37 מחשבות על “אסטרטגיית DATING

  1. אני חייב לומר שאני מאד אוהב את הטורים שלה. היא כותבת לעניין ובצורה חכמה על נושאים שרוח הזר”גים הזולה והמזנה שורה עליהם בד”כ במקומותינו.

    אין האמור מעלה רומז שאני מרוצה מז’אנר המאמנים האישיים למיניהם, אבל אם כבר מדברים על זוגיות, אני מעדיף את הסגנון שלה.

  2. מוסיף – מה חכם במשפט כמו: “כשאתה מתחיל לעבוד על עצמך, אתה שואל איזה תכונות שלך מקדמות אותך, איזה תכונות תוקעות אותך ואם אתה מוכן לוותר עליהן. אתה בעצם לוקח, וירטואלית, פח, ומתחיל לזרוק את כל התכונות – או יותר נכון ההתנהגויות – שאתה מקווה לא להשתמש בהן יותר בשנה הזאת. זה יכול להיות התנהגויות של הרס עצמי, אכילה בלתי מבוקרת, ועוד התנהגויות חולות אחרות”.

    זה ריק וריקני, סתמי ובנאלי. גיבוב של חוכמת הזן עם הנזיר שהזיזו לו את הגבינה לתוך הפורשה שלו. בולשיט החרטא-ברטא בהתגלמותו.

  3. הז’אנר של מאמנים אישיים מביא לי את הסעיף באופן אישי. אנשים שלא הייתי נותנת להם להחנות לי את האוטו, זוכים לנווט לי את החיים.

  4. אתה מבין מוסיף, פשוט צריך “לזרוק לפח” תכונות שתוקעות אותך. “להוריד מהמדפים” את ההתנהגויות שעושות לך לא טוב ו”להבליט על המדפים” את התכונות הטובות שלך.

    כל כך פשוט. זורקים לפח תכונות, מורידים מהמדף תכונות, מבליטים תכונות. איזה מזל שיש לי את אסתה שבמטאפורות פשוטות וחלולות אומרת את הדברים הכי מטומטמים שאפשר להגיד.

  5. וזה נראה לך כאילו היא מכבדת את הנושא עם ה”שטויות” האלה? זה מוסיף לנושא כבוד שמתייחסים אל מערכות יחסים במטאפורה של איקאה? (“אהה, תורידי בבקשה את ‘חיבה לניקיון’ ו’שונאת מעשנים’ מהמדף העליון. זה מסתיר את האגרטל ‘התמימות’ החמוד שלך. וחוץ מזה, הגיע הזמן להכניס את ‘קצרת סבלנות’ למגירה, לא?”).

  6. הסאבטקסט של הדברים שלה נותן כבוד. אפשר להתווכח עם השיטה, אבל המהות היא חיובית בעיני. אני קורא את הטורים שלה כבר הרבה זמן, ובד”כ מבסוט מהם. ואני אומר את זה בתור מי שממש לא מאמין בתרופות פלא כמו “מאמנים אישיים”.

  7. מוסיף, למה אתה כזה שלילי? אני מאבחנת תכונות שאתה צריך להוריד מהמדף.

    “מעבר שלבים בזוגיות –כיצד לבצע ולעבור בשלום את השלבים החשובים של מעבר למגורים משותפים, ואת העלאת נושא החתונה”. למה יש לי הרגשה שזו אסטרטגיה לנשים בלבד?

  8. תמר- אני עוד מחכה לטור שלך ב-NRG:

    “כשעופרה הגיעה אליי אחרי ששוב נזרקה על-ידי בחור, שאלתי אותה האם היא ירדה לו. ‘בהחלט’ היא ענתה. ‘ובלעת?’. ‘לא’ היא אמרה בבושה. ‘מגיע לך’.”

  9. לדעתי החלק המדאיג באמת הוא שהאשה מתפרנסת מזה. יש לה קהל.
    תקראו שוב: יש. לה. קהל.

  10. בלי להתייחס לתוכן עצותיה של אסתה, ידוע לי דווקא שיש לה תואר בפסיכולוגיה ומי אמר שאי אפשר לתת עצות חכמות לדייטינג?

  11. גם אם לא הייתה לה כל השכלה פורמאלית, מה שחשוב, כמדומני, הוא מה שאנשים מאמינים בו. אם אנשים מאמינים שאסתה יכולה לעזור להם, וכתוצאה מזה, גם אם זה נראה לך בולשיט, זה עוזר להם, אז מה זה משנה אם היא *רק* בת 33 ושאין לה השכלה פורמאלית (או יש, זה לא משנה)?

  12. אלעד זו בדיוק הנקודה. וברשותך, אני קצת ארחיב.

    כמו שכתבתי פה לא פעם, אני סובל מבעיות גב. לפעמים, כאב הגב הוא כל כך קשה שאני מוכן שכל רופאי האליל, מומחי כוסות הרוחות, הדוקרים והלוחשים יעשו לי מה שהם רוצים, העיקר שהכאב ייפסק. רוצה לומר, כאשר כואב לך משהו, מציק לך משהו, אתה מוכן ללכת לכל מי שרק יגיד שיש לו פיתרון עבורך.

    אסתה שייכת *בדיוק* לזן הזה של המומחים. היא תבנה לך “אסטרטגיית דייטינג”, היא תשמיע לך את מה שאתה רוצה לשמוע, היא תנתח אותך במיטב הכלים הבאנליים, היא תיקח ממך כסף ותטפח לך על האגו. כאשר יצליח לך לצאת עם מישהי, תייחס את זה ל”אסטרטגייה” שלה בעוד שכל שיחה עם כל חבר/ה טוב/ה, היתה עושה בדיוק את אותה העבודה.

  13. אבל אם אין לך חברים?
    היא נותנת שירות.
    מהבחינה הזו, ההבדל בינה לבין נערת ליווי קטן מאוד. שתיהן נותנות בכסף שירות שיכולת לקבל בחינם.

    אגב, הרבה מאוד דברים שנמכרים כפתרונות מדעיים, באים מבית יוצר דומה לזה של אסתה.
    באמת כל נעל אורתופדית היא כזו?
    באמת כל פרסומת המציגה מוצר מדעי, באמת מציגה מוצר שעבר באי אילו תהליכים קפדניים, וגם אם עבר, האם זה מה שהופך את המוצר בהכרח לטוב יותר?

    כאשר מסביב כל כך הרבה אשליות, אני באמת מתקשה להבין מדוע האשליה של אסתה רעה יותר מזו של נייקי למשל המוכרת לך הצלחה. או מזו של BMW וכדומה…

    כל עוד אתה מתיימר להיות בעד חופש דת ופולחן, אתה צריך לקבל את זה שיהיו אנשים שירצו את שירותיה של אסתה, בדיוק כפי שהולכים לכל מיני רבנים לקבל ברכות, קמעות וכדומה.
    אתה אולי לא מאמין בדברים הללו. אני בטוח לא.
    אבל שוב, אם אתה באמת חושב שחופש מצפון ואמונה הוא דבר חשוב, גם החופש ללכת שולל אחריה אסתה לגיטימי, בדיוק כמו ללכת אחרי עובדיה יוסף (או לאו דווקא דתי. כך כל פוליטיקאי סוג ג’).

    האם אתר האנרגיה צריך לתת לה במה?
    יש לו גם ערוץ יהדות, אז אני לא רואה הבדל גדול.

  14. אלעד, אם ההגנה שלך עליה זה שהיא כמו הרבנים שמוכרים קמעות, אז אין לי בעיה עם זה. עכשיו יש לי בעיה *איתך*. יש לי בעיה עם זה שאתה רואה במי שמוכר קמעות משהו נורמלי לחלוטין שהוא חלק מחברה בריאה והגיונית והכל בשם חופש האמונה, גם אחרי חופש האמונה ללכת שולל. אם כך אין לך בעיה שאפרסם ברחבי המדינה מודעות שתמורת 1,000 דולר אני אדאג שבהריון של אשתך יהיו לה רק בנים זכרים, נכון? וכאשר הבת הראשונה תצא ויתבעו אותי אני אסביר שיש כאן חופש אמונה ללכת שולל. אז תהיה מוכן להגן עליי, כן?

  15. אני לא עו”ד ולא אהיה כנראה, אז תהיה לי בעיה להגן עלייך…

    אבל, אם בדיון עקרוני עסקינן, אז כן, בהחלט.
    יש לך את הזכות לבוא ולטעון, כך סתם, ללא כל הוכחה שאתה קוסם ובאפשרותך לדאוג תמורה לכסף להביא לאנשים בנים זכרים.
    אם יש אנשים מספיק נאיביים כדי להאמין בזה, זו בעיה שלהם…

    שוב. כיצד תוכל להצדיק מערכת אמונות, המכתיבה אורך חיים מסוים, גורמת לאנשים להשקיע את מירב זמנם וכספם בבתי כנסת, להצביע באופן מסוים, ובקיצור מערכת פולשנית במיוחד הנקראת דת, שההוכחות לנכונותה, דומות לאלו של הצלחתה של אסתה?

    וחוץ מזה, שוב, אתה מתעלם מעשר שנות הניסיון שכתוב שיש לה. אני לא יודע מה הן וגם לי יש נטייה טבעית לפקפק ולזלזל בהן.
    אבל אם היא מתעסקת במשהו כעשור, גם אם לא למדה אותו באופן פורמאלי, ולא קיבלה תעודה כמו שאתה אוהב, אין זה גורע מיכולותיה. כפי שיש הרבה אנשים שקיבלו תעודה ולא שווים יותר מידי, יש אנשים שניסיונם לימד אותם רבות. במקרה שלה, אולי, היא למדה על טיב קשרים בין אנשים, יחסי אנוש ועוד הרבה דברים שלא בהכרח מכסים בלימודי תעודה (שכאמור, אולי יש לה, אך אין זה הוויכוח).

    אולי ניקח דוגמא מתחום אחר, לחלק השני של דברי (החלקים: 1. חופש אמונה, 2. אנשים יכולים להיות טובים במשהו ללא לימודים רשמיים).
    תאר לך, שאינך מבין דבר וחצי דבר במחשבים.
    ואבוי, רחמנא ליצלן, המחשב שלך התחיל לעשות המון בעיות.
    כעת עומדות בפנייך שתי אפשרויות – לפנות לטכנאי מוסך או לפנות לבן, בן ה-15 של השכנים, שמימיו לא למד מחשבים.
    האם הילד הזה, שכבר מגיל 5 מתעסק עם מחשבים, לא יכול לספק מזור למחשב שלך?
    אבל אין לו תעודה, והוא סתם מאחז עיניים, על פי השיטה בה שפטת את הגברת הזו…

  16. אלעד – נתפסת לעניין התעודה למרות שהוא האלמנט הכי פחות חשוב בכל העניין. כל אתר האינטרנט של אסתה הוא שרלטנות בהתגלמותה, הטקסטים שהיא מפיקה הם רדודים ובנאליים. הייתי כותב “פסיכולוגיה בגרוש” אבל זו מחמאה עבורם.

    אם אין לך בעיה ששרלטנים יסתובבו ברחבי המדינה ויציעו מזור לאנשים מכיוון שקיים “חופש אמונה”, אז ידידי, ההשקפה שלנו על סוג החיים שצריכים להתנהל במדינה שונה לחלוטין. למזלי, החוק הפלילי במקרה הזה עומד לצידי ולא לצידך זאת מכיוון שהמדינה מאמינה שהאחריות אינה נופלת רק על כתפי “המאמין הדביל” אלא גם על כתפי “השרלטן המתוחכם”.

    למרות זאת, אינני חושב שאסתה רמאית מהסוג ששודד זקנות ברחוב. אינני חושב שמה שהיא עושה הוא פלילי. אני כן חושב שהאישה רדודה באופן מחריד וכי מי שהולך אליה הוא/היא מסכן/מסכנה ושסוג הטיפול שהיא מציעה אינו שונה מהשתטחות על קברי צדיקים בבית הקברות בגבעתיים.

  17. הואיל והיא מוכרת שירות, ולא מוצר, אני לא רואה בזה שרלטנות רבה יותר מזו של אסטרולוגים ואנשים שמוכרים סיורים לקברי צדיקים (אפילו בגבעתיים).

    הייתה מוכרת לך סיר טיגון עמוק ואומרת שזו טלוויזיה – רמאות.
    נותנת לך שירות רדוד – לגיטימי. לך תוכיח שהיא לא מאמינה בדבריה…

  18. אלעד – אם אני לא טועה אז גם עריכת דין היא שירות. אז אני מבין שאין לך בעיה לשלם למישהו שייצג אותך בבית משפט כאשר אותו מישהו הוא עורך דין מתחזה או שהוא קרא פעם איזה ספר אחד או שנים של ג’ון גרישם?

  19. כך אכן היה הדבר, אם היה מדובר בשירות שהוא לא מוגבל מבחינת החוק.
    אם משפטינו היו עניין שאינו מוסדר, כמו למשל משפטים מול זקני העם, כפי שהיה בעבר, אז אני לא רואה סיבה שהמייצג אדם זה או אחר, יהיה עם דיפלומה או סתם נואם מוכשר.
    הואיל והמשפטים הם מעבר לשירות, הם עניין טכני, אז אני כן רואה עם זה בעיה.

    אתה יכול לנסות לקחת את דברי ולנסות לאנוס אותם ולהשוות אותם לכל מקרה.
    ההשוואה הנכונה היא, האם הגברת שונה במשהו מאסטרולוגית, קוראת בקפה או רבי שהולכים לשמוע בעצתו.

  20. כאמור אלעד, אין לי בעיה שאתה משווה אותה לקוראת בקפה או פותחת בקלפים או בכוכבים. זה מקובל עליי. שיוויון הנפש שבה אתה מקבל אנשים מעין אלו, הוא זה שמטריד אותי.

  21. היחס שלי אליהם דומה משלך.
    מעולם לא זכור לי שלקחתי ברצינות עכו”ם.
    אבל, כפי שאני חוזר על עצמי שוב ושוב (ואגב כך משעמם את עצמי והקוראים), אי גם מתקשה למצוא הבדל רב בין אותם עובדי אלילים לעובדי אל אחד, גם אם חלק מהאחרונים יטענו שיש להם הסמכה מדופלמת (מה שנכון במקרים רבים).

    הואיל ואני מניח שכאדם ליברלי, אין לך בעיה לקבל את זה שיש אנשים שטוב להם ללכת שולל אחרי נציגי אל שונים, לא משנה מאיזו עדה או איזה זרם, אני באמת מתקשה להבין מדוע אתה לא מקבל באותו שוויון נפש מאחזי עיניים אחרים.

    הואיל ואנחנו נושקים לחג הפסח, אפנה אותך לספר מלכים א’, פרק י”ח ( http://www.mechon-mamre.org/i/t/t09a18.htm ).
    שם אליהו הנביא נלחם בנביאי השקר, על ידי אותות ומופתים.

    עבורי, שני הצדדים נשמעים מופרכים.
    אבל, הואיל ויש אנשים שבוחרים להאמין שאליהו אכן היה קיים ואכן היה נציג האל הלגיטימי, אני לא חושב שזה הוגן לפסול את כל 450 נביאי הבעל.
    מבחינתי מדובר ב-451 מאחזי עיניים ולא באחד לגיטמי ו-450 שאסור לתת להם במה.

    וכעת, אאחל חג פסח שמח. נדמה לי שהבהרנו את עמדותינו ולכן נדמה לי שמכאן הוויכוח, שאינו מהותי, הופך להיות מיותר.

  22. באיחור אופנתי אני הולך לפתוח את הדיון מחדש (ומוסיף תשתדל לא לשבור את המחשב עוד פעם! ) .
    אלעד אני לא חושב שיובל טען שצריך להוציא את אסתה, או מעשיה, מחוץ לחוק. זה בהחלט חוקי להיות אדיוט, אבל עצם החוקיות לא הופכת את זה לראוי. אולי מרחוק הפרספקטיבה משתנה אבל יש משהוא מפחיד בחברה שמסתמכת יותר ויותר על ידעונים ועושי ניסים למיניהם. ההסתמכות על תורות מסטיות ולא על רציונליות, על קמעות במקום על מחשבה שקולה מצביע על מגמה מסוכנת.

  23. אני תמיד פתוח לפתוח דיונים.
    לאף אחד מאיתנו אין ויכוח שזה המצב הקיים, ושהוא חוקי.
    אנו דנים בנושא העקרוני, האם זה ראוי או לא.

    הוויכוח שלנו גם אינו על אסתה.
    אנו דנים בעצם, אם אני מבין נכון, האם פלורליזם וחופש פולחן (וכן הסתמכות על עכו”ם, גם היא פולחן) הם דבר רצוי.
    כל עוד אף אחד לא יצליח להסביר לי (ואני מודה שזה יהיה קשה, לעיתים אני קשה תפיסה), מדוע אמונה באלוהים, במוחמד נביאו (או שלא), בעלי ממשכיך דרכו (או שלא), בישוע שנועד לסבול בשביל כולנו (או לא), זן-בודהיזם, בודהיזים-טיבטי, הינדואיזים, זרטוסטרה והכניסו כאן כל דת מוכרת, טוב מאמונה במגדי עתידות, קוראים בקפה, “מומחי זוגיות” וכן הלאה.

    האם פלורליזם וסובלנות, אינם קבלת כל אחר, באשר הוא (למעט כאלו שפוגעים באחרים במישרין, ולא זה המקרה [ואם תטענו שכן, אומר שדתות רשמיות פגעו לא פחות])?

    הגישה של יובל, רוגל, אם אני מבין נכון, פוסלת את מה שאינו רציונאלי, מובן ובר הוכחה (אולי למעט חריגים של דת, בשם הסובלנות).

    כמעט בכל דרך שנבחר להאמין בה או ללכת על פיה, נמצא סתירות. זה נראה לי הגיוני.
    אבל במקרה שלכם, ישנה סתירה נוראה.
    האם אנו רוצים לשמר את אותם מיסטיקנים בגני חיות בלבד?
    האם
    אם היינו חיים קצת יותר ממאה שנים (וגם כמה מאות שנים) לאחור, אני מניח שהייתם מייצגים גישה פטרונית של אדם לבן שיודע את האמת ומושיע ילידים (האנאלוגיה הזו כמובן אינה שלמה, אז לא להיעלב).
    בתקופות שבאו לאחר מכן, באו אנשים לבנים אחרים, ובשם אותה נאורות, ביקשו לתקן עוולות היסטוריות, בהן נמחקו תרבויות שלמות, בשם אותה תרבות אירופית “נאורה”.

    אני לא חושב שצריך לפסול אנשים הרואים בכוכבים, רק כי הם מצטיירים כ”פרימיטיבים” ולא רציונאליים.
    בהנחה ומשאלתכם, לא לראות אנשים כאלו בחברתנו, תתגשם, אני רואה אנתרופולוגים מבכים על מותן של אותן צורות חיים נכחדות.

    בבחירה בין חברה רציונאלית עם אפשרויות בחירה מצמצמות ביותר, לחברה שהיא גם רציונאלית וגם לא וכוללת שפע עצום של דברים שאפשר “ליפול קורבן” אליהם, אני מעדיף את האחרונה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: