קניון או בית של גרושה

מבקרי הטלוויזיה השונים מתחרים ביניהם בהמצאת מטאפורות משעשעות באשר לאולפן החדש והבוהק של חדשות ערוץ 2. סמדר שילוני בלמהנט טוענת שהאולפן דומה לקניון ענק שנמצא בשלבי בנייה. לדקל גודוביץ זה הזכיר בית מפואר של גרושה (הגרושה, למי שלא הבין, היא יונית לוי). אני מניח שבימים הקרובים נשמע מטאפורות נוספות.

מה שאותי עניין הוא שכולם התרכזו באריזה אבל אף אחד לא ציין שחל שינוי משמעותי (גם אם פחות מורגש) לא רק באריזה אלא גם בתוכן. אינני יודע אם שמתם לב אבל האייטמים בשלב החדשות – לפני שעוברים לכתבות הצבע – קוצרו באופן דרמטי. אם אני לא טועה (ולא ישבתי עם סטופר) האייטמים המצולמים היו קצרים בהשוואה לאייטמים שלפני השינוי וגם שורת הפרשנים/כתבים שישבה באולפן תודרכה היטב וכל אחד מהם דיבר משהו כמו 30-40 שניות. זהו. אין זמן, דברו קצר. עוברים לאייטם הבא.

אני מניח שמדובר בהחלטה אסטרטגית; להפוך את המהדורה לקצבית יותר, מהירה יותר, אמריקאית יותר מבחינת שיטת ואופי ההגשה. יהיה מעניין לראות איך הצופים יגיבו לשינוי. את המהדורה הראשונה צלחתי ללא בעיה אם כי נרשמה סחרחורת קלה.

Print Friendly, PDF & Email

15 מחשבות על “קניון או בית של גרושה

  1. 1. עזבו את האולפן, הפתיח נראה כאילו הפלאש של האתר עוד נטען
    2. הם באמת עברו לצורת שידור קליפית
    3. השאלה החשובה באמת: האם יונית מחליקה במעקה כל פעם לפני שהיא נכנסת להגיש את המהדורה?

  2. אחרי כל הרעש והפימפום של השבועות האחרונים וזה כל מה שיצא להם? האריזה הגרפית דומה מדי לCNN, האולפן לבן מדי והשולחן מצחיק.
    ומה הקטע של גרם המדרגות?

  3. It’s a dirty job but someone has got to do it.

    טלוויזה, ערוץ 2, חדשות? למה מי מת.
    שישלמו לי בשביל שטיפת המוח, אני אהיה מוכן להפקיר את הקופסא שלי לניסויים הללו.

  4. חדשות בטלויזיה – מבחינתי רק בערוץ הראשון. כל אייטם, במיוחד אם הוא חשוב, מקבל את הזמן שלו עם פרשנויות וסיקור מקיף, והאייטמים נבחרים בקפידה ללא שיקולים מסחריים. מיותר לציין שאין פרסומות ותוכן יח”צ מוסווה ככתבות צבע.

    חדשות זה תוכן ולא קליפ של שאקירה או פרסומת של קוקה קולה.

  5. סבתא שלי גם ככה מתלוננת שיונית מדברת מהר מדי והיא לא מבינה מה שהיא אומרת (סבתא לא מבינה את יונית, לא להיפך).

    אני מניח שזה הזמן להעביר את סבתא סופית לחדשות 10.

  6. אם לחזור לרגע לעניין האריזה, הדבר שהכי שעשע עותי באולפן הקודם שלהם היה גרם המדרגות. עכשיו יש שם דרגנועים של ממש!

  7. מוסיף, ראשית, אני אמסור לה.

    שנית, “והאייטמים נבחרים בקפידה ללא שיקולים מסחריים. מיותר לציין שאין פרסומות ותוכן יח”צ מוסווה ככתבות צבע”.

    נו, ואין שיקולים של מי שמנהל הטלוויזיה וממונה על ידי הממשלה?

    גילוי נאות: התראיינתי לערוץ 1. וגם ל-2.

  8. אהוד – למרות שרשות השידור שייכת למדינה, רק ברשת ב’ ובטלויזיה הישראלית תמצא חומרים שבערוץ 2 היו מגדירים בודאי כפגיעה בבטחון המדינה ובזקיפות קומתה.

    דווקא הערוצים הפרטיים בישראל הם ממלכתיים במובן הכי רע של המילה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: