הקשר בין תחילת המהדורה לסופה

בשנה האחרונה יוצא לי לצפות בחדשות בטלוויזיה רק לעתים רחוקות וכאשר זה קורה, אני מבין שזה לא מקרה ש"יוצא לי" לצפות בחדשות בטלוויזיה רק לעתים רחוקות.

אתמול, למשל, דיווחה מהדורת חדשות ערוץ 2 על הנעשה בבריסל בעקבות מתקפת הטרור בשדה התעופה ובמטרו הבלגי ומיד, כמובן, עברה לבחון את ההשלכות של המתקפה על האזרח הישראלי. עמליה דואק דיווחה משדה התעופה בן-גוריון ובמהלך הדיווח שלה אני הייתי בתחושה שהיא עצמה במצוקה איומה.

"יתר שדות התעופה באירופה נותרו פתוחים ולוח הטיסות בהם המשיך כרגיל, אבל מי שיצא היום לחופשה התקשה לנסוע בראש שקט", סיפרה על הסקר המדעי שביצעה בנמל התעופה שכלל שתי נשים. הנה הראשונה: "לא אדבר בקול רם בעברית, אני לא אלך למקומות הומי אדם, אני אשתדל איפה שאני אראה שיש התקהלות, אני אתרחק משם, זה מפחיד. זה באמת מפחיד. אבל אני אעשה את המקסימום להימנע ממקומות שעלולים להוות סכנה".

כשהייתי ילד היו מסבירים לנו בבית הספר שישראל היא מדינה שאין בה "מחצבים". למשל אין בה נפט, ואין בה זהב, ואין בה אורניום, אין בה "מחצבים". יש עוד מחצב שאין בישראל והוא מודעות עצמית; לא לכתבת ולא למרואיינת.

ישראל נמצאת תחת מתקפת טרור מזה כמה חודשים, עשרות אנשים נדקרים בדרך שגרה בדקירות סכין של מחבלים שמטיילים להם, נניח ברעננה, אבל הגיברת מסבירה שהיא לא תדבר בקול רם בעברית ותימנע ממקומות שעלולים להוות סכנה… Are you fucking kidding me? את מכירה מקום פחות בטוח ליהודים ולישראלים ממדינת ישראל? מאיזו סיבה את מרגישה פה בטוחה? בגלל מירי רגב? בגלל בנט??

בסוף המהדורה הטון הפך מחויך יותר כאשר דווח על פורים. אחחח, פורים, איזה חג נפלא (בעעע). ומה מגלה כתבת חדשות ערוץ 2? שחלק גדול מהילדים הקטנים, חמודים שכמוהם, התחפש לשוטרים, ושומרים, וחיילים, וטייסים, וגולנצ'יקים ושוב שוטרים.

אז מה היה לנו? בלגיה, מדינה אירופאית ממוצעת, מתמודדת עם מתקפת טרור רצחנית והישראלים, שחיים תחת מתקפת טרור רצחנית כמעט מדי יום, שבחרו ראש ממשלה בגלל שהוא "מר ביטחון" שנוהג לפני הבחירות להפחיד אותם ("בוו!!!") ואז הם נורא מפחדים ולכן הם בוחרים בו, הישראלים מסבירים כמה הם מפחדים לטוס לאירופה וממהרים לחפש את הילדים שלהם לחיילים כדי שישמרו עלינו.

המדינה הזו הולכת לפח, אני אומר לכם, לפח.

 

2 מחשבות על “הקשר בין תחילת המהדורה לסופה

  1. ושים לב לסידרת חינוך שכבוד השר שטייניץ רוצה להעביר את הקהילה האירופאית, וכמה מילות נזיפה חמות יש לו לומר להם: למה לא בדקו? למה לא הקימו? למה לא למדו מאיתנו? כי מי הם האירופאים? חבורת לפלפים שלא מעניין אותם המלחמות שלנו. הם סתם אוהבי חיים.
    ולכן: כל ראיון עם בלגי או בלגית יהודים מסתיים בשאלה: "האם החלטת כבר לעלות ארצה?" כמה מביך….

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *