לחברות נפל הלינדן

כתבנו פה לא פעם על ההייפ העצום סביב Second Life, הייפ בו מעורבת לא רק התקשורת אלא גם חברות עסקיות שסבורות שאם רק יפתחו איזו נציגות ב-SL הכל ייראה יותר טוב.

לא שאני בעניין של לומר “אמרתי לכם” (טוב נו, קצת) אבל מומי והחתול שלח אלינו קישור לאייטם שהופיע ב-I4U שמפנה לכתבה ב”לוס אנג’לס טיימס” (כניסה חינם אך מחייבת רישום – הנה קובץ PDF שמכיל את הכתבה למי שמתעצל) שעוסקת בפעילות החברות המסחריות שעטו בחודשים האחרונים על SL.

השורה התחתונה של הכתבה היא שרוב החברות שפתחו נציגויות ב-SL נטשו אותן וזאת מכיוון שהמבקרים לא מגיעים אליהן כלל. למה? אולי מכיוון שהמוטיבציות של האנשים שמצטרפים ל-SL היא לא למצוא הזדמנויות צרכניות או כדי לקרוא על המבצע האחרון של נטוויז’ן. אני יודע – זה נורא מפתיע. יש עוד כמה בעיות כמו זו שכיום ישנם עולמות וירטואלים רבים ו-SL הוא רק אחד מהם.

עוד עולה מהכתבה שהפרופ’ לפילוסופיה פיטר לודלו מאוניברסיטת טורנטו, קורא את הגלוב שכן הוא אומר:

most firms were more interested in the publicity they received from their ties with Second Life than in the digital world itself. “It was a way to brand themselves as being leading-edge,” he said

מצד שני, אולי פשוט יש לו שכל ישר ולא רעיונות לעוסים שסובלים מאובר-הייפ.

11 מחשבות על “לחברות נפל הלינדן

  1. רועי- כי יובל כבר כתב על כך לא פעם.

    אני חושבת שהגיע הזמן ל- Third Life, ורצוי נטולי הייפ.

    אגב, הגלוב מרבה להעלם לאחרונה או שרק נדמה לי? בימי סרגון האגדי, נהוג היה לומר שכאשר ליקוי גלוב מתרחש פעמים באותו חודש- אי שם, כבשה מקפחת חייה…

  2. ילדה – מכירה אחד מוסטיגמן – שמתהלך ברחובות עם הכינוי MrM? הפני את שאלתך אליו כיוון שהוא מחזיק בתשובה לשאלה מדוע הגלוב מג’עג’ע באחרונה.

  3. עפר, זה איום רציני, אם היא מוציאה אותו לפועל, והחשבון שלך של הפסוט 1423, טוב, התוכניות על האמר ירדו לטמון.

  4. זה נכון שSL נופח מעבר לכל פרופורציה… אבל יש בו גם צדדים חיוביים. הנה, רק בסוף השבוע האחרון הופיעה שם סוזאן וגה בפעם השניה. מעניין לקרוא את מה שיש לכבשה החשמלית לומר על זה.
    אגב, יובל, תשומת לב לפרטים: הניק שלי הוא לא “אופטימיסט”… ע”ע אמיל חביבי.

  5. אופסימיסט – קבל את התנצלותי, אתה צודק, לא שמתי לב.
    לגבי סוזאן וגה- כמובן שיש ב-SL צדדים חיובים. זה עולם נפלא ומבריק מבחינה טכנולוגית ומרתק מבחינה סוציולוגית. כאשר חברות מצליחות להתחבר באמת למוטיבציות של האנשים שבאים לשם הן יכולות לעשות דברים מופלאים. הבעיה היא שיש מעט חברות שנוהגות כך. רובן נוהגות כמו נטוויז’ן או הוק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: