כשטכנולוגיה עילית פוגשת את מזג האוויר

יש לי אייפון 3Gs. אני מודה, הוא קצת עולה לי על העצבים אבל אין לי כסף פנוי כדי להחליף אותו במשהו שיעלה לי קצת פחות על העצבים. מילא. בחודשים האחרונים התחלתי להשתמש בתוכנת WAZE. בהתחלה התלהבתי קצת יותר, היום קצת פחות, לא משנה.

הבעיה העיקרית עם WAZE היא שהיא בולעת את הסוללה של האייפון, שגם כך אינה משובחת, בקצב שבו כלבים אוכלים פסטרמה: בביס אחד. לכן, קניתי מטען לרכב שמתחבר לאייפון וטוען אותו במהלך הנסיעה. מצוין.

רק שבחודשים האחרונים המטען החל לעשות צרות: בתחילת הנסיעה הוא טוען יופי וכעבור כחמש דקות, מפסיק. האיור של הברק, שמלמד שהסוללה נטענת, מתחלף באיור של כבל שמלמד שבעוד שהאייפון מחובר למשהו, הוא לא נטען בשיט. העניין הוא שפעם הוא מפסיק לטעון אחרי חמש דקות, פעם אחרי רבע שעה, פעם אחרי 25 דקות – אין חוקיות. הוצאתי את המטען והחזרתי אותו למקום, הוצאתי את הכבל והחזרתי למקום, כיביתי את האייפון והפעלתי מחדש – שום דבר לא גרם לבעיה המשונה הזו להיעלם.

הזמנתי מדיל אקסטרים מטען חדש. לקח לו חודש להגיע, אבל הגיע. חיברתי לאייפון – נטען! חולפות עשר דקות – מפסיק!

החלטתי להחליף את הסוללה. גם ככה היא נחלשה מאוד בשנתיים האחרונות. הלכתי למעבדה ברישון וביקשתי להחליף. באותה ההזדמנות סיפרתי על הבעיה שלי. האנשים במעבדה הרימו גבה. הם מעולם לא שמעו על כזו בעיה. "אולי הבעיה היא בסוללה ועכשיו, כאשר היא הוחלפה, תיעלם גם הבעיה", הם אמרו. "נכון, אולי עכשיו תיעלם הבעיה", אמרתי.

נכנסתי לאוטו עם האייפון המצויד בסוללה חדשה. חיברתי את המטען החדש – נטען! חולפות שבע דקות – מפסיק!

למרות שגלשתי באינטרנט בניסיון למצוא פתרון לתקלה הזו, לא הצלחתי למצוא אנשים שמדווחים על אותה הבעיה בדיוק. ובכל זאת, מתוסכל מבעיית רפאים שבאה והולכת, החלטתי לנסות שוב ולמצוא פתרון או לפחות את הסיבה לתקלה.

אז הנה הסיבה: כאשר האייפון מתחמם, הוא מגיע למסקנה שהסוללה טעונה או שהוא פשוט מנסה להגן עליה – והוא מפסיק באופן יזום את הטעינה. כאשר אני שם את האייפון ברכב הוא נמצא על מתקן שמחובר בוואקום לחלון. הקיץ החל ולכן האייפון מתחמם תוך כמה דקות (בייחוד כאשר WAZE פועל) והטעינה מפסיקה. הורדתי את האייפון מהמתקן והצמדתי אותו לפתח שממנו יוצא האוויר הקר של המזגן. תוך 25 שניות חזר המטען לפעולה ושוב המכשיר נטען. חלפו 10 דקות, ושוב הוא מפסיק. הורדתי אותו מהמתקן, הצמדתי אותו למזגן, חלפו 40 שניות, ושוב הוא נטען.

כעת הרחקתי את האייפון מהשמשה באמצעות הזרועה הגמישה של המתקן, כיוונתי את התריס של המזגן כלפי מעלה כך שהוא זורק אוויר קר לכיוון האייפון – והבעיה נפתרה.

382 שנדיבריליון דרכמות הושקעו בפיתוח טכנולוגיה אולטרה-מתוחכמת המכונה "אייפון". 19.4 שנדיבריליון סינים מרכיבים אותה ועושים שימוש ברכיבים שהובאו במיוחד מהמאדים על ידי חייזרים שלובשים ספנדקס בצבע בורדו, אבל כדי שטכנולוגיה העילית מבוססת ליתיום נוזלי וזכוכית שהותכה בליבת ננס לבן תעבוד, אני צריך להקפיד לעשות עליה אחת לכמה דקות "פו!!".

היי סטיב, אני מאוד מתרשם. מאוד.

20 מחשבות על “כשטכנולוגיה עילית פוגשת את מזג האוויר

  1. לי יש בדיוק את אותה הבעיה עם ה 3GS שלי (ועד עכשיו לא ידעתי מה גורם לזה), אפל השיגו הישג מרשים בקטגוריית הודעת השגיאה הלא מועילה. במקום שיהיה כתוב שהמכשיר סובל מחום כתוב שאי אפשר להטעין תוך כדי שאביזר "זה" מחובר – בזמן שהאביזר הוא מטען. אירוני משהו.

  2. כל מה שרצית לדעת ולא העזת לשאול בנושא סוללות תוכל למצוא באתר הבא: http://batteryuniversity.com
    אם אני לא טועה, ב- 3GS יש סוללה מסוג Lithium-ion Polymer. ההסבר + המלצות על הטעינה של סוללות מהסוג הזה נמצא פה: http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_lithium_ion_batteries

    כולו בטריה וכמה טכנולוגיה יש שם, אה? מסתבר שזה לא כל-כך מובן מאליו.

  3. לי יש בעיה מעצבנת במכשיר יותר צנוע, של נוקיה. היא נפתרה (זמנית) בהשראת בדיחה: 3 אנשים נוסעים ברכב שמתקלקל. המכונאי אומר לבדוק את המנוע, החשמלאי את המצבר, ואילו איש המחשבים מייעץ לצאת ולהכנס. הוצאתי את הסוללה והחזרתי אותה – והמכשיר חזר לפעול! אח"כ גיליתי באתר נוקיה ישראל עצה בנוסח "אל תרוצו אלינו כל הזמן – פשוט תוציאו את הסוללה ותחזירו". התרשמתי. לא עוד נוקיה

  4. מזכיר את הסיפור של דייל קרנגי על תלונה שהגיעה לפורד מבעל רכב, שכשהוא קונה גלידת שוקולד הרכב לא מתניע כשהוא חוזר לאוטו, אבל כשהוא קונה וניל או תות אז אין בעייה.

    בסוף שלחו לו מכונאי בכיר הביתה, והתברר שבסופרמרקט שלו הגלידה-שוקולד קרובה לקופה, אז הוא חוזר לאוטו לפני שהאוטו התקרר מספיק בשביל להתניע מחדש.

  5. כששקלתי לקנות אייפון, לפני איזה שנתיים, אני זוכר שנתקלתי באזכורים של ה-high maintenance של המכשירים האלו – אתה צריך לעבוד בשבילם, לא הם בשבילך. ספציפית, על פי האתר של אפל, המכשירים עובדים רק בין טמפרטורות 0-35 מעלות.* בתור מישהו שחי אז בקנדה עם ביקורים בישראל, זה פחות או יותר אומר שיש לי כמה חודשים טובים בשנה בהם הטלפון לא יעבוד בחוץ. אז לא קניתי.

    * http://support.apple.com/kb/HT2101

  6. עכשיו קיבלתי סו"ס מהעבודה אייפון 4S. חמוד, מאוד דומה לאייפד והכל, כך שהמעבר מהבלאקברי היה חלק בכל אספקט חוץ מזה. סוללה. ועכשיו אתה מסביר שגם מטען כזה לא יעזור. גם אני מתרשם.
    אם כי מסתמן שזו בעיה של כל התעשיה. רים של בלאקברי עלו על הפטנט של מכשיר שצורך מעט מאוד חשמל כך שהסוללה מחזיקה – וכמו שאנו רואים, השוק מתגמל אותם היטב.

  7. אני חלק מחבורה לא מעטה של אנשים שכבר תקופה לא קצרה, בזמן הקיץ, מוותרים על תריס אחד של המזגן לטובת מכשיר הטאץ' (לא רק אייפון, גם הגלקסי של סמסונג). אצלי הבעיה לא הייתה הטעינה אלא החשכת המסך (באייפון 4 הקודם שלי וגם ב- 4S הנוכחי שלי).
    זה עדיין שווה את זה לגמרי – הוידאו של Louis CK היה ממש במקום 🙂

  8. יש לי אותה בעיה בדיוק בבלקברי. גם אני החלפתי שני מטענים ברכב. זה בא והולך בלי שום חוקיות, ואני גם מפקפק בחוקיות של החום-קור שאתה מדבר עליה. קצת חוקיות בכל זאת אפשר למצוא – כשהסוללה ריקה ואתה ממש צריך את המכשיר, המטען ברכב לא יעבוד.

  9. אז מה היה לנו?
    – תלונות על כך שאדם מת (סטיב ג'ובס) לא מצליח להתגבר על חוקי הפיזיקה 😉
    – טענות שאייפון לא עובד בחוץ כמה חודשים טובים בשנה (הזוי לגמרי, וזה לא מה שכתוב בלינק)
    – אנשים שסבורים שהיצרנית של בלאקברי הולכת לאנשהוא (טוב זה השיא. הסתכלתם במניה שלה בשנתיים האחרונות?)

  10. תחשוב על זה ככה — כנראה שהשקיעו הרבה יותר כסף וכוח אדם במזגן של הרכב שלך מאשר באייפון שלך.

  11. לי יש גלאקסי. בעית הסוללה פחות חמורה כפי שתואר כאן אבל גם אני משתמש בטעיה בזמן נסיעה. חוץ מזה קניתי בדיל אקסטרים סוללה רזרבית ב 5 דולר ועוד מטעו שמאפשר בו זמנית טעינה רגילה וטעינה של סוללה מחוץ לטלפון. השילוב של מטען וסוללה רזרבית עובד היטב.
    דווקא לגבי waze יש לי הסתייגויות: היו לא מעט פעמים שקיבלתי : "לא ניתן להתקשר לשרת" או שהוא מראה מפה ואומר "התקדם למסלול המוצג" שזה אומר שהוא לא מנווט

  12. הבעיה שלך היא שיש לך מכונית שבה אתה מצליח להטעין את הטלפון בזמן שהוא בתוך המתקן. אם למשל יהיה לך רכב כמו שלי (פונטו) תגלה שהמרחק כה רב ולכן עליך להניח את הטלפון לידך בזמן הטעינה. והנה – אין כל בעיה.
    הבעיה היא לא באייפון, אלא ביצרן הרכב שלך או ביצרן המטען (שייצר מטען עם כבל ארוך מדי).
    ההסקה הטכנולוגית שלך לוקה בחסר.

  13. יובל, הטכנולוגיה שממנה אתה בנוי הרבה יותר מרשימה מזו של האייפון והפלא-בפלה, אתה זקוק למזגן בעצמך…

  14. זה מה שטוב באינטרנט הזאתי. אתה סובל מבעיה כה פרטיקולרית ובסוף מגלה שאתה לא לבד. מכיוון שהדבר הזה שמצמיד את האייפון לשמשה (דיל אקסטרים, כן?) כבר התפצלח אצלי זה מכבר, ממילא האייפון על הכסא שליד. וזה לא משנה – הוא עדיין מתרתח כמה דקות לתוך הניווט. אבל אם אתחיל גם לדאוג לטמפרטורה של האייפון תוך כדי ניווט וקילול הווייז בקללות נמרצות, הבטריה של האייפון תהיה אחרונה הבעיות שלי.

  15. כאושייה טכנולוגית הייתי מצפה ממך שהתמש בחוכמת ההמונים.
    הרי אני ושאר הטוקבקים מעלי מכירים את אותה הבעיה ואת הפתרונות (החצי סבירים).

    ואסיים בכך, שגם אני צריך לקרר את הסמסונג גלקסי 1 שלי בימי הקיץ החמים, כאשר הוא מריץ תוכנות. אבל במכונית חמה, כשאר זה או להיות בלי סוללה או להזיע, אני לוקח את כל המזגן אלי.

  16. הגלקסי סובל מבעיה דומה אבל למרבה ההפתעה דיווח בדיוק מה מציק לו וטען שהסוללה התחממה. ועוד אומרים שגוגל גנבו משהו מאפל – פשש…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *