תוקפים קשיש – שמישהו יקרא למשטרה

שמעון פרס, כך יודעת ויקיפדיה לספר, נולד ב-2 באוגוסט 1923. המשמעות היא שבשנה הבאה שמעון פרס יחגוג 90 שנה להיווסדו. פרס הוא איש רב זכויות ורב מעללים. זוכה פרס נובל לשלום, ראש ממשלה לשעבר, שר ביטחון וכיום נשיא המדינה, פרס הוא בלי צל של ספק המדינאי בעל הניסיון הרב ביותר בישראל. הוא בעל הניסיון הרב ביותר לא רק בגלל שהוא ראה הכל ושמע הכל אלא בעיקר בגלל הוא הצליח לשרוד בבריאות טובה 90 שנה. כאשר אדם חוגג 90 והוא עוד לא מאושפז באיזה מסדרון מטונף של מחלקה מופרטת, הוא הופך לבעל ניסיון.

בתקופה האחרונה מסתובבת ספקולציה פרועה, הזיה פוליטית אמיתית, שקובעת שפרס הוא בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להרחיק את נתניהו מכס ראש הממשלה ומשום כך "מפעילים עליו לחצים" וכי הוא "שוקל ברצינות", לחזור ולהתמודד על ראשות הממשלה.

ההזיה המוחלטת הזו הפכה לכותרת בטקסט של אמיר אורן מעיתון "הארץ". הנה חלקים מהטקסט שלו:

פרס כשיר למשימה. הוא שולט בחושיו ובתחומי עיסוקו יותר משהיו מנחם בגין ואריאל שרון בשנותיהם האחרונות בראשות הממשלה… פרס אינו כבול בשלשלאות לבית הנשיא. הוא יכול לוותר על שנה וחצי שם. גם האפשרות שיפסיד אינה נוראה כל כך – זאת תהיה הערת שוליים בתיאור מסלולו, שהיו בו הישגים, פעמיים ראשות הממשלה ופעם נשיאות, לצד כישלונות פוליטיים… כדי שפרס יחזור, הוא צריך להיות מחוזר, לא מחזר; נמשך, לא דוחף. הוא לא נעל את הדלת, לא טרק אותה, היא לא באמת סגורה, אבל לפתיחתה נחוצות נקישה רמה והזמנה חד-משמעית, קולנית יותר מההמלצות להימנע מכך, שנשמעות בסביבתו הקרובה… כדי שיהיה לכך סיכוי, על פרס לעמוד בראש אחת הרשימות, מוטב הגדולה מכולן, העבודה.

זה אולי הטקסט הדבילי ביותר, הגרוטסקי ביותר שקראתי בעיתונות הישראלית בתקופה האחרונה. טקסט מביש ומבייש, מצחין מאינטרסים. הניסיון של אורן לדחוף, סלחו לי, קשיש בן 90, להתמודדות על משרת ראש הממשלה, הוא ניסיון פתטי ועלוב. המחשבה שיש מישהו, חוץ שמכהן כיום כראש הממשלה, בנימין נתניהו, שחושב ששמעון פרס יכול לחזור ולשמש כראש הממשלה, היא מחשבה הזויה, כמעט מעליבה. ישנם מקומות בעולם שבהם היו מגישים תלונה למשטרה על תקיפת קשיש בגין טקסטים כמו זה של אורן.

סיני גז פרסם בגלוב טקסט אורח ובו כתב: "כרגע, העיתונות הממוסדת היא זו שמספקת לנו בעיקר קרעי מידע אפופים באינטרסים, הון ושלטון. זהו מידע חלקי, מוטה וברוב המקרים חסר ערך". אני מודה שאני רחוק מלשמוח לאידה של העיתונות המסורתית. אני גם סבור שמי שחושב שהבלוגרים ימלאו את החלל שייווצר לאחר לכתם של העיתונאים המקצועיים, משלה את עצמו. אך כשאתה קורא טקסט כמו זה של אורן, אתה שואל את עצמך "בשביל זה? בשביל זה הלכתי היום במיוחד לקנות עיתון? 'רוץ שמעון, רוץ'? בשביל זה?"

14 מחשבות על “תוקפים קשיש – שמישהו יקרא למשטרה

  1. נתקלתי בטקסט והרגשתי דומה. השקעתי מכספי במי שאישר את הטקסט העצוב הזה. נעלבת בשם פרס. מגיע לו רק כבוד והערכה.

  2. יובל,

    אני מסכים עם כל מילה.

    יש הסבר מצויין לדעתי שמסביר את התופעה הזו והנה נקראית סמול.

    אם תסכים שיש סמול ויש שמאל, שיש שמאל אמיתי, כוללני *ציוני* וחברתי ויש סמול המונע אך ורק משנאת המתנחלים, הליכוד (וביחוד בנימין נתניהו), שנאת הדת ושנאה פסיכולוגית שאני לא מצליח להבין לעמו שלו, והשקוע כולו בהזיות על שלום מדומה עם פלסטינים מדומים תוכל להסביר לעצמך את טור הדעה ההזוי הזה, שזכה לכותרת הראשית בעיתון הארץ (אני ראיתי את הטור באתר, לא בעיתון המודפס).

  3. יונתן (7): לא תמצא בי שותף להזיות הפרנואידיות שלך ולהאשמות המסיתות שלך שמבוססות על name calling מהסוג הכי אינפנטילי. אבל ניסיון יפה!

  4. יובל,

    יכול להיות שהייתי בוטה – אם כי לא הרבה יותר ממך בהתייחסותך לאנשי ציבור אחרים בפוסטים שלך.

    אבל כן, אני בהחלט סבור שיש סמול ויש שמאל ואנשים רבים, ובוודאי מוערכים ומומחים ממני סבורים כך.

    אברי גלעד אמר פעם בתוכנית שלו שהוא היה שמאלני כי זו הייתה האופנה. אלה היו דברים שלא זכו להד הראוי להם.

    אמנון רובינשטיין אמר שהוא לא מסכים יותר עם התפיסה של מרצ במסגרתה היא מטילה את כל האשמה על כישלון יוזמות השלום ביננו לבין הפלסטינים על ישראל.

    אנשים אחרים כותבים מידי פעם על כישלונו של השמאל הישראלי ומציינים את ניתוקו מהחברה הישראלית כסיבה העיקרית לכך. אין לי ציטוט ספציפי אבל לגבי זה אני חושב שתסכים.

    יזהר אשדות כתב שיר הסתה המציג את חיילי צה"ל כאנשים המתרגלים לרצוח. מעיינן אם ח"כ מרצ ניצן הורביץ היה תומך בהקרנה של של סרט אנטי מוסלמי (למשל זה האחרון) בערוץ הראשון באותה נחרצות שבה הוא גינה את סירובה של גל"צ להשמיע את השיר הזה.

  5. Internet Troll: In Internet slang, a troll is someone who posts inflammatory, extraneous, or off-topic messages in an online community, such as a forum, chat room, or blog, with the primary intent of provoking readers into an emotional response or of otherwise disrupting normal on-topic discussion

  6. בבקשה יובל אנא ממך ענה לעניין למר יונתן, הוא מעלה דעה מסויימת ומבקש התייחסותך.
    קשה לו להיות טרול שכן הוא מזדהה בשם מלא ולא מתחבא.

  7. נתן (12): במחילה ממך נתן, העובדה שהוא מזדהה בשמו לא הופכת את התגובה שלו לפחות טרולית. יונתן מעוניין לנהל דיון על "הסמול" בעוד שאני כתבתי פוסט על שמעון פרס. אם אני אכתוב בשמי תגובה בפוסט שעוסק בארכיטקטורה בימי הביניים על כך שהימין הקיצוני משתלט על המדינה האם התגובה שלי אינה טרוליות רק מכיוון שהזדהיתי?

  8. עכשיו ענית לעניין. סבבה.
    לרגע חשבתי שאתה תוקף אותו אישית רק בגלל שהוא, במקרה, מעלה דעה שהיא מנוגדת לשלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *