Google News בעברית

אמרתי "בלי פוסטים במשך 24 שעות" אבל זה מן הסתם קשור לעניין שמעסיק אותנו בשעות האחרונות. גוגל ישראל מודיעה כי השיקה את "גוגל ניוז" בעברית.

לא היו לי ציפיות גדולות מתרגום גוגל ניוז לעברית ולצערי לא הופתעתי לטובה. בישראל יש במקרה הטוב (וזה אם אני ממש ממש מגזים) עשרה אתרי תוכן שנבדלים בתכנים שלהם (אני חושב על זה שוב: ממש הגזמתי. יש בקושי 7) ושראויים למאכל אדם. התוצאה היא שגוגל ניוז היא אוסף של לינקים למספר אתרים מצומצם ביותר וחוויית השימוש בו כלל לא מזכירה את גוגל ניוז באנגלית.

האם זה עדיף על לא כלום? כנראה.

עדכון: יש בכל זאת פיצ'ר אחד נחמד והוא "התאמה אישית" (מצד שמאל כאשר נכנסים לגוגל ניוז) שמאפשר לך להוסיף Tab שמוקדש לביטוי או ביטויים שאתה מגדיר ושמעניינים אותך.

38 מחשבות על “Google News בעברית

  1. אולי כדאי שיהיה ערך מוסף אמיתי, הם צריכים לשלב מקורות חדשותיים אחרים כמו בלוגים, חדשות מקומיות ומגזיני תוכן?

  2. בוץ – אהה, זה כבר מצדיק פוסט בפני עצמו! 🙂

    שי – מממ לא בטוח. האם היית רוצה את "קמתי התלבשתי התרחצתי, ראיתי את אולמרט בטלוויזיה", לצד ידיעה מ"הארץ"?

  3. תגידו בגוגל ניוז האמריקאי יש אפשרות שהוא ישלח לך כל יום במייל חדשות בנושא מסוים מישהו מצא את זה פה?

  4. יש בלוגים מקצועיים יותר. יש גם את וויקי-חדשות, יש את פוליטי-נט, אתרים שמתמחים בספורט.
    אתה יודע מה? הייתי רוצה עיתון בו אקבל אינפורמציה חשובה כמו שקיבלתי בבלוגים מהסוג שאתה מתאר (כמו למשל: איך לדקדק עם העירייה כחוט השערה ולהימלט מדו"ח), גם באתרי התוכן הגדולים יש כתבות מסוג: נינט קמה, נינט התלבשה, נינט צחצחה שיניים.

  5. gyuval – לא שאני ראיתי

    שי – פוליטינט הוא בדיוק גוגל ניוז לנושאים פוליטיים – אז מה הרעיון לקשר לאתר שמקשר? אותו כנ"ל (בדרך כלל) ויקיניוז. ולגבי הביקורת שלך על חלק מהתכנים באתרי התוכן הגדולים – אתה בהחלט צודק. בגלל זה ניסיון לאגד אותם מייצר תוצאה די פתאטית.

  6. העיקר שיש כותרות מחדשות חב"ד וחדשות אשדוד.

    אבל ברצינות- העובדה שאפשר לעקוב אחרי מילות מפתח בעברית זה שיפור מאד משמעותי מבחינתי.

  7. ג'יובל- האפשרות הזו של גוגל אלרטס בעברית כנראה עדיין לא קיימת, כמו שהאפשרות לקבל חדשות בעברית בגוגל הומפייג' עדיין לא קיימת.

  8. למהנט כן בעסק. אני מבסוט מהשירות. דווקא בגלל שהוא מעצים את העובדה שהתקשורת הישראלית כל-כך דלה. אולי זה יעורר מישהו.

  9. אחחחחח כמה לא שימושי
    אבל אני אזרוק לשם הצצה בהמשך היום, שיהיה לי כח ביחד עם ההסתערות היומית על הRSS

  10. רוגל- לאחרונה יצא לי לקרוא הרבה מאמרים כאלה. במיוחד בהקשר של ממורנדום. מאמרים מעניינים שאומרים שני דברים-

    – שירותי אגרגציה מצמצמים מאד את השיח ואת רוחב היריעה שאתה יכול להשיג דרך האינטרנט.

    – מידע, עדיף לו שיסונן ויסודר על-ידי בני אדם, ורצוי שכל אחד יעשה את זה בשביל עצמו.

    זו שאלה מעניינת.

  11. זה כמובן עניין של העדפה אישית אבל אני נוטה שלא לסמוך על חדשות שבנויות על רייטינג. אני מעדיף לסנן את הידיעות בעצמי או לקרוא עיתון איכותי.
    משהוא כתב כבר שהבעיה עם גוגל ניוז היא שהוא מביא את החדשות מאל-ג'זירה ומהניו-יורק טיימס באותה רמת אמינות. אני לא חושב שיש אלגוריתם שיכול להחליף שיפוט ערכי ואני לא מחפש אחד כזה.
    אחד היתרונות שבשימוש באינטרנט הינו גישה ישירה למספר עצום של מקורות מידע. זו אמנם מטלה לא קלה אבל אם אני רוצה שירות שימיין ויסננן עבורי את המידע אני קורא עיתון (ולא נרג' 🙂 )

  12. אה, מוסיף ויובל, הטעינה של דפי האתר שלכם לא נגמרת. משהו בסטטוס בר על transferring data from google-analytics.com, לדעתי זה אומר שהגלוב עומד להתפוצץ או משהו כזה.

  13. רוגל- לי זה דווקא נראה חיובי שגוגל ניוז מציגים במקביל ובלי היררכיה חדשות מאתר הארץ מלמהנט מערוץ 7 ומחדשות חב"ד. את הסינון אני יכול לעשות בעצמי ואני שמח להיחשף ליותר ויותר מקורות מידע.

    הבעיה היא עם ההחלטה לגבי "מה היא חדשה חשובה".

    פיגו- אני אבדוק את זה.

  14. חנן: גוגל ניוז עוזר לך למצוא את עצמך, זו אחלה אלטרנטיבה לכל אלה שמחפשים את עצמם: במקום לטוס להודו ודפוק תראש פשוט מחפשים "פרץ" בגוגל ניוז 🙂

  15. רוגל, האם אתה מתכון שרמת האמינות של הניו יורק טיימס אינה מגיעה לזו של אל ג'זירה ? אכן 9-11 והמלחמות באפגניסטן ועיראק לא עשו טוב ל-NYT, אבל עדיין לא הייתי מוותר עליו.

  16. בראיון לנענע, היו"ר טען שגוגל ניוז אוסף חדשות מ-7-8 אתרים ישראלים. כדוגמה, הוא טען שיש בערך שני אתרים העוסקים בעסקים בישראל, גלובס והטוש. ובכן, הוא טועה, במחילה. יש גם ביז פורטל, ויש את מדורי הכלכלה של האתרים הכלליים יותר, ומצאתי שם אתרים שמעולם לא ראיתי קודם, כמו port2port העוסק בשינוע ימי, או כאן נעים, שלא ברור לי במה הוא עוסק בדיוק.

    מה שאני רוצה להגיד הוא, שלמרות מה שנדמה, כניראה שיש באינטרנט עוד כמה אתרים שמעט מאוד אנשים נחשפים אליהם, וגוגל ניוז מאפשר לקוראים לראות גם דעות שלא במיין סטרים, כמו אתר מחסום שהוזכר למעלה (הגם שהוא, איך נאמר זאת, חד צדדי?), ובכך מאפשר לקוראים לראות מגוון דעות רחב יותר.

  17. וואלה הם האחרונים שיכולים לבוא בטענות למישהו, הרי הם לוקחים את השירות מכולם. וויקיפדיה היא רק דוגמה מהזמן האחרון (זיכרו כמה זמן לקח להם "לתקן את הטעות").

  18. עומרי – LOL

    אני אנסה להסביר את זה מהיבט אחר. אנחנו מחליטים כל הזמן מה מעניין אותנו ומה לא, מה חשוב לנו ומה לא. הנחת המוצא של גוגל, הרואה את הטכנולוגיה כראות הכל, מניחה שאפשר לכמת את ההחלטות הללו לאלגוריתם מתמטי. אולי יש אלגוריתם מאוד משוכלל שיכול לתת תחליף טוב לשיקול הדעת שאתה מבצע אוטומטית, מה שבטוח הוא שגוגל לא מצאו אותו עדיין, ואני לא בטוח שאני רוצה להיות חלק מהניסוי.
    ההפשטה של שיקול הדעת האנושי לאלגוריתם מובילה בכל האתרים שמתיימרים לדרג ולסכם ידע,לפחות אלו שאני מכיר, לשיטה היחידה שאותה הם יכולים למדוד כמותית – פופולריות. לא הייתי רוצה להפחית בחשיבותו של ההמון לחוות דיעה, אבל הייתי רוצה להאמין שתשומת הלב שלי מושפעת מגורמים אחרים פרט לפופולריות.
    יש מספר עיתונים ומגזינים שאני קורא, אני מעריך את רמת הכתיבה ואת שיקולי העריכה שלהם. אני לא חושב שהם היו מנצחים בתחרות פופולריות אבל הם ישרדו אם הם לא יתפשרו על האיכות (הארץ, וול סטריט ג'ורנל ואטלנטיק). מעבר להם תן לי את הרסס למקור, אני אחליט לבד.

  19. קודם כל, לדעתי גוגל מדרג ידיעות לא לפי פופולריות הכניסות שלהן, אלא לפי מספר המקורות המציינים אותן, שהוא בוודאי מדד לחשיבות שלהן.

    שנית, כאשר אני נכנס לאתר זה או אחר מקישור חיצוני (לא משנה אם גוגל ניוז, רס"ס או אחר), אני בדרך כלל מעיף מבט גם בכותרות אחרות באתר, כך שאני רואה גם ידיעות אחרות באותו אתר שלא נכנסו מסיבה זו או אחרת לגוגל ניוז למשל.

  20. גוגל השיקה גירסא עברית לשירות גוגל-ניוז!

    (עכשיו אף אחד לא יכול לומר לי "למה לא כתבת שגוגל השיקה גוגל-ניוז בעברית").

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *