אני חושב שהקרדיט הולך לטוש על השקת מדור הרכילות העסקית הראשון בעיתונות היומית. אני חושב שהמדור עלה יחד עם הפורמט החדש של הטוש וכמה חודשים לאחר מכן הופיעו מדורים דומים גם ב"גלובס" וגם ב"ידיעות" (אני לא קורא "מעריב" – אני מניח שגם שם יש משהו דומה).
יש היגיון עיתונאי בהשקת מדור שכזה; העיתונאים חשופים לחומרים רבים שרק מיעוטם מגיע לעיתון (בעולם אידיאלי) ולפעמים כל מה שצריך זה פלטפורמה מתאימה כדי לספר סיפור קצר שאולי מאיר באור חדש איזו דמות עסקית, מנכ"ל וכן הלאה. אלא שכיום מדורי הרכילות העסקית האלו הפכו לפורמט יחצ"ני – רכילות ממוסדת, בדיוק כפי שהרכילות על סלבס היא רכילות ממוסדת.
דוגמה לכך ניתן לקבל היום. הטוש מדווח על השקת קתדרה בלימודי תקשורת על שמו של היחצ"ן מושיק תאומים במעמד ראש הממשלה ושימון פרס. בהיצטרפות מקרים מדהימה מופיעה אותה הידיעה (מקוצרת) גם במדור "שליחות כלכלית" ב"ידיעות". באותו המדור ב"ידיעות" מופיע אייטם על כך שפנינה רוזנבלום החליטה לסייע לתושבי הצפון ותרמה את אחד הבתים שלה לטובת משפחה של עובד שלה מנהריה. בהיצטרפות מקרים מדהימה אף יותר, מופיעה אותה הידיעה גם בטוש.
אין פה לא היצטרפות ולא מקרים. יש פה עבודת דף-נע בנאלית של יח"צנים שיודעים שהעיתון לא נכתב מעצמו, שמאכילים את העיתון בכפית עם הודעות לעיתונות שכל מטרתן להלל ולשבח את בעל הבית (תאומים, רוזנבלום). זה נכון שבמדורים האלו עדיין מופיעים ידיעות של עיתונאים אמיתיים (ולא של מכשירי פקס) אבל זה רק עניין של זמן עד שהאשפה הממוסדת (ראו ערך הידיעה על רוזנבלום) תשתלט לגמרי.
עדכון: לפני שעה הגיע "גלובס" למרות שהידיעה על פנינה רוזנבלום פורסמה כבר בשני עיתונים בבוקר, לא עיתון כמו "גלובס" יוותר על ההזדמנות לפרסם את הקומוניקט המחפיר הזה.
כתיבת תגובה