את המיסים בישראל). ותהיתי למה?? עלויות הייצור יותר זולות, עלויות האחסון יותר זולות, עלויות ההובלה – אין כאלו… שלא לדבר על כל הירוק שבעניין והצלת יערות הגשם. וזה עצבן אותי.

    חוץ מזה שגם אני סופו של יום מאוד אוהבת להריח, לגעת ולמשש את הספר ולהתכרבל איתו במיטה, על הספה, לפעמים במהלך הארוחה. כן אני מנלת רומנים עם הרומנים. אני חושבת שארון הספרים הלא אתני שלי הוא אחד הרהיטים הכי יפים בבית. סוכן הביטוח שלי טען שהספריה שלי שווה יותר מכל דבר אחר שיש לי בבית (במקרה של שריפה).

    נראה שלפחות כרגע אני אשאר עם הנייר ביד…

  5. אם כבר אתה נדחף אל הספר הדיגיטלי, אל תקנה קינדל.
    כשיש לך קינדל, אתה לא באמת קונה עותק דיגיטלי של הספר. מה שאתה קונה זה "רשות לקרוא את העותק הדיגיטלי הזה על מכשיר הקינדל שלך" (או על אפליקצית הקינדל שלך שרצה ב-PC או בכל פלטפורמה אחרת). אתה לא מקבל לדיסק און קי איזה קובץ שאפשר לשמור אותו.
    אתה לא יכול להשאיל את הספר לחבר.
    אמזון יכולה להחליט יום אחד להפסיק להרשות לך לקרוא את העותק הדיגיטלי שלך! (כן, כן, וזה כבר קרה בפועל, זו לא סתם עוד שורה בתקנון שאף אחד לא קורא) ולמחוק לך אותו ממכשיר הקינדל שלך!
    שלא לדבר על המחירים השערורייתיים של העותקים הדיגיטליים.

    אז אם כבר קורא ספרים דיגיטלי, קנה מכשיר שבו העותק הדיגיטלי הוא קובץ (PDF או PDB או כל פורמט סטנדרטי) שאתה יכול לשמור אצלך.

    ויש הרבה מכשירים כאלה (נוק של בארנס אנד נובל, סוני רידר, עברית של סטימצקי, ועוד רבים).

  6. אני הורדתי את אפליקציית הקינדל לאייפאד ונהנה ממנה מאוד.
    אפשר להוריד דוגמה מספר לפני שקונים אותו והמילון יורד אוטומטית עם ההתקנה כדי לפרש מילים בספרים. תענוג.

    אגב, אני די משוכנע שכשספרים היו טכנולוגיה חדשה היו רומנטיקנים שהתלוננו שאין להם את הריח של קלף או את המסיביות של לוח אבן חקוק…

  7. כבעלת קינדל אני רוצה לומר: עזבו ריחות, המכשיר הזה נפלא. אני מוצאת את עצמי שרה לו שירי הלל, ומגיע לו. קוראי אנגלית לא צריכים להסס לרגע. תוך שתי הקלקות הספר במכשיר, ובמחיר מצוין. הקריאה נוחה כמו קריאה בנייר – כן, כן. ובניגוד למה שאמר כאן א.כ. אין שום בעיה להעביר לדיסק און קי, לחברים או לשמור לנצח (דיגיטלי) כלשהו. למעשה, אם ממש רוצים להשמיד עוד יערות גשם, אפשר להמיר לפורמט אחר וגם להדפיס. לא מומלץ.
    בקיצור, הספר שלכם ממש. יש תוכנות המרה נוחות מאוד.
    ומכיוון שספרים בעברית אי אפשר לקרוא בקינדל (פורמט PDF לא נחשב, זה לא נוח) – כל העניינים הרומנטיים, הריחות וכל השאר ממשיכים לבוא על סיפוקם.

  8. אם אין לך בעיה לקרוא סיפורת וכו' באנגלית – סוני רידר טאצ' הוא מכשיר מצויין ואמין. הבעיה היחידה היא, שהוא לא תומך בעברית.
    יש המון חנויות לספרים דיגיטליים. אמזון היא אחת היקרות.
    תבדוק…

  9. דמי הכופר האלה הם אחד הבזיונות הכי גדולים שהתרחשו בישראל בשנים האחרונות, ואפשר לראות את זה בתגובות של הציבור שבדר"כ הוא אפאטי להחריד כל עוד יש לו את הריאליטי שלו.

    אגב, בתור אחד שגר בפינלנד ומקבל תדירות חבילות מהארץ, אני יכול להגיד בוודאות שדבריו של השר כחלון הן הטעייה (מכוונת או לא אני לא יודע), אין שום עמלה דומה בפינלנד.

    בקשר לקינדל, כמו רבים אחרים הייתי משוכנע שמדובר בגאדג'ט לעשירים בלבד, אבל אז ראיתי אחד בפעולה ואני חסיד נלהב של הטכנולוגיה. לדעתי אנחנו בעיצומו של מהפך שכבר עבר על תעשיית המוזיקה, הקולנוע והטלויזיה של דיגיטציה.
    גם אני אוהב מדיה פיזית, זה מחמם את הלב לחוש משהו ששילמת עליו, אבל כשאני חושב על כמות הדיסקים, התקליטים, הדיוידי והספרים שהשארתי בארץ כשעברתי לפה, על הכסף שהם עלו, על המקום שהם תופסים, יש גבול לכמה שהנוסטלגיה שווה.

    אגב, אם יש לכם קינדל, החדשים קוראים PDF, אם אתם קוראים מאמרים, או שאתם רוצים עותק מספר שכבר שילמתם על מהדורת הנייר שלו, אפשר למצוא היום כמעט כל ספר באינטרנט בחינם, כמו מוזיקה או סרט.
    אין לי שום נקיפות מצפון כשאני מוריד ספר בפורמט דיגיטלי שכבר שילמתי הון על מהדורת הנייר שלו, וכשמדובר בספרי לימוד עם מעל ל1000 עמודים שעולים 500 שקל ושוקלים 5 ק"ג, היתרונות של המדיה הדיגיטלית הופכים להיות ברורים מאוד.

  10. 1. הקינדל שלי בדרכו אלי.
    2. לקרוא דרך המחשב מעייף את העיניים הרבה יותר. קינדל זה כמו לקרוא בספר. ניסיתי. ועוד אפשרויות שאין במחשב האישי.
    3. נכון שקוראים אחרים (כמו של b&n) יותר פתוחים, אבל אי אפשר לקנות ספרים אלקטרוניים דרך b&n אם כרטיס האשראי שלך רשום בישראל. גם את זה בדקתי. עניין של זכויות יוצרים מחוץ לארה"ב.

  11. The Book Depository has free delivery on books to Israel. מומלץ
    One of the things that I don't like about the Kindle is the whole DRM issue – especially since I have access to e-books from a US library which I can't read on a Kindle.
    I was all set to buy Barnes and Noble's Nook but then I discovered that you can't purchase books for the Nook when you're overseas.
    Now I'm thinking that a tablet is the way to go, possibly a Google tablet.
    For now, paper books it is.

  12. לשאלת המחיר יש צד נוסף כשאתה גר בארה"ב.
    מי שמוכן לקנות ספרים משומשים – חלקם באיכות מצוינת – יכול למצוא באמזון את כל הספרים במחירים מצחיקים ממש, אפילו כולל משלוח.
    בקינדל אמזון ביטלה למעשה את השוק ליד שניה ועכשיו הכל עולה 10 דולר.

  13. עזוב את הקינדל. הוא פאסה. האייפאד מכיל כבר אותו וגם את הNook + iBooks. מורידים את האפליקציות בצ'יק ומתחילים לקנות מה שרוצים איפה שרוצים. ההפתעה והנאה תבוא לך מכיוונים לא צפויים (ילדים קוראים ספרים, ספרים אינטראקטיביים, ספרי טיולים וכו'). אפשר לקחת את הפאד למיטה/לשירותים/לאוכל. הספרים הם מיותרים ויקרים. נותר רק לחכות שהספרות העברית תתקדם עם הטרנד (המוצר 'עברית' של ידיעות עדיין לא שם)

  14. טל (17): האייפד יקר בצורה מרגיזה ובלתי סבירה. הוא גם כבד פי כמה מכל הקינדלים האלו שלא לדבר על כך שהוא לא באמת מותאם לקריאה של ספרים כיוון שהוא לא מבוסס על דיו אלקטרוני. כמובן שהוא מגניב פי כמה, אבל השאלה למה אתה קונה קורא אלקטרוני? בשביל המאגניבות או בשביל לקרוא.
    יכול להיות שאקנה אייפד אבל בטח לא במחירים הנוכחיים. מן הסתם אחכה דור אחד או שניים.

  15. לי יש קינדל (אמיתי לא גרסת הפיסי) והוא פשוט מצוין. גם אני הייתי תולעת ספרים וכשעברתי לארה"ב ואפסנתי את ערימת הספרים בבוידעם בהחלט כאב לי שלא יכולתי לקחת איתי כמה ארגזים מהם. אבל לקינדל יש עוד יתרונות, מלבד היותו קל יותר מערימת הספרים שבתוכו. ואין לו חסרונות. באמת. אולי חוץ מריח הנייר המודפס. הדיו נוח לקריאה (וזה יתרון לעומת האייפאד ושאר המכשירים שיש להם מסך אקטיבי) ולא מכאיב בעיניים, והספר מגיע מיד והוא זול יותר. ניתן אפילו להזמין מראש וכשהספר יוצא לאור הוא נשלח אוטומטית למכשיר. אם יש מילה לא מובנת באנגלית, פשוט שמים את הסמן על המילה והמילון שבמכשיר מפרש אותה. זה עונג. פשוט עונג.
    עכשיו במקרה אני קורא ספר מנייר וזה ממש מעיק: הוא מתקפל לא נוח והוא קצת יותר כבד, וצריך להחזיק אותו עם שתי ידיים כדי שלא יתהפכו דפים, ומדי פעם כשמדפדפים קופץ דף. בתור תולעת ספרים אני אומר – אבד על הנייר הזה הכלח.
    היו"ר, עשה לעצמך טובה, וקנה קינדל (או נוק או סוני רידר או כל קורא ספרים עם דיו אלקטרונית). מתרגלים לטוב מהר מאד.

  16. Pardon my English.
    Most interesting, I agree that the state (Israel) is behaving foolishly with this tax (as it does with many other things).

    I am not sure what is the next thing for digital media, sure the markets for fiction and non fiction are different, as are the markets for some professions. We use at work a subscription service so one does not even need to buy the media (paper or digital). http://www.books24x7.com – quite useful.

    Zulu

  17. לגבי העמלה החדשה- ככ לא בטוח שזה יכלול דברי דפוס שכם הם נכללים בקטגוריה משלהם .
    אם מישהו שולח לך ספר ללא הצהרת מכס לא תצטרך לעניות דעתי לשלם כל עמלה.

  18. בתור בעלים מרוצה של קינדל 3, אני לא מבין את הטענות לגבי פתיחות שמובאות כאן.

    1. קובץ שנקנה היישר מאמזון מגיע בפורמט סגור (AZN) תיאורתית אי אפשר להעביר (אבל כן אפשר לשמור על המחשב לגיבוי). מעשית, קיימות תוכנות פשוטות להמרת הקבצים לפורמטים פתוחים.

    2. ספרים פתוחים ניתנים להורדה בפורמט mobi שניתמח בצורה טובה מאוד.

    3. פורמט epub הנפוץ יותר ניתן להמרה ל-mobi. בלחיצת כפתור.

    4. קבצי pdf ניתמכים ע"י הקינדל (3) אבל לא מתאימים לגודל המסך. או שהטקסט קטן מידי או שהוא גולש וצריך לגלול. לקריאה נוחה יותר שלהם עדיף לסובב את המסך לרוחב (landscape). אני לא רואה איך זה יכול ליהיות אחרת עם קוראים אחרים בעלי מסך בגודל דומה ("6). למקרה שאתם קוראים הרבה ב-pdf (מאמרים אקדמים, למשל) אולי כדאי לשקול את הדגם בעל המסך הגדול יותר (DX)

    5. קיימות דרכים להמיר pdf ל-mobi' (אבל לא באיכות כ"כ טובה)

    אני ממליץ על קליבר בתור תוכנה פשוטה, נוחה וחינמית לניהול והמרת הספרים.

  19. למה אתה מאמין לווי-נט? האם יש על כך פירסום באתר המע"מ? (אגף המיסים במשרד האוצר).
    האם יש על כך פירסום באתר המכס?
    האם יש על כך פירסום באתר רשות הדואר?

    מדהים: ווינט מוציאים החוצה את הזבל שלהם, כמה מגיבים מטעם עושים קצת רעש, ואנשים חכמים כמוך פשוט קונים את זה.

  20. לא ראיתי שמישהו מציין את החיסרון הגדול ביותר של הפורמט הדיגיטלי (עבורי בכ"א), והוא הקושי, או חוסר האפשרות, לסמן סימונים על הספר. אני מבין שאפשר בקינדל לכתוב פתקיות שצמודות לעמוד, אבל בספר אני פשוט מסמן פסקאות בעט, כך שאחר כך אני יכול לרפרף על הספר במהירות ולמצוא את מה שהיה לי חשוב. אני לא יכול לוותר על זה.

    או אולי אני לא מבין משהו ויש אפשרות מקבילה בקינדל (או שות')?

  21. למעשה עניין העמלות החדשות יהיה גבוהה בהרבה מ- 38/35 ש"ח כי זה רק עבור חבילות של עד 50 דולר שאינן מצירכות מיסים.

    אם צריך לשלם מיסים אז גובה העמלות החדשות (מעבר למס) יהיה בערך 110 ש"ח. למשל, אם תזמין במעל חמישים דולרים ספרים, אז בנוסף למע"מ (שהוא המס לתשלום) תשלם עוד 110 ש"ח (נכון ללפני שלוש שנים) שעד עכשיו לא שילמו. זה מורכב מעמלת שחרור (בערך 60 ש"ח) + עמלת הקצאת אשראי + מס רשימון (כפי שאתה רואה יש הרבה פלוסים, ובכל זאת המדינה היא בעיקר מינוס אחד גדול).

    את כל הפרטים תוכל לקרוא כאן, כולל התגובה העילגת של חברת הדואר החדשה והמבריקה, הו כמה טוב שיש הפרטה:
    http://cafe.themarker.com/topic/347471/

    מדובר בפוסט מלפני כמעט שלוש שנים והוא מתייחס לשינוי העמלות על דואר חבילות EMS מהיר, שנעשה במגרת אותם טיעונים בדיוק כמו היום. מה שמנסים היום זה שיטת מצליח: המצב בין דואר מהיר לדואר חבילות רגיל שונה לחלוטין, אבל מנסים בכל זאת.

    הדבר הבאמת עצוב כאן זה שהח"כים ובראשם שר התקשורת האחראי על הנושא (שכל כך טוב בלבוא בדרישות אל חברות הסלולאר) לא יודעים שום דבר מהחיים שלהם ולא מבינים במה מדובר.

    מדינה זבל.

  22. לתומר – יש אפשרות כזו בקינדל. אתה מסמן קטע עם הסמן (עושה לו היילייטינג), מוסיף טקסט וזה נשמר. אח"כ אתה גם יכול ללכת לרשימת ההערות ואתה אפילו לא צריך לדפדף בספר כדי למצוא את הקטע – שיפור אפילו ביחס למה שאתה רצית. כאמור, אין שום חסרון לקינדל.

  23. יובל, גם אני חשבתי כמוך פעם. עד שהשתמשתי (ויותר מאוחר הזמנתי אחד לעצמי) בקינדל. תמורת 139 דולר (+20 דולר משלוח ו-150 ש"ח מכס/מע"מ/עמילות) אתה מקבל מכשיר קליל, כיפי שלא מעיק על העיניים (בניגוד למחשבים). נסה ולא תתחרט. אני אישית, קורא בו שעות. אין לי גם יותר מידי רגשות אשם על הורדת ספרים שכבר קניתי את עותק הנייר שלהם ומצדי שאמזון ילכו לחפש את החברים שלהם עם כל ההגבלות.

  24. הייתי באמת שמח לקנות Kindle. שקלתי את זה ברצינות, אבל עושה רושם שנקודת החולשה העיקרית שלו עבור אנשים כמוני היא בכלל לא אצל אמזון אלא אצל המוציאים לאור. אני קורא בעיקר ספרים מקצועיים, ומגישושים שערכתי אחוז אפסי מהספרים שאני נוהג להשתמש בהם (יש לי כמה קבועים והרבה מאוד שאני מעיין בהם מדי פעם) זמינים בפורמט אלקטרוני (לא, PDF פיראטי סרוק מאיזה ספריה לא נחשב…), והמכשיר לא אידאלי בשביל מאמרים ב-PDF, כמו שצוין כאן.
    זו מן הסתם בעיה שיום אחד תפתר מעצמה, כשהמוציאים לאור יתחילו להוציא ספרים ומאמרים בפורמט דיגיטלי, אבל בינתיים אין לי מה לעשות עם מכשיר כזה. זה חבל, כי נראה שהוא פשוט "תפור" על אנשים כמוני (אם הייתי יכול לבצע חיפוש מהיר בכמה ספרים ומאמרים ביחד, כולל כל ההערות שהוספתי וכל החלקים שסימנתי, זה היה שיפור אמיתי בפרודוקטיביות). אולי יום אחד.

  25. בדיקה נוספת של ביקורות על הקינדל העלתה שהרבה אנשים בחו"ל מתלוננים על הפורמט כיוון שסיפריות רבות מאפשרות השאלת ספרים בפורמט epub עם נעילת DRM.
    בגלל הנעילה אי אפשר להמיר את הקובץ וכך אי אפשר לקרוא אותו בכלל בקינדל.

    אצלנו הבעיה כנראה אינה קיימת.
    אני עוד לא שמעתי על סיפריה ציבורית בארץ שמשאילה ספרים דיגיטלים.

    לעידו מתגובה 32: ממליץ לך לשקול את הקינדל DX.
    המסך הגדול שלו אמור להיות אידאלי לקריאת מאמרים ב-PDF.

  26. תחשוב על זה ככה:
    מן המפורסמות הוא שהמצאת הדפוס שינתה את ההיסטוריה של האנושות,
    והפורמט הדיגיטלי הוא פרק 2, עם השלכות שאולי יהיו מרחיקות לכת באותה מידה

  27. יובל כתיבה מעולה ומרתקת , הזדהתי עם ההרגשה . לא ממש משנה אם הדיגטליות היא טובה או רעה , היא כבר כאן . מאוד מעניין יהיה לראות את תעשיית הספרים מתמודדת עם אתגרי ה PDF ומשלבת ים של יצירתיות בתוך קובץ וורד . כמו כן , מעניין יהיה לראות אם תעשיית הספרים עתידה להיות כמו תעשיית המוזיקה . ההבדל היחידי הוא שבמוזיקה פרשו ממודל מכירת הדיסקים ועברו להכנסות מהופעות חיות , הקולנוע – הלך לכיוון החוויה שלא ניתן להשיג והתקדם לעבר התלת מימד ,

    השאלה היא מה יש לספרים להציע ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *