כתבנו פה לא פעם על ההייפ העצום סביב Second Life, הייפ בו מעורבת לא רק התקשורת אלא גם חברות עסקיות שסבורות שאם רק יפתחו איזו נציגות ב-SL הכל ייראה יותר טוב.
לא שאני בעניין של לומר "אמרתי לכם" (טוב נו, קצת) אבל מומי והחתול שלח אלינו קישור לאייטם שהופיע ב-I4U שמפנה לכתבה ב"לוס אנג'לס טיימס" (כניסה חינם אך מחייבת רישום – הנה קובץ PDF שמכיל את הכתבה למי שמתעצל) שעוסקת בפעילות החברות המסחריות שעטו בחודשים האחרונים על SL.
השורה התחתונה של הכתבה היא שרוב החברות שפתחו נציגויות ב-SL נטשו אותן וזאת מכיוון שהמבקרים לא מגיעים אליהן כלל. למה? אולי מכיוון שהמוטיבציות של האנשים שמצטרפים ל-SL היא לא למצוא הזדמנויות צרכניות או כדי לקרוא על המבצע האחרון של נטוויז'ן. אני יודע – זה נורא מפתיע. יש עוד כמה בעיות כמו זו שכיום ישנם עולמות וירטואלים רבים ו-SL הוא רק אחד מהם.
עוד עולה מהכתבה שהפרופ' לפילוסופיה פיטר לודלו מאוניברסיטת טורנטו, קורא את הגלוב שכן הוא אומר:
most firms were more interested in the publicity they received from their ties with Second Life than in the digital world itself. "It was a way to brand themselves as being leading-edge," he said
מצד שני, אולי פשוט יש לו שכל ישר ולא רעיונות לעוסים שסובלים מאובר-הייפ.
כתיבת תגובה