הוא בטח התבלבל

שלוש מאות הרבנים שחתמו על מכתב הרבנים בו קראו שלא להשכיר דירות לערבים, כי אתם יודעים, המממ, הם ערבים! מבקשים להבהיר שבידיעה הראשית, שהתפרסמה הבוקר באתר עיתון "הארץ", נפלה טעות. בידיעה המקורית נכתב כי פשרת הרב דרוקמן בעניין מכתב הרבנים היא "להבדיל בין ערבי טוב לערבי רע". הרבנים מבקשים להבהיר שככל הנראה דרוקמן התבלבל, זה קורה לפעמים, וכי הוא התכוון שיש להבדיל בין "ערבי מת לערבי רע".

הרבנים מתנצלים בשמו של הרב דרוקמן ומסרו שמאוחר יותר הם יקפצו לדבר איתו. או מישהו מהאיינזצגרופן. מי שיתפנה קודם.

ולשאר חדשות היום: נשיא המדינה לשעבר, חיים הרצוג, קם מקברו וביקש להתנצל על שקרע את החלטת האו"ם 3379, שהתקבלה ב-10 בנובמבר 1975, לפיה ציונות היא גזענות. הרצוג ביקש נייר דבק.

20 מחשבות על “הוא בטח התבלבל

  1. הציונות היא אכן גזענית, חוק השבות הוא חוק גזעני המעניק זכויות לאדם אחד ושולל מאחר על פי השתייכות גזעית, ומדינת ישראל היא מדינה גזענית.

  2. החידון השבועי לילד, פרק שלוש, הבנת הנקרא:

    במזרח התיכון יש סכסוך עקוב מדם בין יהודים לערבים, להלן ישראל ושכנותיה.
    בישראל – קומץ רבנים מתווכחים אם מותר (הלכתית) למכור לערבים. כל הארץ נרעשת.
    בירדן – אסור למכור אדמה ליהודים על פי חוק.
    ברש"פ – עונש מוות למי שמוכר ליהודי.
    בערב הסעודית – אסור ליהודים להכנס.
    בעזה ולבנון – עונש מוות ליהודים (פרט לחריגים התומכים בהשמדת מדינת ישראל).

    איזה מדינה היא גזענית חשוכה?

  3. אני מבקש, בידיעה נאמר "ערבי נאמן". מדובר בערבי מת, שמשתמשים בתעודת הזהות שלו להצביע מפד"ל

  4. צחי – תבדוק שוב. החוקים האלו מפלים על בסיס מוצא כלומר אביך, אמך או אתה נולדת ומעונין לחזור. אין קשר לחוק השבות המפלה על בסיס דת. לכן חוק השבות הוא חוק גזעני במפורש ואינו צריך להיות בספר החוקים במדינה דמוקרטית

  5. נראה לך שזה ימשוך עד אחרי פסח? אולי סוף סוף לא נצטרך להקרין בכיתות בפעם האלף את "הגל" (the wave) ולהתמודד עם שאלות תיאורטיות כמו "איך זה קרה?" או "איך נתנו לזה לקרות?". נוכל להשתמש בחומרים אמיתיים, אקטואליים, בעברית, כאלה שמתרחשים בזמן אמת.

  6. חוק השבות לא מפלה על בסיס דת. חוק השבות מפלה על בסיס מוצא לאומי (אתני?) של אמא שלך. אני יכול להיות שאמאן אינדיאני שסוגד לרוח הגדולה ואם אוכל להוכיח שאימי היתה יהודיה (כלומר אמא שלה היתה יהודיה) אז אני יהודי לפי חוק השבות. ואם אני יהודי ששומר תורה ומצוות אבל אין לי הוכחה שאימי יהודיה – אני צריך חותמת של איזה רב ברבנות שעברתי גיור כהלכה. אם לפני שני דורות כל היהודים היו חיים בארץ ואז באורח פלא מתפזרים בכל העולם – אז החוק היה כמעט זהה לאלו שברב העולם המערבי.

  7. מה ש-mio אמר(ה?). המוצא האתני של כל היהודים הוא יהודי. נכון שהיהודים היום כוללים גם מי שהצטרפו לעם היהודי (לא רבים), אך מכיוון שיש זהות בין הדת היהודית והלאום היהודי, אפשר לומר שהזהות האתנית של כל בני הדת היהודית היא אותה זהות.

  8. @jerome בכל המדינות שציינת, היהודים אינם מהווים 20% מאוכלוסיה. ובכל מקרה מדינות אלה אפילו לא מתיימרות להיותן דמוקרטיות..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *