באינטרנט ישנן חמש מעצמות-על (לפחות לדעתי):
מיקרוסופט, גוגל, איביי, אמאזון ויאהו.
מיקרוסופט היא מפלצת.
גוגל בדרך להיות מפלצת.
איביי היא המפלצת של המכירות הפומביות.
אמאזון היא המפלצת של המסחר האלקטרוני.
ויאהו. יאהו תמיד היתה שם, או לפחות זו התחושה. היא החלה את דרכה כמעט בצמוד לאינטרנט המסחרי, היא שרדה את הבועה, היא נחשבת בעיני רבים לאתר המושלם מבחינת הדרך שבה היא מספקת תכנים, מבחינת החוויה שהיא מעניקה לגולש באתר שלה. אני תמיד חשבתי שיאהו היא השחקן החלש מבין החמש בשל היותה איטית, מזדקנת משהו, לא ממש אנרגטית כמו שאר החברים לקבוצה.
לפני כמה שעות נודע כי יאהו רכשה את Del.icio.us. הסכום לא ידוע.
אמנם הרכישה של דלישס יכולה להתפרש כרכישת נדל"ן בבועת אינטרנט 2.0 (ואולי זה בדיוק העניין) אבל יאהו היא לא מסוג החברות שכדאי להספיד אותן. מדובר בחברה חזקה, רווחית, שלא מתכוונת לוותר על המקום שלה בצמרת.
אנחנו חיים בתקופה מעניינת.
כתיבת תגובה