גם אני הייתי בהופעה

בן שלו כותב ב"הארץ" ביקורת על ההופעה של ג'קו אייזנברג. הביקורת רחוקה מלהתלהב. היא מספרת על הפאב בו התנהלה ההופעה, על כך שהגיעו רק 80 איש להופעה וכי שרוב הזמן הנוכחים הגיבו באדישות כלפי אייזנברג.

נכון לרגע זה, ישנן 19 תגובות לכתבה. בתשע מבין ה-19 נכתב כי המגיב/ה היו בהופעה עצמה ורק אחת מבין התשע – ככל ששמתי לב – טוענת כי מה שנכתב בביקורת מדויק. בשאר התגובות נכתב כי לא היו 80 איש בקהל אלא 150 ואף 200 איש וכי הקהל היה באקסטזה, אייזנברג הוא המלך והיתה הופעה פיצוץ שחבל על הזמן.

התופעה של טוקבקים מוזמנים או טוקבקים בשכר היא תופעה מוכרת. שלשום התפרסמה כפולה ב"גלובס" ובה ראיון עם אחד האנשים שעבדו באחד ממשרדי יחסי הציבור שהעניקו שירות תגובות אותנטי שכזה לאחת המפלגות. הסיכוי שמבין 19 מגיבים לכתבה בהארץ, תשעה היו בהופעה, קראו את הטקסט של בן והחליטו לסתור אותו לחלוטין דומה לסיכוי שפיל יעמוד על ראש של סיכה תוך שהוא רוקד הורה ושר אופרה איטלקית.

החלק העצוב בסיפור הזה הוא שיש מי שמאמינים שהטוקבקים באתרי החדשות הגדולים משפיעים על המציאות. כך אמר אותו שתול ל"גלובס": "אני בטוח שזה מתורגם לכוח פוליטי, ולמנדטים של ממש בבחירות עצמן. יש לזה כוח השפעה מאוד גדול, אתה משכנע אנשים דרך התת מודע שלהם, כאשר המטרה היא לשחק בדעת הקהל של האנשים*".

הרשו לי להגיב כמו הארכיטיפ של הטוקבקיסט: פחחחחחחחח!!!!!1

* לשחק בדעת הקהל של האנשים?!? אה!?!?! מישהו קורא את הטקסט לפני שהוא יורד לדפוס?

15 מחשבות על “גם אני הייתי בהופעה

  1. אני לא בטוח שמדובר במגיבים בשכר.
    נניח אני מעריץ מושבע של ג'קו, ואני שם google alert על השם שלו. בשעה שמונה קיבלתי alert, אני קורא את הכתבה, ואז שם קישור בפורום ג'קו באתר הקהילות החביב עלי. בנוסף אני גם מגיב. מכאן מתחילה שרשרת תגובות, חלקן אותנטיות חלקן לא.

    בשביל כל מה שתיארתי עכשיו, לא צריך שום שמן על מדורת יחסי הציבור של ג'קו. רק מעריצים מסורים.

  2. אהבתי בכתבה של גלובס (ותודה שחסכת לי פוסט) את העובדה שהמגיב אמר שם ש"הסטטיסטיקה מוכיחה שאנשים קוראים רק את שבע התגובות הראשונות" או משהו בדומה לזה, ותהיתי מאוד מדוע הכתבת לא שאלה אותו איך בדיוק נקבעה הסטטיסטיקה הזו, ואיך בהנחה שהוא לא פרץ לאתר, הוא יודע מזה.

  3. המגיב השתול לא אמר ש"הסטטיסטיקה מוכיחה שאנשים קוראים רק את שבע התגובות הראשונות". אמר את זה דניאל צוקרמן, "מנהל תחום אסטרטגיות שיווק באינטרנט בחברת WSI ישראל".

  4. שר המשפטים דניאל פרידמן התגאה בראיון שלו לידיעות אחרונות ש-90% מהטוקבקיסטים תומכים בו.
    אני אישית לא מסתכל אפילו על טוקבקים באתרי אינטרנט גדולים אלא רק באתרים עצמאיים או בבלוגים.

  5. לא בלתי הגיוני בעיני שאחרי שנמצאים בהופעה טובה הולכים לקרוא כתבה על המופע.
    זה אכן בלתי סביר אם היו שם 80 איש, אבל אם היו 200, זה כבר יותר הגיוני 🙂

  6. אמנם אני פה באיחור אבל הגעתי למאמר שלך ואתה יודע מה הייתי חייבת להגיב.. כשאנשים מגיבים לטובת זמר כמו ג'קו שכנראה זה כבר בילד אין כבר אצל התקשורת להשמיץ אותו מייד חושבים שזה "בשכר" ,"יחצנות "וכד' אז לא, ואתה ממש אבל ממש טועה. תרשה לי לחדש לך.. כל אלו שהגיבו בכתבה היו בהופעה ההיא ברחובות נהנו עד הגג ואז פתאום שומעים שיש ביקורת מסולפת ולא נעימה כזו אז ברור שירצו להגיב ולספר את האמת לאמיתה.. הכל נעשה מתמיכה ורצון לספר את החוויה כפי שנשתקפה מעיני המבלים בפאב שחגגו בהופעה ולא מהעיניים של בן שלו מהארץ שברור שהגיע עם דיעה שלילית ולא אובייקטיבית מראש..
    זו האמת לאמיתה.. חבל על הזמן שלקח לך לכתוב את המאמר הלא רציני הזה..פעם הבאה תבדוק את העובדות..

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *