הגלוביסומטר בשיא תפארתו

אני חולה על על "גלובס TV". באמת. אני חושב ש"גלובס TV" הוא המטאפורה הכי טובה למה שקרה לעיתונות המקוונת בישראל ואולי הוא בכלל לא מטאפורה אלא דווקא המחשה, דוגמה, הוכחה.

לכאורה, "גלובס TV" היה אמור להיות הזרוע המצולמת, הטלוויזיונית של האתר הכלכלי אבל בפועל "גלובס TV" הוא ערוץ ההגנבות הלא קשורות לשום דבר, שאין להם קשר לשום דבר שקשור לשום דבר שמזכיר אפילו במרומז כסף, או כלכלה, או עניינים פיננסים. ל"גלובס TV" אין קשר לסרטונים שמוצגים בערוץ, לא רעיוני, לא מעשי ולא אחר. זה ערוץ של דברים שבמקרה ראינו ברשת וחשבנו שיביאו לכאן גולשים ולכן אנחנו נותנים להם קישור (ולפעמים דברי קריינות) ואז אנחנו מעזים לשים מסביב את השם "גלובס TV" כדי לרמז שיש לנו איזשהו קשר לעניין.

הטקסטים שמקדמים את הסרטונים האלו נראים כאילו נכתבו על ידי אלגוריתם הגלוביסומטר שמורכב מהמשפט הבא: "צפו בסרטון ה(מביך/משעשע/מדהים/מזעזע/הורס/מצחיק/מפתיע/סוחף/מרגש/ שם תואר בנאלי אחר) שהפך בימים האחרונים ללהיט ויראלי ברשת". זהו. ואז מוצג הסרטון.

הערוץ הזה הוא הדליחות בהתגלמותה: לוקחים עבודה של מישהו אחר (עצלנות מחשבתית), שמיליוני גולשים כבר החליטו שהיא טובה (חוסר מקוריות כרוני), מקשרים אליה (קמצנות ממארת) וחוגגים כאילו מדובר בעיתונות משובחת. זה מאוד מזכיר את "חורים ברשת" אבל לפחות, כך נדמה לי, שרוב הגולשים מבינים ש"חורים ברשת" הוא פח אשפה של תוכן שיווקי שלצידו סרטונים מצחיקים. "גלובס", אמור להיות עיתון כלכלי רציני. אז אמור. מצד שני, לפעמים העצלנות, חוסר המקוריות והקמצנות מובילים לשיאי דליחות שמתעלים על הדליחות הרגילה של הערוץ.

כך לדוגמה, היום מוצג בערוץ סרטון אותו מקדם הטקסט הבא: "צפו בסרטון המביך שהפך בימים האחרונים ללהיט ויראלי ברשת: תיעוד בשידור חי של בחור המציע נישואין לחברתו מול עשרות אלפי צופים ביציע ומקבל תשובה אכזרית במיוחד".

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=b8Oi7FUJ3gE[/youtube]

כפי שאפשר להתרשם הגלוביסומטר דופק כמו שעון כמו גם התוכן של הסרטון, שיש לו קשר הדוק לעניינים הרגילים שבהם עוסק "גלובס". העניין הוא שב"גלובס" כל כך אימפוטנטים שהם אפילו לא טרחו לגגל את הסרטון. אם היו עושים זאת היו מגלים שמדובר בסרטון מבוים, אשר בוים על ידי קבוצת הבייסבול עצמה. למעשה, למרות שהסרטון עלה ב"גלובס" היום (יום שישי), ההודעה של קבוצת הבייסבול על כך שמדובר בסרטון מזויף, פורסמה כבר ביום רביעי.

ב"גלובס" כל כך עצלנים, שלמרות שבתגובה לסרטון יש כבר מישהו שמצביע על העובדה שמדובר בזיוף, הסרטון עדיין שם, עם אותה הקדמה גלוביסומטרית.

ואחר כך הם מבקשים שהגולשים יתייחסו בכבוד לניתוחים המופיעים באתר.

בטח. כבר.

עדכון: חלפו כ-12 שעות והטקסט שמקדם את הסרטון המדובר הוחלף. כעת כתוב כך:

"צפו בסרטון המביך שהפך בימים האחרונים ללהיט ויראלי ברשת: תעלול שיווקי או תיעוד אותנטי של בחור המציע נישואין לחברתו מול עשרות אלפי צופים ומקבל תשובה אכזרית במיוחד".

אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. במקום להודות שהם יודעים שמדובר בתעלול שיווקי, הם משקרים ואומרים "מעניין אם זה תעלול שיווקי. כי אנחנו? אנחנו לא יודעים. אולי כן ואולי לא".

12 מחשבות על “הגלוביסומטר בשיא תפארתו

  1. אם יובל לא טורח, אז כנראה ששוב השאירו לי את העבודה השחורה:
    אני מכריזה בזאאאאאאאאאאת על תחרות הגלוביסומטר.
    בין המשתתפים תוגרל הצעת נישואין מזויפת.

  2. טוב נו, אם אין ברירה:

    "תמיד רציתם לדעת איך לתפור לעצמכם ביקיני אבל לא ידעתם איך? צפו בסרטון המרגש שעלה כבר לפני שנתיים וחצי והפך ללהיט לא ממש ויראלי ברשת ובו נראית צעירה פצצה תופרת בקיני פצצה כאשר ברקע מוזיקה פצצה-פצצה".

  3. אני אולי מבולבל מכל האתרים אבל גלובס טיוי זה לא מה שמשדר את התוכנית הלא רעה של החבר הימני שלך, פויר?

    (אני לא באמת יודע אם הוא חבר שלך)

  4. "ראו את ההפתעה שציפתה לשופטים בתחרות הטלוויזיונית הפופולרית 'Britain's Got Talent' כאשר מתמודדת אלמונית שרה מולם שיר מתוך המחזמר 'עלובי החיים', בסרטון הויראלי שמשגע את הרשת!"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *