עכשיו מעונן

אני איש של תוכנות. אני אוהב תוכנות. אני אוהב להתקין תוכנות, אוהב לשחק עם תוכנות ובעיקר אני אוהב שהתוכנות נמצאות אצלי במחשב, אצלי בדיסק הקשיח, שאני זה שמנהל אותן. אבל בהדרגה "תוכנות" הולכות בדרכו של ה-dodo והכל עובר לענן. כעת אני מבין שגם אני נשאב לשם, למרות כל אהבתי הגדולה לתוכנות.

הנה מה שקרה לי בחודש האחרון.

עד לא מזמן השתמשתי באווטלוק כדי לנהל את תיבת הדואר האלקטרוני שלי אצל ספקית האינטרנט. אני לא מקבל לשם הרבה דואר (קיבלתי הרבה יותר בעבר, אבל בהדרגה התחלתי לתת את הכתובת שלי בג'ימייל) אבל שם ניהלתי את לוח השנה שלי. מכיוון שקניתי את נקסוס 4, החיבור בו לג'ימייל הוא מובנה. לכן סנכרנתי את לוח השנה באווטלוק ללוח השנה של גוגל כדי שגם כאשר אני לא ליד המחשב שלי, אדע מה קורה איתי. אלא שכלי הסנכרון הפסיק לעבוד לפני כשבועיים (גוגל הפסיקה לתמוך בו) ולכן החלטתי לעבוד באופן בלעדי רק עם לוח השנה של גוגל. במקביל החלטתי גם לקחת את מאות אנשי הקשר שלי, שהיו שומרים באווטלוק, ולהעביר גם אותם לאנשי הקשר בגוגל.

אבל זו לא תיבת הדואר היחידה שלי. יש לי גם תיבת דואר במכללה למנהל, אותה ניהלתי עד לא מזמן באמצעות ת'אנדרבירד (כי לא רציתי להיות תלוי רק באווטלוק), אבל גיליתי שאני ממש מתבאס להשתמש בה. גם כי היא הולכת ונהיית כבדה משבוע לשבוע – בגלל כל המיילים שנאגרים בה – גם מכיוון שעכשיו, כאשר אני עומד בפני רכישה של מחשב חדש, אני צריך לעשות כל מיני גיבויים של כל מיני קבצים ולהתחיל לעשות העברות ובכלל התרגלתי לשיטת ה"שיחה" בג'ימייל שבה הוא אוסף הודעות קשורות לאשכול אחד.

התוצאה: ביצעתי הפנייה (forward) במכללה למנהל מכתובת המייל שלי במכללה לתיבה חדשה שפתחתי בג'ימייל. ביי ביי ת'אנדרבירד.

וכך, בתוך חודש אחד העברתי את לוח השנה, את אנשי הקשר ואת תיבת דואר אלקטרוני – מהדיסק הקשיח שלי – הופס, הכל לענן, הכל לגוגל.

הנה החלק המעניין. האחיזה של גוגל במידע שלי רחוקה מלשמח אותי אותי והייתי שמח להשתמש בשירותים אלטרנטיביים. outlook.com היה אחד המועמדים אבל כאן נכנסה לתמונה העובדה שיש לי טלפון סלולרי שהחיבור שלו לגוגל הוא מוחלט. אם הייתי קונה טלפון סלולרי המבוסס על חלונות 8, יתכן שכל המעבר שלי לענן היה מתבצע על פלטפורמת מיקרוסופט (שגם לה יש פתרונות ענן למייל, לוח שנה, אנשי קשר וכדומה).

בינגו.

הנה בקיצור נמרץ אחת הסיבות שבגללן החברות הגדולות (אפל, מיקרוסופט, גוגל) רודפות כולן אחר השליטה בפלטפורמה הסלולרית.

להגיד לכם שעכשיו, כאשר הכל בענן, אני רגוע? ממש לא. אבל ממש ממש לא.

11 מחשבות על “עכשיו מעונן

  1. תקן אותי אם אני טועה, אבל אם היה פתרון שבו מאגר הנתונים (לוח שנה, מיילים, אנשי קשר) יושב לוקאלית אצלך, מוצפן, המידע עובר בענן ונקלט בכל המכשירים השונים שם זה עובר פיענוח – זה היה פתרון טוב יותר?

  2. לא שזה פתרון מיטבי, אבל אמורה להיות לך בטלפון אפליקציית מייל נוספת (לפחות בגלקסי נקסוס יש), אליה אתה יכול לחבר חשבונות נוספים (בין אם של שרתי exchange ארגוניים או POP של ספקיות) מבלי להעביר את כל החומר שלך דרך גוגל וה-NSA.

  3. אז תתעסק עם כמה תוכנות – בשביל הכיף – ותקים שרת דואר פרטי – בשביל להיות האדון של עצמך.
    🙂 (כן, אני רציני)

  4. לכל תוכנת דואר יש אפשרות להחזיק את כל השיחה יחד, קוראים לזה sort by threads או threaded sort/view
    זו תצוגה שמציגה את השיחה כעץ, רואים בדיוק מי ענה למי ולא כמו הגוש שג'ימייל מראה.
    נוסף לכך, אם אתה שולח לי דואר, ואני משיב ומשנה את הכותרת, ג'ימייל מתבלבל וחושב שזו שיחה חדשה. ת'אנדרבירד (ורוב תוכנות הדואר האחרות) יודעות שזה שייך לאותה שיחה.

    והדבר הראשון שאני עושה עם תיבות שאני מחזיק בג'ימייל זה לאפשר גישה ב-IMAP ולהוסיף גישה לשם מת'אנדרבירד.

  5. אחרי שראיתי מה קרה לאדם שגוגל לא חפצה ביקרו בחשבון מסויים, הייתי ממליץ לך לפתוח תיבת ג'ימייל נוספת וליצור כלל בתיבה הרגילה ששולחת עותק לשם. ענן, ענן, אבל גיבוי צריך.

    ות'אנדרבירד היא אחת התוכנות המעצבנות שנתקלתי בהן. לצערי השקעתי כ"כ הרבה להביא אותה למצב שהיא עושה מה שאני רוצה שאין לי לב לעבור למשהו אחר.

  6. קודם כל תחבר את האאוטלוק שלך (או, אפילו יותר טוב, ת'אנדרבירד) לחשבון הגוגל שלך. זה טוב כי זה יוצר גיבוי מקומי של כל המייל ואנשי הקשר, וכבר היו מקרים של אנשים שקמו בבוקר וגילו שחשבון הג'ימייל שלהם נעלם או נחסם.
    אתה יכול להשתמש בשירותי המייל שנותן לך ספק האינטרנט שמאחסן את האתר הזה.
    אתה יכול, במקום להשתמש בשירותי אחסון, לעבור לשירות של שרת וירטואלי. השרת הזה יחזיק גם את האתר וגם שירות דואר-ענן כזה, שהוא רק שלך ושל חבריך הקרובים. אז הוא גם יהיה זמין ברשת ותוכל לסנכרן אותו לטלפון.

    יש אלטרנטיבות לג'ימייל. אבל צריך להודות שיש לג'ימייל גם יתרונות, ובראשם נוחות.

  7. לגיבוי הג'ימייל אפשר להשתמש גם ב-gmvault, תוכנה שמאפשרת סינכרון של המידע בג'ימייל ושחזור שלו לתוך החשבון במקרה הצורך.

  8. מה אתם אומרים? היו מקרים שאנשים קמו בבוקר ולא היה ג'ימייל?
    מזל שהדיסק הקשיח במחשב האישי אף פעם לא מאכזב.
    אני, דרך אגב, מגבה הכל על דיסקטים 3.5 אינטש (double sided high density – 1.44MB) – כי יש טכנולוגיות שהן כאן כדי להשאר.

  9. אני פשוט חיברתי את ה outlook לחשבון ה gmail שלי ופעם בשבוע שבועיים אני פותח אותו כדי שההודעות יהיו מגובות על המחשב שלי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *