מחשבים בראי הפרסומות

כמו כל גיק שנולד בראשית שנות ה-70′, גם לי יש אובססיה קלה עם ההיסטוריה של המחשבים הראשונים. אתר האינטרנט PC World מציג בעמוד אחד כ-30 פרסומות טלוויזיה מראשית שנות ה-80′ ועד היום בו מנסים למכור לנו מיקרו-מחשבים ובהמשך מחשבים אישיים, מערכות הפעלה ועוד.

מעניין לראות את השיפט שחל במהלך השנים בתוכן הפרסומות: כיום, כמעט ולא מדברים עוד על הפונקציונאליות של המחשב, על מה שאוכל לעשות איתו. תחת זאת, מדברים על חוויה, על ערכים, על תרבות. זה חלק מתנועת המיתוג בעולם הפרסום שהתרחשה בעשורים האחרונים והיא בולטת במיוחד בפרסומות של אפל.

(מקור: עיתונותגיקית)

12 מחשבות על “מחשבים בראי הפרסומות

  1. ה-ipod כדוגמא: הרבה פחות פיצ’רים, הרבה פחות מקום, אבל החוויה, אחח.. החוויה, והמחיר? חוויה בפני עצמה.

  2. עובדה 1: הפרסומות של אפל הן חוויתיות ולא פונקציונליות.
    עובדה 2: הגלוב הוא חוויה ולא ממש פונקציונאלי.

    מסקנה: הגלוב הוא פרסומת של אפל.

  3. למי היה כסף בדימונה לקנות מחשב של 128K? בחייך, רק לילדי השמנת היה מחשב שתמך ב16 צבעים! אנחנו נאלצנו להסתפק ב 1K של זכרון והרבה פעמים בלא יותר מצבע אחד (שחור)! 🙂
    אני עדיין שומר את ה ZX81 שלי, ודרך אגב עוד לא פתחו שום וירוס שהשפיע עליו!

  4. אני מאמין שה-ZX81 שלי עוד עובד. אבל אני נאלץ להודות היום שהמגבלות שלו קשות מדי. הספקטרום, לעומת זאת, הוא מחשב עם הרבה כבוד גם היום. אני מזמין את כולם לנסות את המשחק Fairlight (דורש JAVA).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: