יאהו?

באינטרנט ישנן חמש מעצמות-על (לפחות לדעתי):

מיקרוסופט, גוגל, איביי, אמאזון ויאהו.

מיקרוסופט היא מפלצת.
גוגל בדרך להיות מפלצת.
איביי היא המפלצת של המכירות הפומביות.
אמאזון היא המפלצת של המסחר האלקטרוני.
ויאהו. יאהו תמיד היתה שם, או לפחות זו התחושה. היא החלה את דרכה כמעט בצמוד לאינטרנט המסחרי, היא שרדה את הבועה, היא נחשבת בעיני רבים לאתר המושלם מבחינת הדרך שבה היא מספקת תכנים, מבחינת החוויה שהיא מעניקה לגולש באתר שלה. אני תמיד חשבתי שיאהו היא השחקן החלש מבין החמש בשל היותה איטית, מזדקנת משהו, לא ממש אנרגטית כמו שאר החברים לקבוצה.

לפני כמה שעות נודע כי יאהו רכשה את Del.icio.us. הסכום לא ידוע.

אמנם הרכישה של דלישס יכולה להתפרש כרכישת נדל”ן בבועת אינטרנט 2.0 (ואולי זה בדיוק העניין) אבל יאהו היא לא מסוג החברות שכדאי להספיד אותן. מדובר בחברה חזקה, רווחית, שלא מתכוונת לוותר על המקום שלה בצמרת.

אנחנו חיים בתקופה מעניינת.

8 מחשבות על “יאהו?

  1. יאהו באמת מצטיירת כשחקנית החלשה, ולדעתי זה בגלל מחסור בפאן-בויז. אין לה מעריצים מוזרים שמהללים אותה בפורומים ובלוגים. לכל השאר יש, בעיקר לגוגל.
    בשטח, יאהו הרויחו כסף מהאינטרנט לפני כל האחרים. הם מגלגלים מליונים בפרסום וקידום מכירות. ואסור לשכוח את הקניה הסנסציונית הקודמת שלהם – פליקר.

  2. יאהו אינה החלשה בסיפור הזה בכלל, וגם לא חסרים לא פאן בויז שידברו עליה, ולו מהסיבה הפשוטה שכל בלוגר מוביל או סטארטאפ מעניין שצץ לאחרונה כבר נרכשו על ידי יאהו. בחודשים האחרונים לא עובר כמעט שבוע שהם קונים מישהו. זוכרים את upcoming, oddpost, baloomba או konfabulator? כל אלו צצים אחרי שבועות בודדים כשירותים של יאהו.

  3. I guess it is because they never created any new and exiting product. they either bought them or copied. It maybe make sense as a business model but it is less inspiring (see Google for example)

  4. פינגבק: xslf.com ~

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תצוגה מקדימה: