הספתנעיר שלח את הטקסט הבא לקטגוריית כתב/ת אורח/ת. הנה הוא לפניכם:
מה מביא את שר התקשורת, אשר כזכור אינו מחזיק אפילו בטלויזיה אצלו בבית, לחשוב שהוא מבין טוב יותר מיתר בני ישראל? בידיעה המתפרסמת בגלובס נכתב שמשרד התקשורת שוקל לאסור על חברות הסלולר להעניק הטבות ברכישת מכשיר סלולר כנגד התחייבות המנוי לתקופת זמן (36 חודשים על-פי רוב).
כנראה שאטיאס סבור שאין לי וליתר בני התמותה (להבדיל מנבחרי העם) היכולת לתמחר ולהחליט האם ההטבה מצדיקה התחייבות להישאר מנוי לתקופת זמן. גם לא תגידו שהמפעילים הסלולרים לא מאפשרים להתקשר עימם ללא התחייבות. גם אם נסכים שבתחום הסלולר, התחייבות ל-36 חודשים היא נצח, אז נשאלת השאלה האם שלילת מתן הטבות יוביל לתוצאה הרצויה. לא פשוט יותר למנוע מהחברות התחייבות שלא תעלה, נאמר, על שנה? אולם, לפי לשון הכתבה:
המשרד שוקל לאסור על חברות הסלולר לתת כל הטבה עקיפה בגין עסקת מכירת ציוד סלולר. כלומר, תיאסר כריכה בין עסקת מכירת ציוד סלולר לבין מתן הטבות מכל סוג שהוא הנוגעות לשירותי סלולר בכלל, ולזמן אוויר בפרט.
אין ספק שאטיאס הולך בדרכו הפופוליסטית של שר תקשורת חכמולוג אחר (אתם אולי מכירים אותו בתור ראש הממשלה) שהקטין את החיוב עבור הקישוריות. אולמרט הצטייר בזמנו כנציג האזרחים הנדכאים הנאלצים לשאת בעול תשלום מופקע עבור הזכות לעבור ממפעיל סלולרי אחד למשנהו. בפועל, חברות הסלולר פיצו את עצמן דרך העלאת מחיר השיחות וחשבון הטלפון של הצרכן לא פחת, ואולי אף עלה. סביר להניח, שאם הצעתו של אטיאס תתקבל, אז מפעילי הסלולר ימצאו דרכים אחרות לשכנע אותנו להתחייב כלפיהן. אולי הנחה על עלות זמן אויר, או הטבה אחרת שאינה קשורה ברכישת מכשיר סלולרי מהם.
אטיאס, תעשה לי טובה, אל תתערב לי בכיס או במו"מ עם חברות הסלולר ובעיקר – אל תמנע ממני את הזכות לקבל הטבות.
כתיבת תגובה