"עיתונות מקוונת" – ספר חדש ליו"ר

חודש אוקטובר מתגלה השנה כחודש פרסומים גדול במיוחד. במהלך החודש התרחשו שלושה אירועים, כולם קשורים לפרסומים חלקם אקדמיים וחלקם ולא אקדמיים.

1. ספר חדש בהוצאת האוניברסיטה הפתוחה, "עיתונות מקוונת". זהו ספרי השלישי בסך הכל והספר הראשון שלי אשר יוצא לאור בהוצאה אקדמית.

וכך נכתב בחלקו האחורי של הספר:

"העשור השני של המאה העשרים ואחת צפוי לעמוד בסימן שינויים מרחיקי לכת בעולם העיתונות. סנוניות ראשונות כבר כאן: הידיעות על חיסולו של אוסמה בן-לאדן נפוצות בטוויטר, סרטונים המתעדים את רעידת האדמה ביפן מופיעים ביוטיוב, מאות מיליוני בני אדם מבלים ומנהלים את חייהם בפייסבוק, ואזרחים מן השורה טוענים 'גם אנחנו עיתונאים'.

דרך בחינה וניתוח של עשרות מחקרים ואלפי נתונים מוצגות ההשפעות הכלכליות, התיאורטיות והמעשיות של העידן הדיגיטלי ושל אמצעי המדיה החברתיים על ארגוני החדשות והפרקטיקה העיתונאית. הספר מצביע על ניסיונותיה של התקשורת המסורתית לשרוד בעידן של מהפכה מטלטלת, תוך הצגת טכנולוגיות דיגיטליות חדשות המהוות איום כמו גם הזדמנות. באמצעות סקירת דוגמאות מרחבי העולם הספר מתמודד עם שורה של שאלות המעסיקות חוקרי תקשורת ועיתונאים כאחד בהן: מה היו הגורמים שהובילו להתרסקותה של תעשיית העיתונות? כיצד היא מתכוננת לצאת מהמשבר? והאם יש לה סיכוי לעשות זאת?"

זהו תוכן העניינים של הספר וכך הוא נפתח (לחצו כדי להגדיל):

2. כמה ימים קודם לכן פורסם הספר "רשת משפטית: משפט וטכנולוגית מידע" בהוצאת אוניברסיטת תל-אביב ובעריכת ניבה אלקין-קורן ומיכאל בירנהק.

הפרק הראשון בשער השני בספר הוא פרק המבוסס על עבודת הדוקטורט שלי והוא נקרא: "הבניה חברתית של טכנולוגיה: על הדרך שבה ערכים, חוק ואכיפה מוטמעים בטכנולוגיה" (לחצו כדי להגדיל):

ביום ראשון ה-6.11.2011 בשעה 18:00 יתקיים באוניברסיטת תל-אביב ערב עיון לרגל צאת הספר והוזמנתי לשאת בו הרצאה קצרה בת 20 דקות שאינה קשורה לפרק שפרסמתי ושכותרתה: "פוליטיקה, שיחה ומדיה"

3. בראשית החודש התבקשתי על ידי העורך החדש של עמוד המאמרים של עיתון "הארץ", אלון עידן, לחזור ולפרסם טקסטים בעמוד המאמרים של העיתון. נעניתי בשמחה להזמנתו אם כי יכולתי להתחייב רק על פרסום באופן "חצי קבוע" זאת בשל עומס המטלות שאני כבר מחויב לו. שני טקסטים כבר התפרסמו בנוסף לטקסט שהתבקשתי לכתוב לעמודי החדשות ואשר נגע לפריצה ולהפצה של מרשם האוכלוסין.

הכוונה של אלון היא לפרסם את הטקסטים שאשלח בימי שישי.

***

כפי שניתן להבין, זו התרגשות גדולה שמנקזת לכמה ימים עבודה שנעשתה לאורך תקופה ארוכה. כעת אפשר להתפנות לשנה החדשה שעומדת להיות שנה מאוד עמוסה (יש כבר כמה הפתעות בשרוול) ואני מקווה גם מאוד מעניינת.

שתהיה שנה אקדמית מוצלחת, מסקרנת ומאתגרת לכולם.

23 מחשבות על “"עיתונות מקוונת" – ספר חדש ליו"ר

  1. העלה PDF. מה זה הצילומים האלה? תן פרק ראשון PDF. ממילא כל הספרים של הפתוחה זמינים לעיון באתר שלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *