תרגיל בחשבון

ואם אנחנו כבר מדברים על אתר האנרגיה מישהו צריך ללמד את רתם-אנתרקס-קלינה חשבון:

עלייה של 17% בשיעורי החשיפה החודשיים של אתר NRG מעריב על פי סקר TIM  המתפרסם היום.

כך קובעת הגברת אנתרקס-קלינה. באופן מפתיע למדי היא לא מספקת את הנתונים עצמם. הנה הנתונים עצמם: בחורף 2006 (כלומר בסקר האחרון) עמד שיעור החשיפה של אתר NRG מעריב על 22.5%. בקיץ 2006 (כלומר בסקר הנוכחי) עמד שיעור החשיפה של אתר NRG מעריב על 23%.

ילדים, מי רוצה לעשות ערך משולש ולספר לגברת אנתרקס-קלינה כמה אחוזי צמיחה היו לאתר NRG מעריב? יופי נחמה. 2%.

ללא קשר, תזכורת, למה אני חושב שהסקר הזה לא שווה יותר מדי.

15 מחשבות על “תרגיל בחשבון

  1. מיותר,
    פשוט מיותר הסקר הזה,
    אלקסה יותר אמין ופחות מפריע.
    אפשר לפרסם כל יום נתוני אלקסה

    נניח: “הגלוב של יובל דרור מראה צמיחה של 2500% בשנה האחרונה” כך לפי נתוני אלקסה.

  2. עידו – יש עוד “יובל” בעולם 🙂
    זה לא אני שהגבתי שם

    [היו”ר בקושי יודע לעשות חילוק ארוך. בטח שהוא לא יודע מהי עלייה יחסית ועלייה מוחלטת]

  3. דברייך על אמינות הסקר הגיוניים שיא. אישית, לא מבין מה יש לאנשים לחפש ב-MSN. ביקרתי שם בכל תקופת חיי הבוגרת אולי חמש פעמים, וכל פעם שאלתי את עצמי: “מה לכל הרוחות יש כאן שעשוי לעניין אותי”. התשובה היא – כלום, כמובן.

  4. דרור,
    חבל שלא שמת לב, אבל רתם קלינה כלל לא כתבת את האייטם, ואת זה אני יודע מבפנים.
    חבל שמצאת לנכון להתנפל על כתבת שדווקא כן חשוב לה לכתוב מדוייק ונכון.
    במקום לבזבז זמן להשמיץ עמיתים שלך, אולי כדי שתבדוק קודם את מאמריך טרם פרסומם.

    אית’

  5. איתמר – אני יכול להישבע שראיתי את שמה חתום על הטקסט הזה. אם טעיתי אני מתנצל. הנה התיקון: אולי כדאי ש*עורכת מדור ברנז’ה, רתם קלינה, שאצלה מתפרסמת הכתבה תלמד חשבון – או לפחות תלמד את הכתבים שכותבים אצלה חשבון*.

    זה יותר טוב?

    ואגב, שמי יובל. אולי כדאי שתבדוק את עצמך לפני שאתה שולח תגובה.

  6. נו המלחמה על הרייטינג והערעור עליו נמשכת – אולי אני באמת טמבל אבל אני גם לא מבין מה קיבינימט רוצה “הארץ” במודעות שלו על הסקר משקר.

    כן אני יודע איך העסק שלנו עובד – ורייטינג = מפרסמים = כסף. אבל זה מזכיר את מלחמת מעריב ידיעות בפרשת האזנות הסתר. לי כקורא זכורה לי נקודה ספציפית בה מעריב נמחק בשבילי כעיתון ראוי: הם הקדישו עמוד כפול + כותרות זועקות והפניות מהדהדות מהעמוד הראשון לאיזה התפתחות שולית בסבך המשפטי שהתנהל שם.

    כמובן שהמדובר בהתפתחות שהוכיחה מעל לכל צל של ספק שמעריב זך וטהור בעוד שהנמסיס ידיעות הוא נחשקלתון חורש רעה שזומם השתלטות על העולם בסיועם הפעיל של מחמוד אחמדיניג’ד (אז סטודנט בצבא האל), קוזו אקמוטו ופינקי והמוח.

    איך לומר – יש חוסר סטייל משווע בניסיון לנצל את הבמה “האובייקטיבית” שלך עצמך כדי להוכיח כמה אתה לוחם אור רב קוראים ועתיר עיתונאים אמיצים וחסרי פניות

  7. רק רציתי להוסיף למען הסדר הטוב (ולמקרה שמישהו יקרא את זה אי פעם), שהטענה שלהם נכונה. הם עלו ב-16.5% במדדי החשיפה החודשיים, למרות שהאחוזים אותם הם מציינים (שבאמת עלו ב-2%) הם של מדדי החשיפה השבועיים.

    אלוהים יודע מה ההבדל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: