גוגל קונה את האינטרנט

בגוגל החליטו לקצר תהליכים: למה לקנות בכל פעם חברה כאשר אפשר לרכוש את כל האינטרנט? רכישת האינטרנט וודאי תסייע לחברה להגשים את החזון שלה "לסדר את המידע באינטרנט". אז הם קנו. הנה ההודעה לעיתונות.

כדאי גם לקרוא את הטקסט של קלינגר בנושא הרכישה הלפני אחרונה של גוגל, זו שקדמה לרכישת האינטרנט.

31 מחשבות על “גוגל קונה את האינטרנט

  1. ומה עושים בעניין כדי לשנות אותו? מפסיקים להשתמש בגוגל. זה כולל (ואף יותר חשוב) את בעלי האתרים שמשתמשים בגוגל אדס ושירות הסטטיסטיקות שלהם *אהמיובלאהמ*

  2. יש כזה פרק של סאותפארק, בו תאגיד ענק ומרושע מנסה להקים בית הקפה בסאותפארק וכולם מתנגדים, עד שבעצם הם מבינים שזה עדיף מלהמשיך ולשתות את החרא שמגיש להם בית הקפה השכונתי.
    כשיהיה תחליף ראוי, אפשר יהיה לעבור, בנתיים כל הדיבורים על צבירת הכוח של גוגל לא מדגדגים לי את האיי-פי הדינמי.

  3. אני חייב לומר שגם אני לא מתרגש יותר מדי מכל ה"הו-הא!" המפחיד של יהונתן. אין בזה לומר שאני לא מבין את מה שהוא כותב, אני פשוט לא מתרגש מזה יותר מדי. ולכן אהמ-אסף-אהמ, אני לא רואה שום רע בלשים את שירות הסטטיסטיקות של גוגל – בכל אופן אף אחד לא הצליח לשכנע אותי שיש בזה משהו רע.

  4. אני חושב שמפחיד שאין מתחרה לגוגל, לא שלגוגל יש את כל המידע. אם יאהו! היו קמים ומציעים את אותם שירותים (או אפילו מיקרוסופט) אז לגוגל לא היה אינטרס להיות 'לא רעים', כרגע הם לא מפחידים אותי כמו שמפחיד אותי שלא יהיה יותר מתחרים עוד שנתיים שלוש בכלל בתחום החיפוש, המייל וכל שאר הפלטפורמות.

  5. יובל, היה נראה לך בסדר שמישהו יעקוב אחריך ויקשיב לשיחות שלך? אני משער שלא. באינטרנט המישהו הזה היא גוגל, אני כבר לא מוצא אתר שלא קשור אליה באיזשהי דרך. לא אמרתי שצריך להתרגש מזה מי יודע מה, כי זאת חברה גדולה שאין לה שום אינטרס לבדוק מי אני ומה אני עושה, אבל בעיניי לתת את כל המידע הזה לחברה אחת זה כמו לתת את השליטה על הפרטיות שלך לבנאדם זר.

  6. אסף – לדעתי חברת האשראי שלך יודעת לא פחות עליך מאשר גוגל (אם לא יותר). אני לא אומר שאין כאן מגמה שצריך לחשוש ממנה – בהחלט צריך. רק לעשות דמוניזציה נראה לי רעיון אפילו פחות טוב.

  7. דאבל קליק היו מרגלים באינטרנט לפני שלארי וסרגיי ידעו להקליד על מקלדת. גוגל פשוט הפכו להיות מרגלים טובים יותר. ועכשיו הם מאחדים כוחות. מטריד.

    חברת האשראי שלי אולי יודעת עליי יותר – בתחום הרגלי הרכישה שלי. אבל היא לא יודעת איפה אני גולשת, מה אני מורידה ועל מה אני מקליקה. גוגל ודאבל קליק יודעים. או לפחות מאוד מנסים. הבעיה היא לא גוגל ולא דאבל קליק. הבעיה היא חוסר האכפתיות וחוסר העניין של האנשים. לא עוד הרבה שנים, אנחנו נשלם על זה במחיר כואב של חדירה כל כך עמוקה לפרטיות, שהרבה אנשים ירגישו שהם הולכים ערומים ברחוב.

  8. שלא תבינו לא נכון, אני רחוק מלהתרשם מהעסקה מכמה סיבות:
    1. לדאבלקליק יש רקורד מחורבן.
    2. לגוגל מתחיל להיות רקורד מחורבן לא פחות.
    3. הסכום ששולם על העסקה פשוט משעשע. וכמו שרויטל ציטטה אנליסטית אחת שאמרה משהו בנוסח "כן, זה הרבה כסף, אבל למי אכפת".

  9. 120 מיליארד דולר על מיקרוסופט??
    עוד 10 שנים לא הייתי זורק עליהם שקל…

    קצת מגזימים כאן עם הכוח הנצבר של גוגל.
    גוגל היא לא אח גדול והיא לא תשתלט על העולם (וגם לא על האינטרנט).
    כרגע היא סך הכל חברת חיפוש, ואפילו בזה היא לא מונופול.

  10. אני חושב שאתם מתעלמים מהבעייתיות של התהליכים שמתרחשים ברשת, וזה אולי עוד מהלך.
    מה שקורה כרגע הוא שתאגידי הבידור בעולם משתלטים על הרשת. דרך רכישות ענק וסגירת מתחרים ותביעות ענק.
    נכון, כרגע זה נראה משהו שמתרחש אי שם ולי מכאפת וכל אחד יכול להקים אתר מתחרה בכל תחום אבל זה לא ככה.
    מה שגוגל עושה עם השתלטות על הפרסום ברשת, והיה ברור שחיפוש זה דד-אנד וזה יהווה רק מנוף עבורה להשתלט
    על הפרסום – עושים תאגידי ענק בתחומי המדיה, הבידור, החדשות, אתרי אי-קומרס.
    בסופו של דבר, כל תחום שבו כרגע יש עשרות או מאות מתחרים – למשל אתרי שיתוף סרטים – יצומצם לשניים שלושה
    'ענקים'. הבעיה היחידה שלהם כרגע זה פירטיות במזרח הרחוק, אבל אל תטעו האינטרנט לא מתרחב הוא מצטמצם
    והופך נשלט מרגע לרגע על ידי תאגידי ענק. אפשר להמשיל את מצב הרשת העתידי לתעשיית הסרטים העולמית:
    יהיה הוליווד ותאגידים שיספקו לחם ושעשועים באופן כמעט בלעדי, וסביבם אתרים עולמיים קטנים/עצמאיים באותם תחומים, שיתקשו לשרוד בלי לשתף איתם פעולה.

  11. אני כבר רואה את העתיד, 2100, בני אדם גרים בחוות שרתים הרוסות, ומספרים לילדים שלהם על מפלצת הגוגל אשר בשנת 2025 השתלטה על העולם.

  12. יהונתן, באיזה שירות בדיוק אין לגוגל מתחרים ? יש עשרות מנועי חיפוש (חלקם אפילו די טובים), ספקי דוא"ל ושירותי פירסום. אני מניח שגם מקבילות לשירות האנליזה יש ואם לא אז יקומו בקרוב (אני לא מדבר כבר על וידאו, שם הם הפסידו את המערכה, קנו את המתחרה ועכשיו המתחרה הפסיד את הקרב. רוב הסרטים שאני רואה הם כבר לא מיוטוב אלא אתרים מתחרים עם פרופיל נמוך יותר).
    לכל הפרנואידים, יש לכם אופציות, אתם יכולים למנוע מגוגל את כל המידע, זה אפילו קל (להבדיל מהבנקים, חברות האשראי, הביטוח ושאר החברה שפשוט יודעים לשלם לפקיד הנכון ולקבל גישה לכל המידע האישי שלכם). אפשר להגדיר חידוש איי-פי כל יום (פשוט תגידו למחשב להתנתק בחצות), למחוק את העוגיות אחרי כל סגירה של הדפדפן ולעבוד דרך פרוקסי, אבל האמת המרה היא שלאנשים לא אכפת מספיק מהפרטיות שלהם כדי לעשות משהו חוץ מלהתלונן על זה.

  13. כדאי שמישהו ממיקרוסופט יתקשר לחבר'ה מגוגל ויסביר להם מה הולך להתרחש עכשיו: עוד כמה כתבות נגדם במגזינים נחשבים, עוד איזו הסתבכות משפטית קטנה, תשומת לב מרובה מדי של הממונה על ההגבלים והופ – גוגל הופכת לאחת החברות השנואות בהיסטוריה.
    אני לא יודע אם מישהו פה זוכר, אבל פעם אהבו את מיקרוסופט. ב-97, עם משפט ההגבלים העסקיים, היא קיבלה מכה תדמיתית שעד היום מעיקה עליה.
    בסופו של דבר אנחנו מחלקים את העולם ל"טובים" ו"רעים" באופן שרירותי, ולא על פי שקילה מדוקדקת של המעשים של אותן חברות. גוגל תגלה בקרוב שהדרך מצד אחד של המתרס לשני קצרה ביותר.
    אני מציע כבר עכשיו להכריז על מדיניות של "אנחנו בתולים, יפים ונשמות טובות" בגלוב. כך נוכל לנצל את הוואקום שישאר אחרי גוגל.

  14. ניצן, לא נראה לי שאכפת להם מה חושבים עליהם, בדיוק כמו שלמיקרוסופט לא ממש אכפת – הם עדיין שולטים בשוק.

    דני, זה לא כזה קל, הרבה סרטונים ברשת מאוחסנים בגוגל ואין מה לעשות חוץ מלוותר על לראות אותם. כנ"ל לגבי פוסטים בblogspot, מסמכים בגוגל דוקס, וגוגל גרופס. וגם אייפי משתנה לא יעזור כי בנאדם עם הרגלי גלישה קבועים אפשר לזהות דיי בקלות (למשל אם אתה משתמש ב2-3 פידים של רסס שמפנים לblogspot, ונכנס אליהם בשעות מסויימות של היום)

  15. אסף: אני לא מאמין שגוגל יודעים לזהות משתמשים לפי הרגלי גלישה (לפחות לא לפי צירוף של שלושה פידים שונים בלבד), אבל אל תשכח שכל אתר שמשתמש בפרסומות גוגל, במונה מבקרים של גוגל או בכל שירות אחר שלהם עושה שימוש באותה עוגיה, וכל משתמש בבלוגספוט, ג'ימייל, ג'יטוק או כל שירות גוגל אחר בעצם מזדהה מול גוגל בפרטיו האישיים. גם כאשר אתה מסיר את פרטיך מהדפדפן, גוגל יכולים להמשיך לזהות אותך בדרכים אחרות – לפי כתובת IP למשל.

    אחד מהתנאים של Google AdSense הוא שאתה לא תלחץ על הפרסומות של עצמך. בזכות חקר המשתמשים הזה גוגל יכולה בצורה די וודאית לזהות לחיצות עצמיות על פרסומות, גם אם תקפיד למחוק עוגיות.

  16. לא צריך להיבהל. יום לפני שגוגל ייקנו את האינטרנט תוכלו פשוט לדאוג לשלוח את כל האינטרנט לתיבה האינסופית שלכם ביאהו ולהמשיך לגלוש בשקט.

  17. פרוקסי בדרך־כלל מודיע לשרת על קיומו ועל כתובת משתמש הקצה. דווקא רשתות NAT עושות פה את הפעולה הרצויה, ומתחזות למחשב אחד בלבד.

  18. לא יודע מה איתך, אבל בעבודה אני גולש דרך פרוקסי (לא שואלים אותי) והוא די מהיר. גם בבית גישה לאתרים אקדמיים נעשית דרך פרוקסי של את"א ושוב אין בעיה של מהירות.
    מצד שני אם אתה לא מוכן להתפשר על מהירות בשביל פרטיות, אולי זה לא כל כך חשוב לך.

  19. דני, מה שאני מנסה לומר זה שאי אפשר להמשיך לסגת ולהתגונן רק בגלל שגוגל קיימת, צריך לעשות משהו בנושא כדי שנוכל להתקדם הלאה במקום כל היום להתעסק בלהתגונןו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *