ככה בונים אתוס

היום בבוקר התקיימה מסיבת עיתונאים שהשיקה רשמית את כניסתה של גוגל לישראל.

לא היה בה שום דבר מעניין (ועל כך תוכלו לקרוא אלפי מלים בכל העיתונים מחר בבוקר ואפילו כבר עכשיו בטוש). מה שכן תפס את תשומת לבי היתה התמונה הזו שהוצגה בתחילתה של המצגת שהציג נציג גוגל האחראי על אזור המזרח התיכון ומזרח אירופה שבא במיוחד לכבוד האירוע.

Larry&Sergey garage

וכך אומר האיש: כאן בתמונה רואים את סרגי ולארי ב-1999 כאשר הם ישבו בגראז' שלהם. תראו כמה לא נעים היה לעבוד שם, איזה בלאגן היה שם ואיך הם מתרכזים במוצר שלהם. זה הדבר היחיד שמעניין אותם.

כל חברה צריכה אתוס של מייסדים וזו דוגמה קלאסית לדרך שבה גוגל בונה את האתוס שלה.

עדכון: ורק כאשר שלחתי את הפוסט ראיתי שמוסיף בדיוק שלח פוסט על גוגל ישראל. הייתי אומר שמוחות גדולים חושבים על נושאים דומים אבל לדעתי מוסיף סתם מעתיקן.

עדכון 2: מחר, אחרי שהטקסט שלי יתפרסם ב"ידיעות אחרונות", אני אגיב לטור הזה של ליכטש.

22 מחשבות על “ככה בונים אתוס

  1. מעניין אם זה רומז משהו על תנאי ההעסקה בסניף החדש.

    "הכסא לא נוח לך? אתה יודע מה סרגיי ולארי היו עושים ב-99 בשביל כסא? עזוב כסא, בשביל שרפרף! אני אפילו לא רוצה להתחיל לדבר על זה…"

  2. א. שמתי לב לקשר טלפתי בינינו לאחרונה. ככה זה בזוגיות.

    ב. הלמו היה דורש ממך לשים לב איזה פוסט נמצא מתחת לאיזה פוסט לפני שאתה מוציא את דיבתי ברבים.

  3. הייתי מסביר להלמו שאתה פשוט מקליד יותר מהר ושניצלת את העובדה שאני הייתי צריך להעלות תמונה.

    אבל עזוב, הלמו ממילא לא מאמין לשום מלה שאומר עיתונאי ככה שהניצחון שלך מובטח.

  4. מילה ברצינות: אתוס של גוגל בתחת שלי. זה בדיוק האתוס האמריקאי. עניין הסטרטאפ בגראג', הוא גרסת שנות השמונים של האתוס האמריקאי הקלאסי, זה שמזהה בכל תאגיד או מיליונר את ההתחלה הקשה והאמיצה שממנה אפשר רק לעלות למעלה. האתוס הזה טוען (ו-250 מיליון אמריקאים ממלמלים אחריו באדיקות) שבעצם לא חשוב כמה ההתחלה קשה – אם רק תעבוד מספיק קשה תצליח להגיע לקצה הפירמידה. עם האיולת הפרוטסטנטית הזו מיררו האמריקאים את חייהם של איןסוף עניים (הלוגיקה של העקרון הזה עובדת גם הפוך – אם לא הצלחת כנראה שלא עבדת מספיק קשה). אם אתם שומעים את הדי צעקותיו של ביבי למובטלים: "בטלנים! לכו לעבוד!", זה לא נדמה לכם…

    גוגל, שכבר זמן רב ברור גם לאחרוני הרומנטיקנים שהיא בסך הכל עוד תאגיד, מוכיחה לנו שוב ושוב בשבועות האחרונים שגם דרך וערכים מקוריים אין לה. אולי חוץ מהעיצוב הנקי.

  5. גוגל האיומים והנוראים אכן התחילו מהגר'ז ומה לעשות אבל הם עשו מהפיכה בתחום החיפוש, מהפיכה נוספת בתחום הפרסום ומהפיכונת בתחום הדואר האלקטרוני. והחמור ביותר הם עשו את זה בעיקר בגלל שהם כשרוניים וחכמים מעל לממוצע. אבל להיות מעל הממוצע זה חטא בעיניי אביריי הסוציאליזם הנאור, זה חטא שמצריך ענישה.
    העובדה היא שהם בנו תאגיד לתפארת , למרות ההחלטה האומללה לגבי צנזורה בסין, והם בנו אותו מאפס – בעבודה קשה, כשרון ונחישות. אז אם האתוס של מצליחנות ע"י יצור ערך זה רומנטיקניות – אני רומנטיקן חסר תקנה.

  6. אני אנסח מחדש את דבריו של רוגל- לא צריך להיות קפוצי ישבן כל הזמן. עם כל הכבוד לסוציאליזם, אפשר לפרגן לחברה מצליחה. במיוחד כזו שהשיגה את מה שהשיגה ביושר בזכות מוצרים טובים ועבודה קשה. אפילו שהיא מארה"ב.

    רוגל- שזה לא יעלה לך לראש. קורה לפעמים שאנחנו מסכימים.

  7. אין לי בעיה עם ההצלחה של גוגל. כמו שאמרתי וכתבתי אינספור פעמים, קשה לי לדמיין את חיי בלי גוגל.

    יש לי בעיה עם העובדה שהיא מטפחת תדמית של אחת ש"עושה דברים אחרת" בעוד שבפועל היא עושה את אותם הדברים בדיוק כמו כולם.

  8. צודק יובל – לזה בדיוק התכוונתי. ושיפסיק רוגל ממנהגם של ליברלים מזדקנים לדחוף לפיו של כל סוציאליסט את הקשקוש הדבילי על מעל ומתחת לממוצע.

  9. ומה יעשה ליברל מזדקן ולא חכם שכמוני אם לא אוכל לחשוף את המשמעות האמיתית של הססמאות הסוציאליסטיות הנבובות שאתה מפזר לכל עבר?
    ובכנות, כל הבעיה שלך אם גוגל זאת התדמית שלהם? תרשה לי לא להאמין לך. הרי גם לליברל מזדקן שכמוני יש יותר טענות מסתם ענייני תדמית כלפי גוגל.

  10. אני לא יודע מה הבעיה של ישי עם גוגל

    הבעיה שלי היא הפער ההולך וגדל בין התדמית לבין המעשים בפועל. מבחינתי זו בעיה ואני רואה את אחד מהתפקידים העיתונאים שלי להצביע שוב ושוב על הפער הזה. לא רק בכל הקשור לגוגל אלא בכל הקשור לכל חברה.

  11. אין לי בעיה עם זה, יובל. אני לא חושב שהיית משתמש בהצהרות מהסוג הזה "אתוס של גוגל בתחת שלי. זה בדיוק האתוס האמריקאי. עניין הסטרטאפ בגראג’, הוא גרסת שנות השמונים של האתוס האמריקאי הקלאסי, זה שמזהה בכל תאגיד או מיליונר את ההתחלה הקשה והאמיצה שממנה אפשר רק לעלות למעלה." כדי להצביע על פער בין יחסיי ציבור למציאות, אני טועה?

  12. ישי, אתה כועס על גוגל כי הם מוכיחים (שוב) שחזון, רעיון ועבודה קשה יכולים להביא אותך לקצה הפירמידה ? כי אין להם ערכים "מקוריים" ? אז נכון, עבודה קשה זה באמת לא מקורי כמו להצית שוורים, נניח, או לפרוץ בשביתה בנמלים בגלל שעובדי משרד הפנים רוצים עוד שקל ורבע למשכורת. אני באופן אישי מעדיף ערכים ראויים על פני ערכים מקוריים. אני גם מעדיף את גוגל בתור "סתם תאגיד" מאשר שתהפוך לי לתנועת המונים דתית עם שאיפות להשתלט על העולם, או שאולי לא הבנתי כראוי מה היו הציפיות שלך מהחברה הזאת שכל כך אכזבה אותך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *