פרסומות המסתננות לתכנים בלתי מסחריים בטלויזיה אינן דבר חדש. רק לפני מספר ימים הודיעה הרשות השנייה לזכייניות שהאייטמים שהן משלבות בפינות בחסות חברות מסחריות, ייחשבו מעתה כזמן פרסומות. הרשות השנייה הבהירה כי "ההנחיות שלנו בעניין הפינות המסחריות עם אזכורים מסחריים היו ברורות. הפינות מחושבות כזמן פרסום לכל דבר ועניין, ולכל הזכיינים". מעניין מה הרשות חושבת על הכתבה המ-ר-ת-ק-ת, "מלכות הכיתה מעצבות: אופנה כפי שלא ראיתם מעולם" (לא עמיד בפיירפוקס), ששודרה אמש באולפן שישי.
לכאורה כתבה מתמקדת בשיטת השיווק החדשה של חברת רנואר ושל המותג החדש שלה, 24/7 – שיווק ויראלי. החברה מזמינה 15 בחורות צעירות ו"מובילות חברתיות", שתפקידן להפיץ את הבשורה בקרב חברותיהן, תוך שהן משתתפות בתהליכי קבלת החלטות בתהליך יצירת המותג. באולפן שישי הכתבת לא התאפקה וכינתה אותן "מעין חברות דירקטוריון". ברור, ברור. המובילות הויראליות לא עובדות בחינם, כפי שהבהירה הכתבת החוקרת, אלא מרוויחות 40 שקלים לשעה. כסף קטן להוצאות החברה כשהתמורה המתקבלת היא פרסומת בת 9 דקות ו-45 שניות ברייטינג של יום שישי בערב תחת מסווה של כתבה חדשותית.
הכתבה לא עסקה בקונספט השיווק הויראלי, אלא בקונספט שאימצה חברה מסוימת. לאורך הכתבה הוזכרה חברת רנואר בשמה המפורש 4 פעמים (לא כולל מספר בלתי נתפס של צילומי החנויות שלה והלוגו של החברה), והמותג המלהיב הוזכר בשמו 3 פעמים נוספות (לא כולל מספר הפעמים בהן הייתה התייחסות אליו, שלא בשמו). מדובר בזליגה מסוכנת של תכנים פרסומיים לעילא לתוכניות שמתיימרות להציג חדשות ולא כתבות מוזמנות בברכת היחצ"ן. בקצב הזה בקיץ הקרוב יופיע אהרל'ה ברנע לשידור "אולפן" כשהוא עוטה את אופנת בגדי הים האחרונה של חברת "פלפל".
כתיבת תגובה