התחקיר של "כולבוטק" על רשת "טיב טעם" עשה לה צרות צרורות. מי שהיתה חביבת הקהל, ובעיקר חביבת חובבי הבשר, הפכה למשהו שצריך להתרחק ממנו לאחר שהתברר שעובדי הרשת נוהגים – לפחות בסניף אחד – לתבל את הבשר בתיבול חריף כדי להסתיר את הריח שעולה מבשר, שאיך לומר את זה בעדינות, נרקב ומסריח מבפנים (ומבחוץ) בגלל שפג תוקפו.
כצפוי, תביעות יצוגיות רבות הוגשו נגד הרשת בעקבות התחקיר וכעת מגיע שלב ההגנה. הטוש מספר שהרשת מסבירה ש:
הטענה לפיה בטיב טעם נמכר בשר לאחר שפג תוקפו, אינה נכונה משום שהדין בישראל אינו קובע מועד אחרון לשיווק בשר. מועד התפוגה, כך נטען, נקבע על ידי היצרן, וברגע שהבשר עובר תהליך טיפול או עיבוד כמו פעולת תיבול, היצרן רשאי לקבוע מחדש את מועד התפוגה של הבשר.
בעצם ב"טיב טעם" מסבירים את הדבר הבא: יש בשר, נניח בשר של עוף. הבשר של העוף הגיע לרשת אבל מה לעשות, אנשים לא קונים. הבשר מתחיל להסריח. מה זה להסריח – רק מי שהריח בשר רקוב יודע מה זה מסריח. אבל "ברגע שהבשר עובר תהליך טיפול או עיבוד כמו פעולת תיבול" אפשר "לקבוע מחדש את מועד התפוגה של הבשר".
כלומר, הבשר הגיע ב-1 לחודש והוא התחיל להסריח ב-5. לא נורא. שמים קצת פפריקה וקובעים מחדש את תאריך התפוגה ל-10. לא נמכר? אין בעיה. מוסיפים קצת פלפל, מלח וצ'ילי וקובעים את התאריך ל-20. עדיין לא נמכר? יש קצת תולעים בתוך הבשר? לא נורא. מוסיפים קצת טבסקו, משרים את הבשר בקצת בנזין (נטול עופרת – אנחנו משקיעים בלקוחות שלנו) וקובעים את התאריך מחדש ל-25. מסריח מבנזין? אין בעיה, נתבל בעוד קצת פפריקה והוא כמו חדש.
מעולם לא קניתי בסניף של "טיב טעם" כי מה לעשות, אין פה אחד קרוב. אתמול דווקא הייתי ליד אחד ורציתי להיכנס אבל בסוף נכנסתי לסופרסל. עכשיו, אחרי שקראתי את ההסברים של הרשת, אני מבטיח שכף רגלי הימנית (ואפילו השמאלית) לא תדרוך בסניף של הרשת הצינית והמצחינה הזו.
כתיבת תגובה