עצות לאיש המותש

אני מותש. ממש מותש. פיזית גם, אבל בעיקר מנטלית. מותש לגמרי. על סף התמוטטות על סעיף תשישות ומותשות ותשתשות מצטברת.

הבעיה היא, כמו תמיד, שדווקא כשאתה מותש אתה עסוק. יש לך מיליון דברים על הראש בארבע מאות גזרות שונות וכל אחת מחייבת תשומת לב (מוצדקת מבחינתה) וטיפול מסוג שונה שמצריך אנרגיה מהסוג שאתר האנרגיה לא נותן לך (מצד שני, מה הוא כן נותן לך האתר הזה?). מה שאומר שאם תגידו לי “נו, אז קח חופש, צא לברצלונה, תפגוש את מנואל!!”, זה ממש לא יעזור לי. אין לי זמן לצאת עכשיו לחופש, צטער.

אבל! אם למישהו יש בכל זאת עצות נוגדות תשישות, בדוקות ויעילות יד-ראשונה-מרופא, הוא מוזמן להשיא אותן (ולא, אני לא הולך ללמוד עכשיו יוגה, תודה).

העצה הטובה ביותר ובעיקר והיעילה ביותר, תזכה את משיא העצה בחיוך מותש אך מכיר תודה.

40 מחשבות על “עצות לאיש המותש

  1. ללכת לים רבע שעה לפני השקיעה. לשבת על החול חצי שעה עד אחרי שהשמש שוקעת, אחר כך ללכת הביתה, לא להדליק טלוויזיה, לא להדליק מחשב (וגם לא סיגריה) ופשוט לנוח ערב אחד. להשתדל לצמצם את ההפרעות. לאכול ארוחת עררב נורמלית ולישון לילה אחד טוב.
    עדיף לא להתעורר עם שעון מעורר למחרת.
    בשבילי זה מהווה פיתרון זמני טוב עד החופש הבא.

  2. כשאני מותשת מן המחשב הדורש ממני עוד ועוד, מהילדים, מהכלים, מלחשוב על דברים מתחכמים, מלהחזיר טלפונים, מלהרגיע את אמא שלי שאני לא מדוכאת, רק מותשת, מלעשות עוד פעם שניצלים ואורז, לנגב האף (והטוסיק), ללכת לקניות, עוד פעם כלים ועבודה עבודה עבודה. אז אני פשוט הולכת לישון. ודוחה את הכל ליותר מאוחר.

  3. 1. סקס. ישנים מעולה אחריו. זאת כמובן אם יש לך זמן לישון. אם לא –
    2. קפה, או במקרה שלך – שוקולד מריר. זה אמנם משמין, אבל ממילא אתה נראה כאילו ברחת מאיזה מחנה.

  4. ג’וינט+ כוס קברנה רקנאטי 2003. בדוק. מרופא.

    למצבים קשים במיוחד: התקן לעצמך שק אגרוף בסלון. אופוריה מובטחת תוך 30 דקות.

    למצבים אולטרה קטסטרופליים: בהה במשך מספר דקות בתמונה של משה דץ (להרחיק מילדים ונשים בהריון) ונשום מהרחם המטאפורי שלך (תתרכז).

  5. תשובה ברצינות?
    בשל אותן נסיבות כמו שלך עברתי לקחת סוג כזה של צנטרום שמכיל חוץ מויטמינים כל מיני חרא ממריץ כזה (ג’נסינג ובלוגה ועוד משהו שלועסים באיזו יבשת נדחת). אני חושב שקוראים לזה צנטרום פרפורמנס. זה אשכרה נותן לי עוד שעה שעתיים של מרץ ביום(*). ואין לזה כמעט(**) שום תופעות לוואי.

    למקרה חירום: אני מודה שבתקופה האחרונה התחלתי לקחת רד-בול כשאני עובר לילה לבן לפני מבחנים :(. עובד, אבל עושה דאון רציני לקראת שש-שבע בערב. השבוע, לקראת עוד שני מבחנים מגעילים שבאים עליי לטובה, שקלתי ברצינות לחסוך כמה שקלים ולקנות שישיה מראש בשופרסל(***).

    מסקנה, אני פחות עייף רוב הזמן אבל כמו שאומר גורי אלפי בפרסומת החדשה לפיס: “אני אוהב לקרוא ספרים מהסוף להתחלה…. כזה אני… אידיוט.”

    *- גילוי נאות: אין. לא עובד או מכיר אף אחד משם ולא ייצא לי שקל מצנטרום (ואולי חבל שכך). אבל באמת שזה עוזר לעוד קצת מרץ.
    **- אם זקפת בוקר ארוכה מידי זה תופעת לוואי. ברינג איט און.
    ***- גילוי נאות: סבתא שלי לפני 17 שנה הייתה קופאית בשופרסל. גם מזה אני לא אראה שקל

  6. אני בדיוק באותו מצב כמוך בזמן האחרון וזה מה שעוזר לי: סדר את שעות השינה שלך ככה שהן במחזורים של שעה וחצי. כלומר לישון 6 שעות, 7.5 שעות או 9 שעות. אתה תתעורר הרבה יותר חד ועירני.

    זה או פשוט לישון הרבה.

  7. לשבת עם חבר הכי טוב שאפשר – שלא מושפע מקסמיך האישיים ויכול להגיד לך “בולשיט” ואתה תקשיב לו.

    לעשות רשימה של כל הדברים שאתה עושה.

    לדרג אותם מהחשוב-ביותר-היסטרי ועד החשוב מאד.

    להוריד את כל אלה שהם “חשובים מאד”.

    אי אפשר להוריד?

    עכשיו החבר יגיד “בולשיט” ואתה תקשיב לו ותמצאו ביחד דרכים לעשות פחות.

    ריינס אנד ריפיט

  8. קח חופשה קטנה. את הסופ”ש הקרוב. קח את האישה והילדות לאנשהו. אילת, טבריה, נהריה, לא משנה. בלי אינטרנט, בלי עבודה, בלי לימודים. ארוחת בוקר במלון, בריכה, ארוחת צהריים, מנוחת ערבית, ארוחת ערב, לישון. לא צריך יותר מזה.

    תחזור פרח.

    אתה חייב את זה לעצמך.

    אני אדאג לגלוב. עליי.

  9. עצבן אחד מידידך הטובים. אין דבר מרגיע יותר מלצפות במישהו עצבני יותר ממך ולומר לו “תרגע, זהלא סוף העולם” בקול בוגר ומלא שלווה.

    אזהרה: אל תצפה שהוא יתקשר שוב.

    הערה: עשה זאת בזמן שאתהמביט בתמונה של משה דץ- לאיזון.

  10. א. רשום רשימה של כל הדברים שאתה צריך לעשות.
    ב. את מה שאפשר לדחות לעתיד הרחוק – דחה.
    ג. את השאר אל תעשה.
    ד. ???
    ה. PROFIT

  11. תחשוב על דברים טובים. הבעיה היא שאתה עסוק מדי ואין לך זמן להירגע.

    תפנה לך זמן ותירגע

    הכל בתוכך פנימה

    (אתה רגוע עכשיו?)

  12. דמיין שחס וחלילה וחס קרה לך משהו מרוב עומס ואתה מוצא את עצמך נח מנוחה בלתי מתוכננת. רענן את סדרי העדיפויות (את רגשי האשם תעביר לסוף).

  13. תמיד כשאני מרגיש שכולם רוצים ממני דברים, אני הולך לגלוב לראות כמה החיים שלהם יותר דפוקים משלי[נגיד שהעבודה שלך זה ללכת למסיבו עיתונאים שבהן אתה רואה עובדים של גוגל אוכלים גלידה]. נגיד כנס לגלוב, תצא מהמשתמש שלך, ותגיב לפוסטים עם זהות בדויה.

  14. ילדה, תעשי לי ילד ?

    בקבוק ויסקי טוב (לה-פרויג למשל), כמה חברים טובים, לגמור את הבקבוק בלי לשתף יותר מדי הפעם, לשתות הרבה (כמה הרבה ? יותר) מים וללכת לישון עד ליקיצה טבעית. לאכול משהו ולחזור לישון.

    אופציה ב – לבטל הכל, לנסוע לטיול אתגרי (בארץ), משהו שיגרום לגוף לכאוב כמה ימים אחרכך, לישון טוב אחרי הטיול. העייפות המנטלית תתחלף בגופנית, שזה עדיף.

  15. אני בחודשים האחרונים כל כך לחוץ זבא לי למות… הפתרון הכי טוב שאני מצאתי זה אמבטיות. כמה שיותר חמות. אני ממלא אמבטיה במים הכי חמים ששלוש שעות של דוד פועל יכול לספק (עם קצף, בטח שעם קצף!) כל דקה- שתיים דוחף אצבע בשביל לראות אם אפשר להיכנס פנימה כבר. כשאפשר, אני נכנס (בשלבים, כי עדיין המים חמים מאוד).
    שוכב שם שעה עד שהמים כבר פושרים.

    יוצא, מרוקן ועושה מקלחת.

    כמובן שאחרי השעה הזאת יש לי 17 טלפונים ו80 אימיילים להחזיר, אבל לא נורא.

  16. ילדה – רקנאטי? לא חבל על הג’וינט?
    דני – אם ילדה תעשה לך ילד היא לא תוכל לשתות איתך בחדווה. היא תהפוך ליו”ר מותש.
    יו”ר – הגם אתה, ברוטוס?

  17. קודם כל הייתי מציעה להפסיק לריב עם כל מני אנשים תיפשים על כל מני נושאים מטומבלים.

    אבל ברצינות:
    מה שעובד בשבילי זה המון המון מים (3-4 ליטר ביום) לאכול הרבה חלבונים ומעט פחמימות ואת הפחמימות לרכז לארוחה אחת לקראת סוף היום ו15-20 דק של התעמלות אנארובית (מתיחות, פילאטיס או מה שלא יהיה) פעם או פעמים ביום. לוקח לגוף כמה ימים להתרגל למשטר החדש, אבל אחריהם אפשר לראות שיפור משמעותי באנרגיות.

    עוד משהו שעובד אצלי זה לייצר משהו בסיסי, מוחשי ושימושי: לבשל משהו מושקע, לעשות אומנות או אפילו לנקות את הבית או לתקן משהו.

    לפעמים מספיק לי רק לצאת לקניות, אבל נראה לי שבעדה שלך זה פחות יעיל.

    חוץ מזה לדעתי כדאי לך לעשות בדיקות דם, עשית שינוי משמעותי בהרגלי האכילה שלך (חיובי, ברור שחיובי) ויכול להיות שחסרים לך חברים ממשפחת הB , ברזל, אבץ או מגנזיום.

  18. כבעלת ניסיון במותשות: 3 ימים בלונדון /מדריד/ פירנצה/כל יעד אחר שובר שגרה בלי המחשב ובלי לקרוא אף כותרת. למה רק שלושה ימים בסו”ש? בהנחה שאתה לא יכול לקחת חופשה ארוכה יותר. סו”ש ארוך לא פוגע כמעט ברצף המטלות.
    ואח”כ, כדברי הבלונדינית תעבוד על הרגלי התזונה+פעילות גופנית.

  19. קודם כל תפסיק להתעצבן על דוסים בטלוויזיה
    מה שעוזר לי בדרך כלל, זה שנתיים וחצי חופשת ספא בקאריביים, תאמין לי תחזור חדש.

  20. תקרא ספר מסעות טוב, למשל “קון טיקי” או “רא”. לא הדבר האמיתי, אבל ניתן לביצוע מהר ובזול.

    מצד שני אתה עלול לנסות לנתח את הטקסט בספר במקום סתם להנות ממנו….

    ברצינות, חופשה מנותקת של כמה ימים עושה פלאים. עדיף במלון טוב ושקט, ועם ספר מסעות.

  21. הרבה מים כמו שכבר כתבו, לאכול הרבה פירות וירקות, ולעשות ספורט וכושר – הייתי ממליץ על רכיבת אופניים בחיק הטבע או ספינינג .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: