לבד על הגג

התגלגלה לידי הודעת מייל, שכותרתה "למי שלא ראה, צולם אתמול בבוקר על הגג של עזריאלי", ותוכנה מסתכם בקישור אחד, לסרטון באתר פליקס. זהו הסרטון. השולח: אורי בר ממשרד יחסי הציבור "שטרן אריאלי", שבאופן בלתי מפתיע מייצג את "תפוז", אליו שייך "פליקס". הסרטון, למי שהחליט לוותר על החוויה המרגשת, נושא את הכותרת "חייל מנסה להתאבד", ומלווה בתיאור: "חייל שניסה להתאבד היום מעזריאלי, צילמתי את זה וכולי רעדתי", מה שיכול להסביר את הצילום המתנדנד, אבל לא זה הציק לי. לא רק זה, בכל אופן.

הודעת היחצנות הזו מפריעה לי במספר רמות. זו לא הפעם הראשונה בה מנסים לדחוף את פליקס, באופן הכי צהוב, מתאמץ ושערורייתי כביכול. גם לפני כחודש, נשלחה הודעה דומה מאותו משרד, שניסתה לדחוף סרטון בו תועדה פריצה למשרדי תפוז בה, לפי הצהרתם, נגנב לפטופ, פריצה שתועדה במקרה במצלמה נסתרת, והועלתה לשם כדי שהגנב יבוא על עונשו, ובעיקר שהגולשים יבואו בהמוניהם ויראו כמה פליקס זה הדבר הכי חם שיש, ומי בכלל מכיר את יוטיוב. כמובן שתפוז מיהרו להכריז על פתיחת "מתחם עבריינים" בפליקס, לטובת הציבור כמובן, בשאיפה שהדבר "יביא לתפיסתם של פורעי חוק רבים". רייטינג? די נו, הם מתעסקים בהצלת חיים ולא בזוטות.

אז מה חדש, תשאלו את עצמכם, הרי ברור שכמו שסקס מוכר, גם אלימות ופשעים וצהוב ונמוך שווים רייטינג, ששווה כסף והרבה. מה שמפריע פה זו בעיקר הסיטואציה, בה מישהו חושב שזה בסדר להעלות סרטון בו רואים מישהו מנסה להתאבד (ולא נכנס לנקודה האם מדובר אכן בהתאבדות או בדאחקה) ואפילו לנפנף בו כדי שכולם יראו איזה יופי, וכמה זה ריאליטי, ואיזה מרגש שהוא לא התאבד בסוף. אני תוהה לאן כל זה יוביל – להודעות יח"צנות המציגות חבורת צעירים משחקת ברולטה רוסית? לקידום מאסיבי של סרטון שמציג בחורה שחותכת את עצמה? למה לא – הרי מדובר בריאליטי, וזה נורא מעניין, ויש יופי של באנר למעלה, נעשה לכם מחיר. תאוות הבצע המחופשת להודעה סטנדרטית של "תראו איזה לינק מגניב", מגעילה אותי, במיוחד כשבריאותם הנפשית של אנשים מוטלת על הכף.

וזאת אפילו בלי להזכיר את הפרסום הדוחה ל"ילדה ללא איבר מין: סיפור לא קל על ילדה שנולדה ללא איבר, עכשיו באתר הוידאו הגדול בישראל" שליווה את חשבון הג'ימייל שלי מהבוקר.

9 מחשבות על “לבד על הגג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *