עם האצבע על הדופק

יום שלישי ה-4.4.2006. השעה 23:26. עוד מעט יום רביעי, ה-5.4. כבר עבר די הרבה זמן, כמעט חודש, מאז שזושה השיקו את זושה ניוז בישראל. החלטתי לדגום אותם שוב. הנה הכותרות שמופיעות בעמוד הראשי נכון לרגע זה:

בראש החדשות: "העבודה יוזמת קואליציית חירום חברתית בשיתוף הימין; כבל: נוביל את המדינה (2.4)". העובדה שהיום היתה מסיבת עיתונאים משותפת של פרץ ואולמרט שבה השניים הכריזו כי הם הולכים ביחד כנראה לא נורא חשובה.

בעולם: "אירופה סיימה את הרבעון בירידות שערים: פרנקפורט ירדה ב-0.3%; בורסת לונדון ירדה ב-0.8% (31.3)". אין דבר הגיוני יותר מאשר לתת חדשות כלכליות מלפני 5 ימים. כל הכבוד.

בריאות: "ארגון "חסדי נעמי" יקיים כמדי שנה 'הגעלת כלים – חינם' (3.4)". זה מאוד הגיוני שהגעלת כלים לקראת הפסח תופיע בערוץ הבריאות. כנראה שתחושת הגועל לא בריאה לכלים.

מדע וטכנולוגיה: "יפאורה תשדר סדרת תוכניות בידור באינטרנט בשידור חי (2.4)". הידיעה הראשית בקטגוריה היא קומוניקט שמופיע באתר הקומוניקטים (אייס). שיקול נבון.

קשה לי להאמין שבזושה ישראל לא מבינים עד כמה מגוחך ומחפיר השירות הזה. מבלי להגזים, אני רוצה לטעון שמאז שהשיקו את זושה ניוז ישראל, מידת ההערכה שלי לזושה ירדה פלאים. זה פשוט חרא של שירות (סילחו על הצרפתית. אני פשוט מאבד את סבלנותי כשאני מדבר על פעילות החברה בישראל).

14 מחשבות על “עם האצבע על הדופק

  1. שלום!!!
    לא הייתי פה הרבה זמן…
    ואני כנראה לא מעודכנת…

    למה אנחנו קוראים לגוגל זושה??

  2. למה שווה לחזק את יובל:
    לא רבים הם האנשים שיש להם אומץ לצאת כנגד גוגל ולמי שיש אומץ מוחרם על ידי גוגל.
    גוגל היא כבר לא אותה חברה קטנה ותמימה עם שרתים מלגו ושתי מתכנתים עם חזון , גוגל הפכה להיות מפלצת אינטרנטית לא קטנה , נכון שיש לה מתחרים שבדיוק כמוה מנסים להשתלט על האינטרנט מה שאגב מונה ממנה להיות מיקרוספט.
    הגיע הזמן לרענן את הראש (F5) ולהוציא את הדימוי הזה של גוגל מהראש , גוגל היום היא חברה ענקית (עם קומפלקס עוד יותר ענקי) היע משקה שירותים על ימין ועל שמאל (חלק מיותרים) היא קונה חברות בקצב מסחרר ושירותים מעטים מצליחים לעמוד לבד מולה (החברות נרכשות על ידי גוגל , יאהו או מיקרוספט).
    אני לא אומר שצריך לשנוא את גוגל או לעשות בה לינץ' כמו שעושים למיקרוספט , מותר להעביר ביקורת והגיע הזמן שכולם יפסיקו להתייחס לגוגל כאל הילד הקטן והחמוד של האינטרנט, כי גוגל כבר מזמן לא כזאת.

    (ביל ואני מבקש תשלום במזומן לא בצ'ק)

  3. יש כאן עוד עניין – פעם גוגל היו משיקים שירותים בשקט, כבטא, כשירות למי שרוצה. גוגל ישראל התפרצו בקול תרועה, כאילו באו לגאול את הלבאנט מהברברים. עובדות בשטח: גוגל ישראל מוכרים שטחי פרסום וירטואליים ומדווחים על החדשות של אתמול. אם רק אפשר היה לעטוף עם זה דגים, זה היה שימושי.
    אה, כן, ובעניין הלבאנט: תמצאו מישהו שעובד באינטל ותשאלו אותו איזה מרכז פיתוח של החברה הכי חשוב כיום. רמזים: כרמלית, בתי זיקוק, גני הבהאים, סטלה מאריס. אם גוגל ישראל באו לגאול את הלבאנט, הם מאחרים ב-30 שנה, ואולי זה מסביר את החדשות שמופיעות באתר שלהם.

  4. מפלצת אינטרנט או לא, הם עושים את מה שהם עושים כמו שצריך (טוב, חוץ מגוגל חדשות), מקדמים תפיסות חדשות, בונים שירותים עם הגיון מקסים וכיף להשתמש במוצרים שלהם.

  5. לדעתי יש דווקא קסם מסוים בגוגל ניוז (נו טוף, שיהיה זושה. תהנו). בגלל שהכל נעשה ללא מגע יד אדם אז ידיעות "לא חשובות" לכאורה על גידולי החסה בשטחים זוכות למעמד שווה כמו דיוני קואליציה. בכך, בלי להתכוון לזה אולי, הם שוברים את ארשת המכובדות שאנחנו מייחסים לנושאים מסוימים על פני נושאים אחרים. הם כאילו מכריחים אותנו לחשוב על חדשות קצת מחוץ לקופסה הסטנדרטית של פוליטיקה-כלכלה-ביטחון-רכילות. אני אוהב את זה.

  6. ערן, אני מסכים – אם היה היגיון כלשהו.

    רוצה לומר, זושה ניוז לא אומרים – אנחנו נעשה סדר יום שונה, אנחנו נהפוך את המכובדות על ראשה. הם אומרים – אנחנו ניתן לך את כל החדשות (הכי חדשות – במובן של new) מכל המקורות.

    בפועל החדשות הן כלל לא חדשות – הן old news, והמקורות הזויים לגמרי. התוצאה היא לא זוית חדשה על החדשות אלא זוית הזויה על החדשות. כאשר אתה מביט בזושה ניוז העולמי אתה מבין עד כמה הרמה של היישום המקומי נמוכה. ומה לעשות, אותי זה מרגיז.

  7. טוב, אחרי כל כך הרבה דיונים על זושה ניוז נשברתי והלכתי לבדוק על מה המהומה. יכול להיות שהדיון הזה נערך כבר, אבל מישהו יכול להסביר לי איך דווקא זושה, שמוצריה מצטיינים בעיצוב רגוע וידידותי שאינו מעוור את המשתמשת הצליחו ליצור משהו כל כך צעקני ומבולגן? יש כוונת מכוון מאחורי המחדל?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *