הקוראת המאוכזבת אורלי, כתבה לאימייל הסגול עם הנקודות הצהובות את הטקסט הבא:
your blog was highly recommended to me by a friend, a PR executive, who refferd to it as interesting, intelligent and articulate with a fresh biting angle
I was looking forward to reading it. Unfortunately, the past two days postings were nothing of the above
לאחר מכן, הסירה עצמה אורלי מרשימת הדיוור ההולכת וגדלה של הגלוב.
זו הפעם הראשונה שאני מקבל כזו הודעה מקורא של הגלוב ולמען האמת ההודעה הפתיעה אותי. לא התוכן של ההודעה שהרי ברור לחלוטין שהתוכן בגלוב אינפנטילי לגמרי (כלומר, מתאים למבקרים בו) אלא הצורה שבה הקוראת מתייחסת אליי ואל הגלוב כמי שנותן לה שירות ומכאן שהיא מרשה לעצמה לקחת את תפקיד הלקוחה המאוכזבת ("ריבונו של עולם, אני ביקשתי ירוק בהיר ואתה עושה לי כחול כ-ה-ההההההה!", הגשש החיוור, שם).
האם בלוגים וגלובים הם אכן נותני שירות לקוראים או שהם נותני שירות לכותבים? האם אפשר לבוא בטענות לבלוגר משעמם, או לבלוגר שלא עומד בציפיות הקורא, להסיר את עצמך מרשימת הדיוור שלו ולשלוח מכתב זועם ונוזף? מצד אחד אפשר לטעון שהיא עשתה זאת כדי שנוכל להשתפר, כלומר היא עשתה לנו שירות. מצד שני, כל הסיטואציה לפיה אני צריך לעמוד בציפיות של מישהו בגלוב האישי שלי נראית לי מופרכת לחלוטין.
כתיבת תגובה